اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۳۹۶۷
۸۲۱
۸۲۱
پ

توافق ژاپن و فرانسه برای تقویت همکاری های دفاعی

وزیران خارجه ژاپن و فرانسه در حاشیه «نشست برای یک پیمان مالی جدید جهانی» در پاریس، بر سر تقویت روابط دفاعی توافق کردند.

ایرنا: وزیران خارجه ژاپن و فرانسه در حاشیه «نشست برای یک پیمان مالی جدید جهانی» در پاریس، بر سر تقویت روابط دفاعی توافق کردند.

وزارت امور خارجه ژاپن روز جمعه با اعلام این خبر افزود: یوشیماسا هایاشی وزیر خارجه ژاپن و کاترین کولونا همتای فرانسوی وی در دیدار خود ضمن توافق برای ایجاد یک کارگروه در بخش امنیت اقتصادی در حوزه سیاسی، در باره ادامه تقویت همکاری‌های در بخش‌هایی از جمله آموزش مشترک نیروهای پدافند هوایی و نیروی دریایی موافقت کردند.

بنابر اعلام این وزارتخانه، علاوه بر حوزه‌های امنیتی و دفاعی، دیپلمات‌ ارشد ژاپن همچنین از پیشرفت روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، علم و فناوری، تعامل جهانی و فرهنگی استقبال کرد.

در این دیدار، ۲ وزیر درباره تحریم‌های روسیه و حمایت از اوکراین نیز رایزنی کردند، اما به احتمال راه‌اندازی دفتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در توکیو اشاره‌ای نشد.

پیشتر، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده بود امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، مخالفت خود را با ایده افتتاح نخستین دفتر نمایندگی ناتو در آسیا ابراز کرد، زیرا چنین اقدامی در راستای مخالفت با چین خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اصلاحات مالی بین‌المللی در دستور کار نشست دو روزه پیمان مالی جدید جهانی قرار دارد که از روز پنجشنبه با حضور حدود ۵۰ نفر از سران کشورها به همراه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی کار خود را در پاریس پایتخت فرانسه آغاز کرده است.

خبرگزاری رویترز به دنبال تصمیم توکیو برای افتتاح دفتری در مقر ناتو، اخیرا در گزارشی به احتمال بازگشایی دفتر ناتو در ژاپن پرداخته و نوشته بود: این دفتر رابط تسهیلات لازم برای گفت و گو و مذاکرات شرکای امنیتی ناتو از جمله استرالیا، کره جنوبی و نیوزیلند را با توجه به چالش های ژئوپلتیکی از سوی چین و روسیه ممکن خواهد ساخت.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین در مصاحبه خبری پس از اینکه ژاپن برنامه بازگشایی دفتر رابط سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این کشور را تصدیق کرد گفته بود: «ما می خواهیم اعلام کنیم منطقه آسیا-اقیانوسیه از تقابل های گروهی و تقابل های نظامی استقبال نمی کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج