اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۵۱۲۵
۴۳۵۳
۴۳۵۳
پ

قیمت‌ آپارتمان در منطقه ۱۰ تهران

منطقه ۱۰ تهران همواره یکی از پرطرفدارترین مناطق این کلانشهر برای خرید و فروش مسکن بوده است.

تجارت نیوز: منطقه ۱۰ تهران همواره یکی از پرطرفدارترین مناطق این کلانشهر برای خرید و فروش مسکن بوده است.

اما حالا با توجه به تورم و پس از افت و خیز این بازار از آغاز سال ۱۴۰۲، قیمت واحدهای مسکونی با متراژ ۶۰ تا ۷۰ متری در این محدوده چند است؟

قیمت‌ آپارتمان در منطقه ۱۰ تهران

 روند افزایشی قیمت مسکن در شهر تهران، باعث شده قیمت خانه در مناطق نسبتا جنوبی هم تا حد زیادی بالا رود. بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز آمار ایران که تا آذرماه سال گذشته از متوسط قیمت و تعداد معاملات شهر تهران منتشر می‌شد منطقه ۱۰ از پرطرفدارترین مناطق تهران است؛ اما اکنون برای خرید واحدی کوچک در این ناحیه نیز باید مبلغی فراتر از حد انتظار پرداخت کرد.

آپارتمان‌های کوچک‌متراژ در منطقه ۱۰ تهران

مشاوران املاک این منطقه می‌گویند کف قیمتی برای آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متر در منطقه ۱۰ تهران از حدود متری ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۸۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

به این ترتیب خریداران باید هزینه‌ای بین دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تا حدود ۶ میلیارد تومان را در نظر بگیرند. اکنون آپارتمانی ۶۰ متری در منطقه جی همین بازه قیمتی را دارد. این واحد مسکونی ساخت سال ۱۳۸۵ است و در طبقه چهارم یک ساختمان بدون امکانات واقع شده است.

آپارتمان ۶۵ متری دیگری در خیابان زنجان متری ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد، یعنی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان. همچنین یک واحد دیگر در منطقه سلسبیل با عمری هفت ساله چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت برای آن تعیین شده است.

قیمت‌ آپارتمان در منطقه ۱۰ تهران

وضعیت معاملات مسکن در منطقه ۱۰ تهران

همان‌طور که رسانه‌ها هفته‌های گذشته در خصوص سطح قیمت‌ها و وضعیت معاملات نوشتند، خرید و فروش واحدهای مسکونی در این منطقه نیز همسو با دیگر مناطق در رکودی نسبی به سر می‌برد.

این رکود تا آنجا ادامه یافته است که فروشندگانی که به پول خود نیاز دارند مجبورند آپارتمان‌های خود را زیر فی بازار به فروش برسانند و همین دلیلی برای کاهش قیمت در ماه اخیر بوده است.

هر چند کارشناسان معتقد هستند این کاهش، نسبت به میزان صعود قیمت در سال‌های گذشته مقدار ناچیزی داشته است و نمی‌تواند تاثیری طلایی بر بازار داشته باشد.

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن پیشتر در این خصوص به تجارت‌نیوز گفته بود: «این خبر خوبی نیست که جلوی آمار را بگیریم و بگوییم قیمت مسکن کاهش پیدا کرده است. این نوع کاهش هیجانی هم بدون برنامه و آسیب‌زننده است. این نوع روند کنترل‌نشده برای کاهش‌ها بالاخره یک جا می‌ایستد و با تکانه‌ از جانب دیگر عوامل مانند نوسانات دلار و مذاکرات بین‌المللی این هیجان می‌تواند فوران کند، به گونه‌ای که نتوان نسخه‌ای اصلاحی روی این موضوع پیچید.»

این کارشناس بازار مسکن ادامه داده بود: این عوامل اکنون باعث شده از افزایش قیمت هیجانی دور باشیم و برخی که به پول خود نیاز دارند و روی مسکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند در حال ارائه فایل‌های خود به بازار هستند. با کاهش قیمت مثلا نسبت به دی‌ماه ۱۴۰۱ اگر در آن بازه ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده بود اکنون با ۱۰ تا ۱۵ درصد با فایل‌هایی که در بازار فروشنده واقعی هستند مواجه هستیم.»

غیبی معتقد بود مسیر کاهشی قیمت‌ها را باید نسبت به افزایش قیمت‌های پیشین سنجید. او در این مورد توضیح داده بود: «قیمت‌ها در مدت اخیر هیجانی بالا رفته است و آثار آن هنوز وجود دارد و ترمیم نشده است. قشر بزرگی از مردم هنوز توان خرید خانه ندارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج