اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۷۷۰۹
۱۸۵۱
۱۸۵۱
پ

یک ماهی عجیب و متفاوت منجی دریا شد!

دانشمندان ربات ماهی‌مانند جدیدی به نام Belle ساخته‌اند که می‌تواند با حضور در دریاها اطلاعات ارزشمندی درباره دنیای زیر آب ارائه کند. Belle می‌تواند تحول بزرگی در زمینه‌هایی مانند نحوه مطالعه درباره موجودات زیر آب و عوامل تأثیرگذار بر آن‌ها مانند صید بیش‌ از اندازه و تغییرات آب‌وهوایی ایجاد کند.

دیجیاتو نوشت: دانشمندان ربات ماهی‌مانند جدیدی به نام Belle ساخته‌اند که می‌تواند با حضور در دریاها اطلاعات ارزشمندی درباره دنیای زیر آب ارائه کند. Belle می‌تواند تحول بزرگی در زمینه‌هایی مانند نحوه مطالعه درباره موجودات زیر آب و عوامل تأثیرگذار بر آن‌ها مانند صید بیش‌ از اندازه و تغییرات آب‌وهوایی ایجاد کند.

 یک ماهی عجیب و متفاوت منجی دریا شد!

طبق اطلاعات منتشرشده درباره این تحقیق، Belle می‌تواند با سکوت کامل و حرکت‌هایی مانند ماهی، بدون اینکه به محیط طبیعی زیر آب آسیبی بزند، اطلاعاتی را درباره آن پردازش کند. «لئون گوگنهایم»، دانشجوی مهندسی مکانیک مؤسسه فناوری فدرال سوئیس می‌گوید: «هدف ما این است که اکوسیستم‌ها را مطابق با رفتار واقعی خود ثبت کنیم.»

قابلیت‌های ماهی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی

این ربات از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و با کمک آن می‌تواند مسیر خود را در زیر آب پیدا کند. همچنین می‌تواند نمونه‌های DNA و ویدیوهای با وضوح بالا تهیه کند. اندازه این ربات کمتر از یک متر است و حدود 10 کیلوگرم وزن دارد تا برای سفر راحت خود در زیر آب به‌اندازه کافی سبک باشد.

 یک ماهی عجیب و متفاوت منجی دریا شد!

Belle برای حرکت خود دارای یک باله سیلیکونی است که دو حفره در داخل آن‌ها وجود دارد و آب به‌صورت چرخه‌ای به داخل آن پمپ شده و باعث حرکت ربات می‌شود. باتری‌های ربات پس از گذشت 2 ساعت به شارژ مجدد نیاز دارند، بنابراین دانشمندان فقط به مدت دو ساعت می‌توانند از آن در زیر آب استفاده کنند. علاوه‌براین، فیلتر DNA محیطی آن نیز پس از هر مأموریت باید جایگزین شود.

این ربات احتمالاً در آینده به ابزاری مهم و شاید ضروری برای زیست‌شناسان دریایی تبدیل شود که سلامت و تنوع زیستی اکوسیستم‌های مختلف را به‌منظور محافظت و حفظ حیات‌وحش دریایی مطالعه می‌کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج