adexo3
۱۳۲۷۷۷۱
۲۵۱۱
۲۵۱۱
پ

رونق خرید و فروش این خودرو در تولد ۲۰ سالگی

آخرین نسخه‌های دوو ماتیز تقریبا دو دهه قبل بین هفت تا هشت میلیون فروخته می‌شدند. الان قیمت منصفانه همان مدل‌ها در بازار خودرو‌های دست‌دوم بین ۱۱۵ تا ۱۲۳ میلیون تخمین زده می‌شود.

فرارو: آخرین نسخه‌های دوو ماتیز تقریبا دو دهه قبل بین هفت تا هشت میلیون فروخته می‌شدند. الان قیمت منصفانه همان مدل‌ها در بازار خودرو‌های دست‌دوم بین ۱۱۵ تا ۱۲۳ میلیون تخمین زده می‌شود.

قیمت دوو ماتیز دست‌دوم دست‌کم ۵۰ میلیون تومان است. معمولا مدل‌هایی که با ایراد فنی و کارکرد بالا آگهی می‌شوند، قیمتشان از مرز ۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود و آن طرف مدل‌های تروتمیزی که بدون ایراد فنی و بدنه فروخته می‌شوند، ارزششان به مرز ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

رونق خرید و فروش این خودرو در تولد ۲۰ سالگی

دوو ماتیز تقریبا دو دهه قبل از خط تولید کرمان‌موتور خارج شد. آن موقع دوو ماتیز صفرکیلومتر را در بازار بین هفت تا هشت میلیون می‌فروختند و الان قیمت منصفانه همان مدل‌ها در بازار خودور‌های کارکرده بسته به شرایط فنی و بدنه بین ۱۱۵ تا ۱۲۳ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

دوو ماتیز مدل ۸۱ با قیمت ۲۵۵ میلیون آگهی شده است. احتمالا گران‌ترین دوو ماتیز دست‌دومی که می‌توانیم در بازار مدل‌های کارکرده پیدا کنیم. فروشنده در قسمت توضیحات مدعی شده تنها دوو ماتیز زرد‌رنگ در ایران را برای فروش گذاشته و از سال ۸۱ تا الان فقط ۱۵۵ هزار کیلومتر با آن راه رفته است. ماتیزی که درباره آن صحبت می‌کنیم، اصطلاحا دوررنگ است، اما آنطور که فروشنده می‌گوید، از نظر فنی ایرادی ندارد. بد نیست بدانید با همین ۲۵۵ میلیونی که فروشنده بابت دوو ماتیز دست‌دوم طلب کرده، می‌شود در بازار مدل‌های کارکرده سراغ پراید صندوقدار یا هاچ‌بک مدل ۹۷ و ۹۸ رفت.

قیمت دوو ماتیز دست‌دوم مدل ۸۱ در یک آگهی دیگر ۲۱۰ میلیون تومان اعلام شده است. این یکی حداقل طبق ادعای فروشنده بی‌رنگ است و از حیث فنی مشکلی ندارد. با این حال وقتی به سایت‌های تخصصی قیمت‌گذاری خودرو‌های کارکرده رجوع می‌کنیم، متوجه می‌شویم ارزش منصفانه این دوو ماتیز نهایتا باید ۱۱۴ میلیون تومان باشد و اتفاقا در خود آگهی هم به بالاتر بودن رقم پیشنهادی فروشنده نسبت به قیمت منصفانه اشاره شده است. در این ۲۱ سال، میزان کارکرد این دوو ماتیز به مرز ۲۹۰ هزار کیلومتر رسیده است.

قیمت دوو ماتیز کارکرده مدل ۸۰ در یک آگهی دیگر ۲۰۵ میلیون تومان نوشته شده است. در ۲۲ سالی که از عمر این دوو ماتیز می‌گذرد، نزدیک ۱۷۰ هزار کیلومتر از آن کار کشیدند، اما فروشنده می‌گوید هیچ ایرادی در قسمت فنی و بدنه وجود ندارد. علاوه‌بر این شش ماه از مهلت تمدید بیمه شخص ثالث خودرو باقی مانده و در قسمت توضیحات آگهی به‌چیز‌هایی مثل نصب دزدگیر، لاستیک‌های نو و ضبط جدید اشاره شده است. مدل‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم، رسما گران‌ترین دوو ماتیز‌های دست‌دوم فعلی محسوب می‌شوند و آن طرف می‌توانیم کف قیمت دوو ماتیز را حدود ۵۰ میلیون تومان بدانیم.

دوو ماتیز کارکرده مدل ۸۱ درحالی به‌اسم دوو ماتیز کاردار آگهی شده که قیمت آن را ۵۲ میلیون تومان تعیین کرده‌اند. منظور فروشنده از کاردار این است که موتور ماشین نیاز به تعمیر دارد. از یک طرف دیگر بدنه ماشین دوررنگ است و در این دو دهه‌ای که از عمر آن می‌گذرد چیزی نزدیک ۱۲۵ هزارکیلومتر راه رفته است. به‌خاطر همین فروشنده تاکید کرده که از این دوو نباید انتظار یک خودرو سالم را داشته باشیم.

قیمت دوو ماتیز مدل ۸۱ با رنگ مشکی توسط فروشنده‌های ۶۵ میلیون تومان اعلام شده است. یکی دیگر از دوو ماتیز‌های دست‌دوم ارزانقیمتی است که بین آگهی‌ها با آن روبرو می‌شویم. این یکی از نظر فنی ایرادی ندارد، اما مثل مورد قبلی به‌اسم دوررنگ آگهی شده است و میزان کارکرد آن به ۱۰۰ هزار کیلومتر رسیده است. دوو ماتیز مدل ۷۹ که میزان کارکرد آن به ۲۶۰ هزار کیلومتر رسیده، ۷۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. دوناحیه از بدنه آن رنگ‌شدگی دارد، اما از نظر فنی مشکلی ندارد.

قبمت دوو ماتیز دست‌دوم به‌شکل منصفانه و با درنظر گرفتن کارکرد ۲۰۰ هزارکیلومتری چیزی بین ۱۱۵ تا ۱۲۳ میلیون تومان است. در آگهی‌های دوو ماتیز دست‌دوم بخش زیادی از فروشنده‌ها دقیقا در همین بازه چشم‌انتظار مشتری هستند. مثلا فروشنده دوو ماتیز مدل ۸۱ در تهران رقم پیشنهادی خودش را بابت خودرویی که ۲۴۰ هزار کیلومتر راه رفته ۱۱۵ میلیون تومان تعیین کرده و فروشنده دیگری قیمت دوو ماتیز کارکرده مدل ۸۰ را با درنظر گرفتن کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتری ۱۲۲ میلیون تومان می‌داند.

قیمت انواع دوو ماتیز کارکرده

مدل

کارکرد

توضیحات

قیمت

۸۱

۱۵۵ هزارکیلومتر

بدنه دوررنگ

۲۵۵ میلیون تومان

۸۱

۲۹۰ هزار کیلومتر

فنی و بدنه سالم

۲۱۰ میلیون تومان

۸۰

۱۷۰ هزار کیلومتر

فنی و بدنه سالم

۲۰۵ میلیون تومان

۸۰

۱۲۰ هزار کیلومتر

دوررنگ

۱۱۵ میلیون تومان

۷۹

۲۶۰ هزار کیلومتر

رنگ‌شدگی بدنه

۷۵ میلیون تومان

۸۱

۱۰۰ هزار کیلومتر

دوررنگ

۶۵ میلیون تومان

۸۱

۱۲۳ هزار کیلومتر

دوررنگ

۵۲ میلیون تومان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج