adexo3
۱۳۳۱۴۵۱
۱۹۰۰
۱۹۰۰
پ

عادت های اشتباهی که نمی دانستید به شنوایی تان آسیب می زنند

مشکلات شنوایی بسیار رایج اند و می توانند در هر سنی رخ دهند. وقت هایی که آهنگ مورد علاقه مان را با هدفون و صدای بلند گوش می دهیم، به این فکر نمی کنیم که این کار ممکن است در بلند مدت منجر به بروز مشکلاتی جدی شود.

روزیاتو: مشکلات شنوایی بسیار رایج اند و می توانند در هر سنی رخ دهند. وقت هایی که آهنگ مورد علاقه مان را با هدفون و صدای بلند گوش می دهیم، به این فکر نمی کنیم که این کار ممکن است در بلند مدت منجر به بروز مشکلاتی جدی شود. علاوه بر استفاده ی زیاد از هدفون، عادت های ناسالم دیگری هم هستند که ممکن است به قدرت شنوایی تان صدمه بزنند.

۱- استفاده از گوش پاک کن

عادت های اشتباهی که نمی دانستید به شنوایی تان آسیب می زنند

با وجود متداول بودن استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش ها، کارشناسان معتقدند این کار برای شنوایی مضر است. استفاده از گوش پاک کن می تواند باعث پارگی پرده ی گوش شود و در موارد شدید، ممکن است به ناشنوایی بیانجامد. برای جلوگیری از وقوع این مشکل، از یک حوله ی نرم برای تمیز و خشک کردن گوش های خود استفاده کنید.

۲- گوش دادن به موسیقی با صدای بلند

عادت های اشتباهی که نمی دانستید به شنوایی تان آسیب می زنند

گاهی هیچ چیز لذتبخش تر از گوش دادن به آهنگ مورد علاقه ی خود نیست. اما اگر از هدفون خود زیاد استفاده کنید و با صدای خیلی بلند موسیقی گوش دهید، ممکن است به مرور به شنوایی خود صدمه بزنید. اگر گوش دادن به موسیقی به شما کمک می کند با خودتان خلوت کنید و نمی توانید روز خود را بدون آن شب کنید، سعی کنید با حداکثر میزان صدای توصیه شده موسیقی گوش دهید.

۳- پیرسینگ گوش

 

عادت های اشتباهی که نمی دانستید به شنوایی تان آسیب می زنند

گرچه سوراخ کردن لاله ی گوش به طور کلی خطری ندارد، اما پیرسینگ دیگر قسمت های گوش مانند بالای گوش یا ناحیه ی نزدیک به مجرای گوش می تواند به شنوایی شما آسیب بزند. پیرسینگ بالای گوش می تواند راحت تر عفونت کند و ورم و چرک کردن آن ناحیه ممکن است شنوایی تان را به طور موقت تحت تأثیر قرار دهد.

۴- خشک نکردن گوش ها

عادت های اشتباهی که نمی دانستید به شنوایی تان آسیب می زنند

شنا گرچه ورزشی عالی برای حفظ تناسب اندام و دور کردن اضطراب است، اما رطوبت اضافی برای شنوایی مضر است. آب وقتی وارد مجرای گوش می شود، جرم طبیعی گوش را نرم می کند. از آنجایی که این جرم از گوش در برابر انواع عفونت ها محافظت می کند، ورود میکروب ها به گوش راحت تر می شود، امری که در نهایت می تواند باعث صدمه دیدن شنوایی شود.

۵- انجام ورزش نامناسب

عادت های اشتباهی که نمی دانستید به شنوایی تان آسیب می زنند

اگر متوجه گرفتگی گوش هایتان بعد از ورزش شده اید، ممکن است نشانه ی این باشد که این نوع ورزش برای شما بیش از حد سنگین است. برای مثال، زدن وزنه های سنگین ممکن است باعث ایجاد فشار درون مغز شود، امری که منجر به وارد شدن فشار به گوش داخلی می شود. برای جلوگیری از وقوع این احساس ناخوشایند، سعی کنید پیش از ورزش، گوش های خود را تمیز و از نگه داشتن نفس خود پرهیز کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج