۱۳۳۱۹۶۴
۴۹۹۱
۴۹۹۱
پ

نتایح یک پژوهش عجیب درباره زنان بدون حجاب

دبیر کارگروه آسیبهای اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس نتایج یک پژوهش بیش از ۴۴درصد بانوان بی‌حجاب تذکر مودبانه را می‌پذیرند.

پایگاه خبری انتخاب: دبیر کارگروه آسیبهای اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس نتایج یک پژوهش بیش از ۴۴درصد بانوان بی‌حجاب تذکر مودبانه را می‌پذیرند.

دبیر کارگروه آسیبهای اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس نتایج یک پژوهش بیش از ۴۴درصد بانوان بی‌حجاب تذکر مودبانه را می‌پذیرند.

نتایح یک پژوهش عجیب درباره زنان بدون حجاب

غدیری در مصاحبه با رادیو گفت وگو ، عنوان کرد: براساس نتایج پژوهش انگیزه شناسی زنان بی‌حجاب تهران که در خرداد ماه ۱۴۰۲برگزار شد، ۴۴،۸ درصد بانوان بی‌حجاب در تهران تذکر مودبانه در مورد پوشش خود را می‌پذیرند.

دکتر زینب غدیری، دبیر کارگروه آسیب های اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی‌ در مورد الگوی پوشش و چالش های پیش رو گفت: در بخش های فرهنگی اگر ساختار روان شناخته نشود کارهایی انجام می شود که اتلاف بودجه است و نه فقط اثر گذار نیست آسیب زا هم خواهد بود.

وی افزود: طبق این پژوهش ۳۹،۲ درصد از زنان بی حجاب تهران جوانان رده ۲۳ تا ۳۲ سال و متولدین دهه هفتاد، ۳۰.۷ درصد گروه سنی ۳۳ تا ۴۲ و متولیدن دهه ۶۰ ، ۱۹.۹ درصد گروه سنی ۱۸ تا ۲۲ سال دهه هشتادی، ۹.۴ درصد گروه سنی ۴۳ تا ۵۲ سال متولدین دهه پنجاه و ۸ درصد نیز گروه سنی ۵۳ تا ۶۲ سال و متولیدن دهه ۴۰ بودند.

غدیری بیان داشت: ۳۷,۲ درصد از زنان بی حجاب تهران در تحقیقات انگیزه شناسی دارای مدرک دیپلم و ۳۱.۲ درصد مدرک کارشناسی و ۱۸.۱ درصد زنان بی حجاب مدرک فوق دیپلم و ۹.۴ درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۱.۸ درصد مدرک دکتری و ۱.۴ درصد نیز تحصیلات زیر دیپلم داشتند.

* بیش از ۳۴ درصد زنان بی حجاب تهران خانه دار هستند

او تصریح کرد: ۳۴،۹ درصد زنان بی حجاب این پژوهش خانه دار،۲۵.۱ درصد دانشجو ، ۱۹.۳درصد شاغلین آزاد، ۱۴.۳درصد کارمند و ۴.۱ درصد بیکار و ۱ درصد از قشر معلمان و ۰.۸ درصد از قشر اساتید و ۰.۴ درصد پشت کنکوری و۰.۱ درصد بازنشسته بودند.

غدیری اظهار داشت: ۴۶,۶ درصد زنان بی حجاب مجرد و ۴۲.۸ درصد زنان متاهل، ۸.۷ درصد آنها مطلقه و همسر ۱.۹ درصد از زنان فوت شده است و همسر ۶۹.۶ درصد از زنان موافق با نوع پوشش و بی حجابی آنها بوده و ۱۷.۲ درصد از همسران نیز مخالف پوشش بوده اند.

دبیر کارگروه آسیب های اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: بر اساس این پژوهش ۶,۴ درصد بانوانی تهرانی که حجاب برداشتند در آذر ماه ۱۴۰۱ اقدام به کشف حجاب کرده بودند و ۹.۴ درصد افزایش در دی ماه ۱۴۰۱، ۲.۹ درصد کاهش در بهمن و ۳.۱ درصد در اسفند۱۴۰۱ افزایش و ۲.۸ درصد افزایش در فروردین و ۰.۷ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۲ بوده است.

* در جنگ شناحتی سال گذشته ۱۵۰ برابر بودجه ایران هزینه رسانه ها شده است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بین بی حجابی و آسیب های اجتماعی مسلما ارتباط وجود دارد بیان داشت: روند فعلی جنگ ترکیبی و شناختی که کشور درگیر آن است موید این است که پوشش امروز با آسیب های اجتماعی ارتباط تنگانگی دارند.

غدیری گفت: بنا به گزارش ها ۱۵۰ برابر بودجه یکساله ایران در جنگ شناختی سال گذشته به عنوان هزینه رسانه ها به منظور ایجاد محرک های تاثیر گذار در ذهن افراد در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در حوزه عفاف و حجاب اذعان داشت: زمانی برنامه ریزی در این حوزه درست انجام می شود که مردم در کنار سازمان ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

دبیر کارگروه آسیب های اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه زیاد شدن الزامات و باید نبایدها، نبود اعتماد سازی مناسب و نبود صداقت از علل بی حجابی است ، گفت : متاسفانه خودشیفته های ارزشی فضایی برای افراد ایجاد می کنند که افراد احساس بی عدالتی، عدم درک ، نقص، شرم و انزوای اجتماعی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج