۱۳۳۲۹۰۰
۱۰۷۹
۱۰۷۹
پ

این رنگ جادویی بزرگترین مشکل جهان را حل می‌کند!

اگر ۲ درصد از سطح زمین با رنگ بسیار سفیدی رنگ‌آمیزی شود که توانایی انعکاس شدید نور خورشید را دارد، احتمالاً می‌توانیم از گرمایش جهانی جلوگیری کنیم.

زومیت: اگر ۲ درصد از سطح زمین با رنگ بسیار سفیدی رنگ‌آمیزی شود که توانایی انعکاس شدید نور خورشید را دارد، احتمالاً می‌توانیم از گرمایش جهانی جلوگیری کنیم.

در سال ۲۰۲۱، محققان دانشگاه پردو در آمریکا اعلام کردند که سفیدترین رنگ روی زمین را ساخته‌اند. این رنگ آن‌قدر سفید است که می‌تواند بیش از ۹۸ درصد نور خورشید را منعکس کند. این خصوصیت برای سیاره‌ی زمین بسیار مفید است؛ زیرا نوری که به زمین می‌تابد، گرما تولید می‌کند و این روزها زمین کمی بیشتر از همیشه درگیر گرما است.

این رنگ جادویی بزرگترین مشکل جهان را حل می‌کند!

به‌گزارش ساینس‌آلرت، محققان می‌گویند این رنگ سفید درصورت استفاده برای رنگ‌آمیزی بام ساختمان‌ها، دمای سطحی و دمای داخلی ساختمان‌ها را کاهش می‌دهد و درنتیجه، نیاز به استفاده از دستگاه‌های تهویه‌ی هوا نیز کاهش پیدا می‌کند. حال اگر برنامه‌ی وسیع‌تری مانند کاهش دمای کل سیاره‌ی زمین وجود داشته باشد، آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟

جرمی ماندی، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا دیویس و پژوهشگر حوزه‌ی فناوری پاک، مقاله‌ای در ژورنال ژول منتشر کرده و در آن نوشته است که اگر حدود ۱ تا ۲ درصد از سطح زمین با ماده‌ای مانند رنگ سفید پردو پوشش داده شود (نوری که این رنگ از سطح زمین به فضا منعکس می‌کند)، مقدار گرمای جذب‌شده‌ی سطح سیاره را به‌اندازه‌ی کافی برای تثبیت دمای جهانی کاهش می‌دهد.

به‌عبارت‌دیگر، این رنگ‌آمیزی سفید می‌تواند تأثیر بسزایی بر رفع مشکلات ناشی‌ از تغییرات اقلیمی بگذارد. علاوه‌براین، ماندی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری نیویورک تایمز گفته است نوری که به فضا بازگردانده می‌شود، آسیب چندانی به کیهان وارد نمی‌کند. او افزود: «این بازتاب نور مثل این است که یک لیوان آب معمولی به اقیانوس ریخته شود.»

دراین‌میان، سؤال این است که ۱ تا ۲ درصد از کل سطح زمین دقیقاً چقدر است؟ مساحت سیاره‌ی زمین حدود ۵۱۰ میلیون کیلومترمربع است و بیشتر آن را آب تشکیل می‌دهد، بنابراین، این رنگ سفید حدوداً باید بین ۳ تا ۷ میلیون کیلومترمربع را پوشش دهد.

به‌عنوان مثال، مساحت کل خشکی‌های ایالات متحده کمی بیشتر از ۵٫۶ میلیون کیلومترمربع است؛ بنابراین، این کشور باید از یک دریا تا دریای دیگر کاملاً با رنگ سفید پوشیده شود. مقدار رنگ موردنیاز بسیار زیاد است. اگر فرض را بر این بگذاریم که رنگ جدید هم مانند رنگ‌های تجاری معمولی عمل می‌کند، همان‌طورکه محققان پردو پیشنهاد می‌کنند، یک گالن رنگ حدود ۱۲۲ مترمربع را پوشش می‌دهد؛ درنتیجه، برای پوشش تنها ۱ درصد از سطح زمین به ۱۳۹ میلیارد گالن از رنگ سفید پردو نیاز داریم.

واضح است که اگر لازم باشد ۲ درصد از سطح سیاره را با رنگ پوشش دهیم، این رقم هم دو برابر می‌شود و هیچ‌کس تابه‌حال به این موضوع توجه نکرده که رنگ‌آمیزی اقیانوس‌ها و صحراها و درختان چقدر سخت است. رنگ‌آمیزی اشیاء به رنگ سفید برای کاهش دما نیز مفهوم جدیدی نیست و کافی است فقط به خیابان بروید و ببینید که چه تعداد از ماشین‌ها و خانه‌ها سفید هستند.

تابه‌امروز، بسیاری از مکان‌ها در سرتاسر جهان از قبل به رنگ سفید ساخته شده‌اند و رنگ جدید پردو نیز به افزایش این امر کمک بسزایی خواهد کرد. البته واضح است که تا حل‌شدن مشکل گرمایش زمین راه بسیار طولانی و سختی در پیش‌ داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج