۱۳۳۵۱۲۹
۵۳۷۷
۵۳۷۷
پ

ویدئو غم‌انگیز از آرایشگاه‌های زنانه افغانستان

پس از سال‌ها کار سخت و سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای ایجاد مشاغل خود، زنان افغان یک روز قبل از اجرایی شدن ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌های زنانه توسط طالبان، سالن‌های زیبایی خود را برای همیشه می‌بندند.

فرارو: پس از سال‌ها کار سخت و سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای ایجاد مشاغل خود، زنان افغان یک روز قبل از اجرایی شدن ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌های زنانه توسط طالبان، سالن‌های زیبایی خود را برای همیشه می‌بندند.

ویدئو غم‌انگیز از آرایشگاه‌های زنانه افغانستان

 این کارمندان آرایشگاه زنانه در حال آماده شدن برای بستن محل کسب و کار خود هستند. ممنوعیت طالبان برای سالن‌های زیبایی زنانه در افغانستان از روز سه شنبه (۲۵ جولای) اجرایی می‌شود.

تخمین زده می‌شود که ۱۲۰۰۰ کسب و کار زیبایی احتمالا تعطیل شوند. این ممنوعیت همچنین بیش از ۶۰۰۰۰ زن را بیکار می‌کند و فشار بیشتری را بر اقتصاد در حال حاضر در بحران افغانستان وارد می‌کند.

این آرایشگران از جمله کسانی هستند که مبالغ هنگفتی را برای راه اندازی کسب و کار خود سرمایه گذاری کردند. یکی از آرایشگران زن افغان می‌گوید: من یکی از بدترین و تاریک‌ترین روز‌های زندگی ام را تجربه می‌کنم، ناامیدی مطلق. ما کارمان را با اشتیاق و اشتیاق فراوان شروع کردیم، اما متأسفانه اکنون همه چیز تمام شده است.

آرایشگر دیگری نیز گفت: وقتی این اعلامیه را شنیدم بسیار ناراحت شدم، طالبان روز به روز در تلاش هستند تا زنان را به نحوی از جامعه حذف کنند. مدرسه، دانشگاه و اشتغال زنان را ممنوع کردند، روز به روز بر محدودیت‌ها افزوده می‌شوند.

علاوه بر خدمات زیبایی، سالن‌ها برای بسیاری از زنان افغان یک فضای امن برای زنان فراهم کردند تا بتوانند در بیرون از خانه‌های خود و بدون همراه مرد با یکدیگر ملاقات کنند.

در مواجهه با گزینه‌های به سرعت در حال کاهش، ده‌ها زن اعتراض نادری را علیه این ممنوعیت برگزار کردند. تصاویر گرفته شده توسط معترضان نشان می‌دهد که طالبان با استفاده از ماشین‌های آب پاش تظاهرات را سرکوب می‌کنند. وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان گفته که ممنوعیت فعالیت سالن‌های زیبایی بر اساس دستور رهبر طالبان بوده است.

دستورات مشابه منجر به بسته شدن دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران و زنان شده و بسیاری از کارمندان زن افغان را از کار منع کرده است.

عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان علت تصمیم به بستن آرایشگاه‌ها را عدم رعایت توصیه‌های این وزارت از سوی آرایشگران عنوان کرده است. اما برخی از این بانوان آرایشگر می‌گویند، هیچ نوع پیامی را مبنی بر رعایت توصیه‌های این وزارت دریافت نکرده‌اند.

عاکف مهاجر پیش ازین در یک پیام ویدئویی که از طریق تلویزیون ملی تحت حاکمیت طالبان پخش شد گفت، فعالیت‌های آرایشگاه‌های زنانه کاملا مخالف ارزش‌های اسلامی است.

ویدئو غم‌انگیز از آرایشگاه‌های زنانه افغانستان

ویدئو غم‌انگیز از آرایشگاه‌های زنانه افغانستان

ویدئو غم‌انگیز از آرایشگاه‌های زنانه افغانستان

ویدئو غم‌انگیز از آرایشگاه‌های زنانه افغانستان

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج