۱۳۳۷۰۶۹
۶۳۹
۶۳۹
پ

️بیانیه انجمن فین‌تک درباره تعلیق مجوز ازک

به‌ دنبال تعلیق مجوز و توقف فعالیت شرکت استارتاپی «ازکی» به‌دستور بیمه مرکزی، انجمن فین‌تک ایران بیانیه‌ی منتشر و مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده است.

انتخاب: به‌ دنبال تعلیق مجوز و توقف فعالیت شرکت استارتاپی «ازکی» به‌دستور بیمه مرکزی، انجمن فین‌تک ایران بیانیه‌ی منتشر و مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده است.

️بیانیه انجمن فین‌تک درباره تعلیق مجوز ازک

در متن این بیانیه آمده است:

در روزهای اخیر، اخباری از اکوسیستم استارت‌آپی کشور منتشر می‌شود که بار‌دیگر بازیگران نوآور اقتصاد دیجیتال را هدف قرار داده است. این در حالی است که براساس آخرین آمارها، اقتصاد دیجیتال سهم بیش از ١۵ درصد از تولید ناخالص جهان را ازآنِ خود کرده است. ️آنچه امروز با عنوان «تعلیق مجوز ازکی» در رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شود، ضربه‌ای سخت بر پیکره‌ای است که بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا نوآوری و رونق را به اقتصاد دیجیتال کشور تزریق کنند‌.

در شرایطی که به نظر میرسد پس از ماهها چالشهای اقتصادی و اجتماعی جامعه در مسیر ثبات نسبی گام بر می دارد و هم افزایی نقش آفرینان زیست بوم اقتصاد نوآوری با دیگر بازیگران اقتصاد کشور میتواند آثار مثبتی را ایجاد کند، تصمیماتی از این دست؛ مانعی بزرگ و بحران زا بر سر راه توسعه ی بخش خصوصی است.

از سوی دیگر این اقدامات نتیجه ای جز ناامید کردن پیکره ی دانش بنیان شرکتها ندارد موجی از مهاجرت که همواره پس از تصمیمات سلبی این چنینی برای کسب و کارها پدیدار میشود این بار نیز در حال ظهور است تا بخشی از دانش و تجربه ای که می تواند زمینه ساز توسعه ی نوآوری باشد را به سوی مهاجرت نخبگان سوق دهد.

اکنون نیاز است عقلانیت و دوراندیشی با حساسیت بیشتری در تصمیمات نهادهای مسئول مدنظر قرار داده شود. انجمن فین تک ایران مخالفت خود را با مانع تراشی بر سر راه توسعه ی اقتصاد دیجیتال و کارشکنی در مسیر ناهموار فعالیت استارت آپ ها اعلام میکند.

تعلیق مجوز فعالیت شرکت از کی و اعلام آن از طریق رسانه رویه ای غیر معمول است که نتیجه ای جز از دست رفتن اعتماد اجتماعی آسیب جدی به بدنه ی دانش بنیان و نوآور اقتصاد و ناامید کردن نیروی کار متخصص ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج