۱۳۳۷۵۴۱
۸۳۶۰
۸۳۶۰
پ

محتوای حمایت‌شده

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش برطرف می‌شود؟

آیا پولیش برای رنگ خودرو ضرر دارد؟ چه زمانی باید خودروی خود را پولیش کنیم؟ آیا پولیش به رنگ خودرو آسیب می زند؟ پولیش چه مزایایی برای خودروی ما خواهد داشت؟ کدام آسیب های رنگ خودرو با پولیش از بین می‌رود؟

سوالات ذکر شده، ابهامات رایج مالکان خودرو است که در این مقاله کارواکس به آن پرداخته شده است. همچنین کارواکس در مقاله خود انواع پولیش ها را مورد بررسی قرار داده و در مورد ویژگی پولیش های با کیفیت صبحت کرده است. ضمن اینکه به برندهای معتبری که در حال حاضر در بازار داخل ایران فعالیت دارند پرداخته است. در آخر نیز در مورد نحوه انتخاب پولیش خودرو بر اساس رنگ ماشین نیز اطلاعات لازم را ارائه کرده است.

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش برطرف می‌شود؟

پولیش خودرو چیست؟‌

بدنه خودرو یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتومبیل است که به نگهداری زیادی نیاز دارد. استفاده از پولیش از جمله اقدامات مراقبتی برای خودرو است که هر راننده‌ای باید به آن توجه کند. استفاده از پولیش وسیله‌ی خوبی برای از بین بردن لکه، چربی، خط و خش و ... می باشد. امروزه می‌توانید پولیش خودرو را در اشکال مختلفی مثل جامد، مایع و اسپری از بازار تهیه نمایید.

پولیش های با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

توجه داشته باشید بسیاری از محصولات ارزان قیمتی که به عنوان پولیش فروخته و یا شناخته می‌شوند، تنها واکس‌ هایی هستند که به واسطه داشتن مواد چرب در فرمولاسیون خود، هیچ گونه لایه برداری انجام نداده و خط و خش‌ها را تنها به واسطه براقیت خود محو می‌کنند، بدون اینکه آنها را از بین ببرند. بنابراین اگر همان لحظه روی رنگ ماشین سشوار صنعتی گرفته شود، (به واسطه تبخیر پذیر بودن سیلیکون یا سایر مواد چرب پرکننده) مواد چرب موجود تبخیر گردیده و آسیب‌های پوشانده شده نمایان می‌شود ویا به صورت معمول بعد از مدت زمانی بر اثر تابش نور خورشید و شست ‌وشوی ماشین در کارواش، این پوشش‌ها از بین رفته و آسیب‌ها دوباره نمایان می‌شوند.

برای تشخیص پولیش های مرغوب ازپولیش های بی کیفیت، باید بدانید که بهترین پولیش ها از برندهای مطرح دنیا، 2 ویژگی زیر را دارند:

  • فرمولاسیون آن‌ها Water Base یا همان پایه آب است، به عبارتی ساختار فرمولی آنها دارای مشتقات نفتی آسیب زننده به رنگ بدنه خودرو نمی باشد.
  • فاقد سیلیکون یا هرگونه مواد چرب پرکننده هستند.

معرفی انواع پولیش خودرو

برای آشنایی با انواع پولیش خودرو بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

پولیش زبر

پولیش زبر یکی از انواع پولیش‌های خودرو است که برای خط و خش‌های عمیق روی بدنه خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ذرات ساینده در این پولیش باعث می‌شود که بدنه با سرعت بالاتری لایه برداری شود و نتایج پولیش یکدست باشد. همچنین باید گفت از این پولیش می‌توان برای از بین بردن آفتاب سوختگی و اکسیداسیون نیز استفاده کرد، که نتایج خوبی به همراه دارد.

پولیش نرم

پولیش نرم با داشتن قدرت سایندگی ظریف خود می‌تواند برای از بین بردن خط‌های جزئی، خط و خش های سطحی و لکه های سخت بسیار مفید باشد. ضمن اینکه برای براق کردن رنگ سطح بدنه نیز کاربرد دارد. استفاده موضعی از این پولیش رایج بوده و نیاز به استفاده آن در تمام نقاط بدنه خودرو نیست.

پولیش تک مرحله ای

با  پولیش تک مرحله ای،  لایه برداری  و رفع خراش های متوسط  به سرعت و تنها در یک مرحله انجام می شود.

پولیش آنتی هولوگرام

این پولیش بیشتر برای رفع آثار هولوگرام های قبلی، رد شیشه پاک کن و همچنین رد ناشی از استفاده از دستمال های نامرغوب روی بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش برطرف می‌شود؟

بهترین برندهای پولیش دنیا

روپس Rupes

کمپانی ایتالیایی (روپس) یکی از شناخته شده‌ترین برند‌ها در زمینه دیتیلینگ خودرو است و انواع دستگاه، مواد و پد‌های پولیش را تولید می‌کند. این برند، برای دستگاه‌های پولیش اوربیتال، روتاری و دوال اکشن، پولیش‌های جداگانه‌ای را تدارک دیده که عموما در ایران از پولیش‌های اوربیتال روپس استفاده می‌گردد. به طور کلی پولیش‌های روپس در رنگ‌های سفید (خیلی نرم)، زرد (نرم)، سبز (متوسط) و آبی (زبر) تولید شده اند که با پد‌های مورد استفاده شان نیز همرنگ هستند.

سوناکس Sonax

کمپانی مطرح آلمانی سوناکس با قدمتی ۷۰ ساله در زمینه تولید مواد دیتیلینگ خودرو یکی از خوشنام‌ترین برند‌های این حوزه است. برند سوناکس پولیش‌های حرفه‌ای خود را از لحاظ لایه برداری و براق کنندگی، ازعدد یک تا شش امتیازگذاری کرده است.

پولیش یک لیتری کات مکس CutMax با قدرت لایه برداری شش و براق کنندگی سه، زبرترین پولیش سوناکس محسوب می‌شود. این محصول با انواع دستگاه پولیش و همچنین با پد دوکاره زبر یا پد روتاری زبرسوناکس قابل استفاده می‌باشد.

کوکمی Koch Chemie

کوکمی یا کخ کمی آلمان یکی از قدیمی‌ترین برند‌های محصولات مراقبتی و زیبایی خودرو در جهان است که از کمپانی دایملر، BMW و Audi نیز دارای تاییدیه است. پولیش‌های کوکمی در سه دسته کلی زبر، نیمه زبر و نرم قابل دسته بندی هستند که به ترتیب با بسته‌های قرمز، زرد و بنفش ارائه شده اند.

مادرز Mothers

برند آمریکایی مادرز با تنوع گسترده در محصولات مراقبتی خودرو از شامپو گرفته تا تجهیزات مراقبتی، پولیش، واکس و ... یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های حوزه دیتیلینگ در دنیاست. پولیش‌های حرفه‌ای مادرز به صورت چهار مرحله‌ای عرضه شده اند که با توجه به شدت آسیب وارد شده به رنگ، از آن‌ها استفاده می‌گردد.

مفرا Mafra

پولیش‌های مفرا، در ابتدا به صورت پنج مرحله‌ای عرضه شدند که نتیجه بسیار حرفه‌ای در پایان ارائه می‌دادند، اما در عین حال زمان زیادی نیز باید برای آن صرف می گردید. پولیش‌های پنج مرحله‌ای مفرا به ترتیب از زبر به نرم در رنگ‌های سفید، نارنجی، زرد، مشکی و آبی قرار دارند. هرچند که هنوز هم طرفداران بسیاری را در میان متخصصان پولیش کاری دارد، اما در سال ۲۰۱۸ این شرکت ایتالیایی اقدام به تولید وعرضه پولیش‌های سه مرحله‌ای نمود.

مگوایرز Meguiars

مگوایرز یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین برند‌های آمریکایی در زمینه محصولات مراقبتی خودرو است. پولیش‌های مگوایرز دارای گستره متنوعی هستند و از زبرترین تا نرم‌ترین‌ها را شامل می‌شوند. این برند قدرت لایه برداری پولیش‌های خود را تا عدد ۱۲ درجه بندی کرده است.

منزرنا Menzerna

پولیش‌های منزرنا ساخت کشور آلمان در دو لاین نرمال و محافظ محیط زیست تولید و عرضه گردیده اند. به طور کلی پولیش‌های حرفه‌ای منزرنا به سه دسته زبر، متوسط و نرم تقسیم می‌شوند که می‌توان از طریق رنگ قرمز، زرد و سبز آن‌ها را شناسایی کرد. می‌توان گفت که برند منزرنا با تولید و عرضه بیش از ده نوع پولیش، یکی از متنوع‌ترین برند‌ها در تولید و عرضه پولیش خودرو است. کمپانی منزرنا نیز به امتیازدهی لایه برداری و براقیت پولیش‌های خود پرداخته و به آن‌ها از عدد ده نمره می‌دهد.

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش برطرف می‌شود؟

انواع رنگ ماشین و تاثیرش بر انتخاب نوع پولیش خودرو

یکی از نکات قابل توجه در پولیش بدنه خودرو، رنگ خودرو است. در ادامه با پولیش مناسب برای انواع رنگ‌های اتومبیل آشنا می‌شویم:

رنگ های روغنی یا ساده

رنگ های روغنی یا ساده عمده‌ترین نوع رنگ ماشین به شمار می‌روند. به طور احتمالی می‌توان گفت تمامی خودروهای موجود در بازار ابتدا با این نوع رنگ به بازار عرضه می‌شوند. با وجود لایه لایه بودن رنگ ساده می‌توان گفت استفاده از پولیش زبر برای این نوع رنگ مناسب است.

رنگ های متالیک

مقاومت رنگ های متالیک نیز مانند رنگ‌های ساده قابل توجه است، اما درخشندگی این نوع رنگ باعث می‌شود استفاده از پولیش زبر برای آن‌ مناسب نباشد. استفاده از پولیش‌های سطحی مانند پولیش نرم و پولیش واکس گزینه مناسبی برای این رنگ خواهد بود.

رنگ های صدفی

تفاوت رنگ های صدفی و رنگ های متالیک چندان زیاد نیست. تفاوت قابل توجه این است که رنگ های صدفی درخشندگی بالاتری نسبت به رنگ های متالیک داشته و استفاده از پولیش تمیزکننده برای آن‌ها کافی است.

نکات مهم در هنگام انتخاب نوع پولیش

در بیان نکات مهم برای انتخاب نوع پولیش، باید گفت انتخاب پولیش‌هایی با کمترین میزان مواد چربی مثل سیلیکون و پارافین یکی از نکاتی است که باید توجه کنید. انتخاب پولیش مناسب بر اساس رنگ خودرو نیز باید مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

مزایای پولیش خودرو

  •  جداشدن رنگ‌های زنگ زده
  • احیای رنگ و نو شدن خودرو
  • از بین بردن ایرادات جزئی
  • افزایش درخشندگی و زیبایی بیشتر خودرو
  • بالاتر رفتن ارزش قیمتی خودرو
  • رفع خط و خش و خراش های سطحی خودرو
  • حذف جرم، لک ها و کثیفی و لک های عمیق بدنه خودرو

معایب پولیش خودرو

  •  مضر برای رنگ خودرو در صورت استفاده مکرر
  • کدر شدن رنگ خودرو در صورت بکارگیری پولیش های بی کیفیت و فیک
  • هزینه‌ی بالا
  • کمیاب بودن انوع پولیش‌های معتبرو مطرح دنیا

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش رفع می‌شود؟

خودرو همیشه در شرایط مختلف آب و هوایی مثل آفتاب، برف و باران و گرد وخاک قرار دارد، به همین دلیل، رنگ خودرو با گذشت زمان، درخشانی و براقیت خود را ازدست می دهد. همچنین ممکن است در معرض عواملی مثل سنگ ریزه ها و فضولات پرندگان قرار گیرد که در نهایت باعث ایجاد لک ها و کثیفی های عمیق و خراش روی بدنه خودرو شود. این خراش ها، لک ها، کثیفی ها وهمچنین کاهش شفافیت خودرو، از زیبایی آن هم می کاهد. در چنین شرایطی پولیش می تواند ایرادات را رفع کرده و زیبایی خودرو را بازگرداند.

اما نباید فراموش نکنید که پولیش بدنه نمی تواند تمام رنگ های آسیب دیده خودرو را از بین برده و رفع کند. به طورمثال اگر قسمتی از رنگ خودرو، به طور کامل از بین رفته باشد، پولیش نمی تواند یک رنگ سالم روی آن ایجاد کند. پولیش فقط قادراست که رنگ های آسیب دیده جزئی خودرو را رفع کند، که زیر آن رنگ سالمی وجود داشته باشد.

جمع بندی

اگر قصد پولیش خودروی خود را دارید، باید آن را به مراکز معتبر و حرفه ای بسپارید. کارواکس به عنوان اولین پرتال تخصصی فروش محصولات لوکس اتومبیل و اولین مرکز تخصصی دیتیلینگ خودرو، می تواند انتخاب مطمئنی برای اجرای پولیش باشد. این مرکز با استفاده از بهترین پولیش های روز دنیا و بکارگیری نیروهای حرفه ای‌ دیتیلینگ، اجرای پولیش و ریکاوری رنگ خودروی شما را انجام می دهد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش برطرف می‌شود؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره تلفن ۳۲۵۶۸۷۰۰- ۰۲۶ با مشاوران مجموعه کارواکس در ارتباط باشید.

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش برطرف می‌شود؟

نمونه کار‌های ما در اینستاگرام ببینید: @carwax.ir

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش برطرف می‌شود؟

آدرس سایت: https://carwax.ir

چه آسیب‌هایی در رنگ خودرو با پولیش برطرف می‌شود؟

آدرس: کرج، عظیمیه، بلوار امام رضا، نبش شاهد یکم

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج