اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۷۹۸۳
۱۸۱۱
۱۸۱۱
پ

مشاهده یک خرس قهوه ای و ۲ توله‌اش در پاسارگاد

با مشاهده یک خرس قهوه‌ای به همراه دو توله در منطقه کوه خرسی شهرستان پاسارگاد امیدها برای تداوم بقای خرس در این منطقه بیشتر شده است، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد مشاهده آثاری از بقای خرس دراین منطقه را تایید کردند.

ایرنا: با مشاهده یک خرس قهوه‌ای به همراه دو توله در منطقه کوه خرسی شهرستان پاسارگاد امیدها برای تداوم بقای خرس در این منطقه بیشتر شده است، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد مشاهده آثاری از بقای خرس دراین منطقه را تایید کردند.

 

مشاهده یک خرس قهوه ای و ۲ توله‌اش در پاسارگاد

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد طی گشت و کنترل در روزهای اخیر در منطقه کوه خرسی رد پای خرس را مشاهده کردند، آنها پس از پایش متوالی بلاخره موفق شدند از یک قلاده خرس قهوه‌ای به همراه دو توله‌اش فیلم‌برداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد روز چهارشنبه در این باره با بیان اینکه کوه خرسی یکی از زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در استان فارس است، گفت: همه تلاش ها در اداره محیط زیست این شهرستان معطوف به این است که آسیبی به این گونه حیات وحش وارد نشود، آموزش هایی به ساکنان جوامع محلی داده شده و بسیاری از دامداران و کشاورزان از پوشش بیمه ای حفاظت از گونه خرس قهوه ای استفاده کرده اند.

کرمی، از ساکنان روستاها و جوامع محلی منطقه کوه خرسی خواست در صورت مشاهده خرس بدون ایجاد چالش و درگیری موارد را به کارشناسان محیط زیست اطلاع دهند، این گونه کمیاب از جمله گونه هایی است که در سالهای اخیر به علت تداوم خشکسالی و کم آبی به دنبال آب و غذا به مناطق روستایی نزدیک شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد اضافه کرد : خرس قهوه ای نقش مهمی در تنوع زیستی و حفظ چرخه زیستی منطقه دارد و حفاظت از آن به عنوان یک اولویت پیش روی کارشناسان و مسوولان محیط زیست این شهرستان قرار دارد. شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت‌شهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد.

مشاهده یک خرس قهوه ای و ۲ توله‌اش در پاسارگاد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج