۱۳۳۸۳۶۵
۱۱۴۱
۱۱۴۱
پ

چه نوشیدنی‌هایی در گرما «نخوریم»

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در هوای گرم از نوشیدنی‌های بسیار شیرین و کافئین‌دار پرهیز شود؛ چراکه مصرف آنها باعث از دست دادن مایعات بدن می‌شود.

ایسنا: رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در هوای گرم از نوشیدنی‌های بسیار شیرین و کافئین‌دار پرهیز شود؛ چراکه مصرف آنها باعث از دست دادن مایعات بدن می‌شود.

چه نوشیدنی‌هایی در گرما «نخوریم»

شبنم دالوند در خصوص رابطه با تغذیه در گرمازدگی اظهار کرد: هنگام گرما سیستم بدن با تعریق سعی دارد دمای بدن را کاهش دهد لذا بدن آب زیادی از دست می‌دهد و صرف نظر از اینکه چقدر فعال هستید، مایعات فراوان بنوشید و برای نوشیدن صبر نکنید تا تشنه شوید.

وی ادامه داد: همچنین باید از مصرف نوشیدنی‌های بسیار شیرین و کافئین‌دار پرهیز کرد چراکه مصرف این نوع مواد نوشیدنی سبب از دست دادن مایعات بدن می‌شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تعریق شدید نمک و مواد معدنی را از بدن خارج می‌کند، تاکید کرد: برای جبران مواد معدنی بدن، یک نوشیدنی حاوی مقدار اندکی نمک با کمی لیمو ترش همراه خاکشیر یا تخم شربتی می‌تواند جایگزین نمک و مواد معدنی باشد که با تعریق از بین می‌رود.

دالوند اضافه کرد: همچنین افرادی که دیابت، فشار خون بالا یا سایر بیماری‌های مزمن را دارند بهتر است از مصرف نمک اجتناب کرده و کمی آبلیمو و خاکشیر یا تخم شربتی مخلوط با آب مصرف کنند.

وی بیان کرد: مصرف میوه ها و به ویژه سبزیجات به تامین آب بدن کمک می‌کنند لذا در روزهای گرم سال از این اقلام غذایی در برنامه خود بیشتر استفاده کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان  یادآور شد: مصرف بیش از اندازه پروتئین‌های حیوانی، شکلات، قهوه و شیرینی باعث کم آبی در بدن می‌شود بنابراین بهتر است مصرف این اقلام در روزهای گرم محدود شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج