adexo3
۱۳۴۳۴۲۳
۲۳۲۱
۲۳۲۱
پ

ویدئوی شگفت‌انگیز از لحظه کشف ۷۰۰ سکه طلا زیر مزرعه ذرت

یک کشاورز اهل کنتاکی حدود یک ماه قبل به صورت اتفاقی حدود ۷۰۰ سکۀ طلا را که قبل از دوران جنگ داخلی آمریکا ضرب شده بودند، در بخشی از مزرعۀ ذرت خودش پیدا کرد. ارزش این سکه‌ها بین یک تا دو میلیون دلار تخمین زده می‌شود

 رکنا: این مجموعه که حالا به نام گنج بزرگ کنتاکی معروف شده، شامل سکه‌های یک دلاری، ده دلاری و بیست دلاری می‌شود که برخی از آن‌ها به تنهایی ده‌ها هزار دلار قیمت دارند.

هویت یابندۀ گنج و محل دقیق کشف مخفی نگه داشته شده، با اینحال ویدئویی کوتاه از لحظات یافتن گنج منتشر شده که در آن صدای کشاورز به گوش می‌رسد که می‌گوید: «این دیوانه‌کننده‌ترین چیزیه که تا حالا دیدم».

ویدئوی شگفت‌انگیز از لحظه کشف  700 سکه طلا زیر مزرعه ذرت

جزئیات دقیق درباره اینکه این گنج چرا و چطور در اینجا دفن شده هنوز معلوم نیست اما برخی نظرات از جانب افراد مختلف در این باره ابراز شده است. رایان مک‌نات باستان‌شناس به نشریۀ لایوساینس گفته است که احتمالا این سکه‌ها در جریان یک حملۀ خاص در دوران جنگ داخلی مخفی شده باشند. «مردمان ثروتمند کنتاکی احتمالا بخشی از ثروتشان را مخفی کرده‌اند تا به دست نیروهای موتلفه (ارتش ایالات جنوبی) نیافتد».

اغلب سکه‌هایی که گنجینۀ بزرگ کنتاکی را شکل می‌دهند، دلارهای طلایی هستند که بین سال‌های 1854 تا 1862 ضرب شده‌اند، هرچند که قدمت برخی از آن‌ها به سال 1840 هم می‌رسد.

از نایاب‌ترین سکه‌های این مجموعه می‌توان به 20 دلاری‌های طلایی ضرب شده در سال 1863 اشاره کرد که تنها یکی از آن‌ها که با تصویر دو عقاب ضرب شده، می‌تواند 400 هزار دلار قیمت داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج