اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۳۶۶۷
۱۴۲۴
۱۴۲۴
پ

اولین قدم در درمان اسهال چیست؟

متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: اسهال یک بیماری خودمحدود شونده بوده و اگر با علائم خطرناک همراه نباشد، اولین قدم در درمان آن، مداوای خانگی است.

ایسنا: متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: اسهال یک بیماری خودمحدود شونده بوده و اگر با علائم خطرناک همراه نباشد، اولین قدم در درمان آن، مداوای خانگی است.

اولین قدم در درمان اسهال چیست؟

دکتر مبین اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در درمان اسهال، مصرف مایعات فراوان و در رأس آن، آب به منظور جبران کم‌آبی و تامین الکترولیت بدن است.

وی مصرف آب همراه با غذا را بی‌ارزش دانست و بر مصرف آن در بین وعده‌های غذایی تاکید کرد و افزود: مصرف محلول‌های ORS، آب کمپوت‌های خانگی مثل کمپوت سیب که با مقدار کمی شکر تهیه شده باشد، سیب‌زمینی پخته، گوجه‌فرنگی پخته یا کبابی شده و کته‌ماست از جمله روش‌های خانگی درمان اسهال است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن توصیه بر مصرف ماست پروبیوتیک در هنگام ابتلا به اسهال، خاطرنشان کرد: لبنیات پروبیوتیک از جمله شیر، پنیر و ماست پروبیوتیک، حاوی نوعی باکتری مفید برای بدن خصوصا دستگاه گوارش هستند و رشد باکتری‌های خطرناک را کنترل می‌کنند.

مبین با بیان اینکه اسهال باعث کاهش میزان پتاسیم بدن می‌شود، اظهار کرد: میوه‌هایی چون موز و آناناس، حاوی پتاسیم بوده و مصرف آنها در هنگام ابتلا به اسهال توصیه می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه بهتر است مصرف مواد غذایی محرک مانند غذاهای سرخ شده و ادویه‌جات در هنگام اسهال، محدود شود، گفت: مصرف لعاب برنج برای درمان اسهال خصوصا در کودکان بسیار موثر است که از طریق حل کردن آرد برنج در آب جوش تهیه می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی قهوه را نوشیدنی مناسبی برای افراد مبتلا به اسهال ندانست و افزود: برای این افراد، چای سرد یا همان چای تازه‌دم مخلوط شده با چندقطره آبلیمو که سرد شده است، توصیه می‌شود.

مبین، حدود دو سوم موارد اسهال را ناشی از علل ویروسی عنوان کرد و گفت: مصرف آنتی‌بیوتیک نه تنها باعث بهبود اسهال در این موارد نمی‌شود بلکه ممکن است خصوصا در کودکان، منجر به نارسایی کلیه گردد. به بیان دیگر مصرف آنتی‌بیوتیک هنگام اسهال فقط در صورتی مجاز است که یک عامل باکتریایی باعث اسهال شده و دارو توسط پزشک تجویز شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج