۱۳۴۷۴۱۵
۵۳۷۵
۵۳۷۵
پ

شوک «ایران خمینی» به فضای مجازی

تولد فرزند جدید خاندان امام خمینی در روزهای اخیر، از آنجا که سوژه ای خانوادگی و عاطفی مربوط به مهم ترین بیت مذهبی و سیاسی دهه های اخیر ایران است، بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشت؛ این «سوژه شدن» عمدتا به دلیل انتخاب نام انتخاب شده برای این نوزاد یعنی «ایران» بود.

جماران در گزارشی به واکنش ها به تولد «ایران» دختر سیداحمد خمینی در فضای مجازی پرداخته است.

تولد فرزند جدید خاندان امام خمینی در روزهای اخیر، از آنجا که سوژه ای خانوادگی و عاطفی مربوط به مهم ترین بیت مذهبی و سیاسی دهه های اخیر ایران است، بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشت؛ این «سوژه شدن» عمدتا به دلیل انتخاب نام انتخاب شده برای این نوزاد یعنی «ایران» بود.

نکته جالب بعد از این موضوع، که به نظر می رسد تاکنون مورد توجه قرار نگرفته باشد، واکنش مثبت شمار زیادی از کاربران بود؛ به طوری که علی رغم تمام حرف و حدیث ها یا طعنه ها، در نهایت به لحاظ کمّی اکثر کامنت های ذیل پست سید احمد خمینی را کامنت های تبریک تشکیل می داد.

شوک «ایران خمینی» به فضای مجازی

همچنین، در توییتر برخی کاربران موثر و شناخته شده به مخالفت با طعنه ها نسبت به نام ایران پرداختند و آن را دخالت در یک تصمیم شخصی و مصداق رفتار سرکوبگرانه تلقی کردند.

از همه اینها جالب تر، تعداد بسیار بالای لایک پست مربوط به این خبر در صفحات اینستاگرام در صفحات دو شبکه خبری فارسی زبان خارج از کشور بود.

در این صفحات اگرچه کامنت های طعنه آلود قابل توجه است، اما تعداد لایک آن پست ها در مقایسه با پست های قبل و بعد این صفحات بسیار زیاد و با فاصله فاحش است.

در صفحه بی بی سی فارسی این مطلب حدود ۱۲۵ هزار لایک و در صفحه ایران اینترنشنال بیش از ۲۵۰ هزار لایک خورده است، اما پست های مربوط به دستگیری مهدی یراحی در یکی از این صفحات حدود ۳۸ هزار و دیگری ۱۵۸ هزار بار لایک خورده که با توجه به سمت و سوی این دو شبکه و جامعه مخاطبان آنها جالب توجه است؛ چرا که اگر کسی با نگاهی گذرا به این موضوع بنگرد ممکن است فقط مخالفت ها را ببینید، اما این ارقام حکایت از واقعیتی دیگر زیر پوست جامعه و مخاطبان رسانه های یاد شده دارد که طبعا ناشی از جایگاه امام و نام «خمینی» در معدل کلی جامعه ایران است که در چنین مواقعی خود را نشان می دهد.

شوک «ایران خمینی» به فضای مجازی

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج