۱۳۴۷۸۰۶
۱۰۳۱
۱۰۳۱
پ

سومین ماه آرامش و ثبات در بازار سکه و طلا

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا و ثبات حاکم در آن معتقد است که با توجه به شرایط خوب اقتصادی و نوسان حداقلی در بازار ارز، این روند طی هفته پیش‌رو نیز ادامه‌دار باشد؛ ضمن اینکه کاهش حباب سکه علیرغم رشد بهای آن، نشان‌دهنده تعادل در عرضه و تقاضا و آرامش بازار است.

ایسنا: نایب رئیس سابق اتحادیه طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا و ثبات حاکم در آن معتقد است که با توجه به شرایط خوب اقتصادی و نوسان حداقلی در بازار ارز، این روند طی هفته پیش‌رو نیز ادامه‌دار باشد؛ ضمن اینکه کاهش حباب سکه علیرغم رشد بهای آن، نشان‌دهنده تعادل در عرضه و تقاضا و آرامش بازار است.

سومین ماه آرامش و ثبات در بازار سکه و طلا

محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در حال حاضر می‌توان گفت که وارد سومین ماهی شده‌ایم که طلا، سکه و ارز نوسان بسیار کمی داشته  و بازار با ثبات بوده است؛ البته نوسانات معمول قیمت جهانی طلا را داشتیم اما تثبیت نرخ ارز و کم نوسان بودن آن، بسیار به آرامش و ثبات در بازار سکه و طلا کمک کرده است. طی این مدت نرخ ارز در محدوه ۴۹ هزار تومان نوسان داشته و قیمت اونس جهانی هم در محدوده ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۰ در نوسان بوده ، بنابراین یک نوسان معمول و عادی در بازارها وجود داشته است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت بهای اونس جهانی طلا تحت تاثیر مسائل اقتصادی جهانی با ۲۹ دلار افزایش همراه بود و روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، قیمت هر اونس طلا به ۱۹۴۴ دلار رسید. فلزات گرانبهای دیگر نظیر نقره، پلاتین و پالادیوم هم در این هفته افزایش قیمت داشت.

وی تاکید کرد: در هفته‌ای که گذشت، با توجه به ثبات نرخ ارز در داخل، افزایش ۲۹ دلاری قیمت اونس جهانی سبب شد که تغییرات مختصری در قیمت سکه و طلا داشته باشیم؛ بدین ترتیب که سکه تمام قدیم با ۴۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه تمام طرح جدید با ۱۵۰ هزا تومان افزایش هفتگی به ۲۸ میلیون تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هر یک با ۱۰۰ هزار تومان رشد بها نسبت به ابتدای هفته به‌ ترتیب ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان (ربع سکه) در پایان هفته تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطرنشان کرد: علیرغم رشد بهای سکه در بازار این هفته، حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. کاهش حباب سکه یا به‌ نوعی عدم افزایش آن، نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار است؛ بدین ترتیب جاذبه سرمایه‌گذاری بر روی سکه و طلا کاهش پیدا کرده و در حقیقت مصرف‌کننده واقعی برای خرید به بازار می‌آید؛  بنابراین بازار در تعادل است.  

کشتی‌آرای افزود: طی یک هفته اخیر قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار (آب شده) که مبنای معاملات طلاست با ۱۳۶ هزار تومان افزایش به سبب افزایش قیمت اونس جهانی طلا به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۳۲ هزار تومان افزایش هفتگی به دو میلیون ۳۳۲ هزار تومان به ازای هر گرم رسید.  

وی پیش‌بینی کرد: به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو نیز همین وضعیت ثبات بر بازار حاکم باشد. فعلا با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور که دارای ثبات و مساعد است، نوسان خاصی به ویژه در نرخ ارز نخواهیم داشت و به همین ترتیب بازار به دور از نوسان خاص خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج