۱۳۴۸۹۶۱
۱۶۰۹
۱۶۰۹
پ

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

در این متن به معرفی تعدادی از خودروهای تویوتا می‌پردازیم که ارزش فوق‌العاده‌ای در بازار اتومبیل‌های دست دوم داشته و با گذشت زمان افت قیمت ناچیزی دارند.

گجت‌نیوز نوشت: در این متن به معرفی تعدادی از خودروهای تویوتا می‌پردازیم که ارزش فوق‌العاده‌ای در بازار اتومبیل‌های دست دوم داشته و با گذشت زمان افت قیمت ناچیزی دارند.

پاندمی کرونا باعث شد که ارزش خودروهای دست دوم در بازار با افزایش شدیدی روبرو شود.‌ با این وجود، با به پایان رسیدن این بحران و رفع کمبودهایی مانند تراشه‌ها و نیمه‌رساناها و دیگر موارد، قیمت خودروهای کارکرده بازار نیز رفته رفته کاهش یافته و به ارزش واقعی این محصولات نزدیک‌تر شد.

در این شرایط، خریداران این دسته اتومبیل‌ها بار دیگر وارد میدان شدند و بازار این دسته خودروها مجددا رونق گرفته است.

تویوتا همواره به‌عنوان برندی که بیشترین ارزش خودروهای دست دوم در دنیا را دارد، شناخته می‌شود و عمر خودروهای کارکرده این برند با اختلاف زیاد از میانگین عمر خودروهای کارکرده سایر برندها بالاتر است.

کدام خودروهای کارکرده تویوتا ارزش اولیه خود را حفظ می‌کنند؟

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از برترین محصولات Toyota که پس از پنج سال کار، بخش زیادی از ارزش اولیه خود را حفظ می‌کنند.

البته باید توجه کرد که فاکتورهای متعددی مثل مسافت پیموده شده یا شرایط فیزیکی مانند رنگ و بدنه، می‌توانند روی ارزش دست دوم یک خودرو تاثیرگذار باشند. با این وجود، محصولات معرفی شده در این لیست، به‌طور کلی، بیشترین ارزش دست دوم را در میان محصولات بازار دارند.

تویوتا هایلندر – Toyota Highlander (۶۱.۹ درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

مدل ۲۰۲۳ تویوتا هایلندر تغییرات چندانی در نسل قبلی خود ایجاد نمی‌کند. با این وجود، شاید این اتفاق مساله چندان بدی هم نباشد؛ چرا که با عدم ایجاد تغییرات بیش از اندازه، رانندگان این مدل از هایلندر، بلافاصله پس از خرید و سوار شدن بر آن، همان حس و حال آشنای شاسی بلندهای تویوتا را از مدل ۲۰۲۳ هم دریافت خواهند کرد!

البته مدل ۲۰۲۳، کاملا هم دست خالی به میدان نیامده و تعدادی قابلیت جدید مثل دوربین ۳۶۰ درجه با امکان مشاهده زیر شاسی خودرو و رابط کاربری جدید برای صفحه نمایش لمسی داشبورد را هم در اختیار خریداران قرار خواهد داد.

به نظر می‌رسد اعتباری که Highlander به‌عنوان یک شاسی بلند ایده‌آل برای خانواده‌ها به دست آورده، باعث شده که افت ارزش آن در درازمدت، بسیار پایین‌تر از میانگین بازار باشد.

به‌طور خاص، انتظار می‌رود که مدل غیرهیبریدی هایلندر پس از پنج سال استفاده، ۶۱.۹ درصد از ارزش اولیه خود را حفظ کند. این مساله البته برای مدل هیبریدی صادق نیست؛ چرا که این مدل در بازه زمانی پنج سال، حدود ۵۶.۹ درصد از ارزش اولیه خود را حفظ می‌کند.

البته حتی همین ۵۶.۹ درصد هم چندان ضعیف نبوده و هم‌تراز با بسیاری محصولات شاسی بلند بازار ارزیابی می‌شود!

تویوتا راو4 پرایم – Toyota RAV4 Prime (62 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

مدل پلاگین هیبرید RAV4 Prime از نظر حفظ ارزش دست دوم، ضعیف‌تر از مدل بنزینی به شمار می‌رود. با این وجود، حتی در این شرایط هم با یکی از بهترین خودروها در میان شاسی بلندهای بازار طرف هستیم!

رانندگی نسل کنونی سری خودروهای راو ۴ پلاگین هیبرید بسیار نزدیک به مدل بنزینی بوده و تفاوت چندانی با آن ندارد. در عین حال، امکان افزودن مسافت حدود ۶۵ کیلومتر صرفا روی موتور الکتریکی، قابلیت جذابی است که خریداران این مدل می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

البته به طور کلی راو 4 پرایم رانندگی چندان هیجان‌انگیزی ارائه نمی‌کند. با این وجود، احتمالا کسی RAV4 را برای دریافت حس رانندگی سریع و پرهیچان خریداری نمی‌کند؛ بلکه اولویت همه از خرید این خودرو، اطمینان و مصرف بهینه آن است!

ارزش دست دوم RAV4 Prime پس از پنج سال استفاده، دقیقا 62 درصد مقدار اولیه‌اش برآورد شده است. در این خصوص البته باید توجه داشت که به‌طور کلی میزان حفظ ارزش اولیه خودروهای هیبریدی کارکرده تویوتا در مقایسه با مدل‌های بنزینی، اندکی پایین‌تر ارزیابی می‌شود.

بسیاری افراد، دلیل این عمر را باور غلط موجود در خصوص هزینه بالاتر تعمیرات و نگهداری خودروهای هیبریدی یا مشخص نبودن وضعیت دقیق این دسته خودروها در آینده توصیف می‌کنند.

با این حال، دلیل تفاوت ارزش خودروهای هیبریدی و بنزینی هرچه که باشد، لازم است در هنگام خرید یک اتومبیل دست دوم به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تویوتا جی آر سوپرا – Toyota GR Supra (63.5 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

تنها شاسی بلندها و خودروهای خانوادگی تویوتا نیستند که در درازمدت، ارزش خود را حفظ می‌کنند؛ بلکه برخی خودروهای اسپرت جذاب تویوتا هم در بازار دست دوم ارزش بسیار بالایی دارند.

تویوتا جی آر سوپرا یکی از این خودروهای خانوادگی جذاب است که حتی علیرغم نرخ بسیار سریع تغییرات و پیشرفت‌های خودروهای اسپرت در بازار، در بازه پنج ساله، حدود ۶۳.۵ درصد از ارزش اولیه خود را حفظ می‌کنند.

مهم‌ترین دلیل گرایش فراوان به این خودرو، ترکیب ایده‌آل عملکرد و راحتی رانندگی در آن است. تویوتا با هنرمندی همیشگی خود موفق شده GR Supra را به اتومبیلی تبدیل کند که ضمن ارائه سرعت و شتابگیری بسیار بالا در جاده، رانندگی لذت‌بخشی را هم در رانندگی روزمره ارائه می‌کند.

البته نکته بسیار مهم در خصوص جی آر سوپرا آن است که تویوتا ظاهرا این خودرو را به‌طور خاص برای بازار کشور ژاپن تولید کرده است. بنابراین ممکن است رانندگان برخی نقاط دیگر دنیا از جمله اروپا، محصولات اسپرت آلمانی‌ها، علی‌الخصوص بی ام و را به سوپرا ترجیح دهند.

با این حال باید توجه کرد که تعداد کمی خودروی اسپرت وجود دارند که قادر باشند از حیث حفظ ارزش اولیه، عملکردی هم‌تراز با Supra را ارائه دهند. در این میان البته پورشه 718 یک استثنا به شمار می‌رود که پس از پنج سال، 78.3 از ارزش اولیه‌اش را حفظ می‌کند!

تویتا راو4 – Toyota RAV4 (65.3 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

مدل غیرهیبریدی تویوتا راو۴ یکی از برترین خودروهای تویوتا ازنظر حفظ ارزش اولیه در بازار محصولات کارکرده به شمار می‌رود. این اتومبیل قادر است پس از ۵ سال، حدود ۶۳.۵ درصد از ارزش خود را حفظ کند و رکوردی عالی را به ثبت برساند.

همچنین بر اساس برخی آمارهای رسمی، RAV4 همچنین پرفروش‌ترین خودروی دنیاست که تنها در سال 2022 موفق به فروش یک میلیون دستگاهی شده است. مهم‌ترین دلایلی که RAV4 را به محصولی برنده تبدیل کرده‌اند، اطمینان‌پذیری این خودرو، در کنار تکنولوژی‌های فراوان و کابین جادار هستند.

علاوه بر این، پافشاری تویوتا بر عدم ایجاد تغییرات بزرگ در نسل‌های مختلف RAV4 هم مزید بر علت شده تا خریداران این خودرو، همیشه حس آشنایی از رانندگی با مدل‌های جدیدتر داشته باشند. این رویکرد تویوتا، دقیقا مخالف برندهای کره‌ای مثل کیا یا هیوندای است که در سال‌های گذشته، تغییرات بزرگی را در خودروهای پرچمدارشان اعمال کرده‌اند.

همچنین سیستم انتقال قدرت توانمند و مطمئن RAV4 در کنار قیمت بسیار رقابتی 30 هزار دلاری باعث شده‌اند که این خودرو به گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای عموم افراد با بودجه‌های مختلف تبدیل شود.

به بیان بهتر، تویوتا راو۴ یک خودروی خانوادگی مطمئن، قدرتمند، بهینه و خوش‌قیمت است که تمامی نیازهای یک خانواده را برطرف می‌کند. بنابراین طبیعی است که بسیاری افراد در بازار محصولات دست دوم گرایش فراوانی به خرید این محصول نشان دهند.

تویوتا کرولا – Toyota Corolla (67.2 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

ارزان قیمت‌ترین محصول در لیست خودروهای تویوتا با بیشترین ارزش دست دوم، سدان تویوتا کرولاست که شروع قیمت مدل ۲۰۲۳ آن از تنها ۲۱ هزار دلار است.

این بازه قیمتی باعث می‌شود کرولا از تعدادی از جذاب‌ترین قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در مدل های گرانقیمت‌تر بی‌بهره باشد. با این وجود، حفظ ارزش خودرو در گذر زمان که یکی از بارزترین خاصیت‌های محصولات تویوتاست، در Corolla به‌طور کامل پابرجاست.

برای بسیاری افرادی که اتومبیلی در کلاس اقتصادی می‌خرند، اطمینان‌پذیری مهم‌ترین مشخصه یک خودرو است و تویوتا کرولا به‌خوبی قادر است این اطمینان‌پذیری فوق العاده را به مشتریان ارائه کند. Consumer Reports مدل 2023 خودروی تویوتا کرولا را بسیار مطمئن‌تر از میانگین بازار توصیف کرده و هزینه نگهداری آن را بسیار پایین‌تر دانسته است.

این اطمینان‌پذیری بالا باعث افت پایین‌تر ارزش مدل‌های دست دوم این خودرو خواهد شد. تویوتا کرولا پس از یک دوره پنج ساله، حدود ۶۷.۲ درصد از ارزش اولیه خود را حفظ می‌کند. با در نظر گرفتن قیمت این خودرو، درصد اعلام شده به معنای آن است که خریداران این خودرو می‌توانند انتظار داشته باشند که در هر سال، حدود ۱۷۰۰ دلار از ارزش این خودرو کم شود.

البته مدل هاچبک این خودرو، در بازه زمانی پنج ساله، افت ارزش بیشتری را تجربه می‌کند؛ به‌طوری که بر اساس آمار موجود، یک خودروی کرولای هاچ بک پنج سال کار کرده، حدودا ۶۳.۸ درصد قیمت اولیه خود، ارزش خواهد داشت.

تویوتا کرولا کراس – Toyota Corolla Cross (68.6 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

مدل کراس اور اتومبیل محبوب کرولا نیز همانند مدل سدان، در شمار بهترین خودروهای تویوتا از حیث ارزش بازار کارکرده به شمار می‌رود.

این مدل 2023 این خودرو با شروع قیمت 23 هزار دلاری خود، کمی گران‌تر از مدل سدان به شمار می‌رود. با این وجود، کراس اور کرولا همچنان در میان محصولات بسیار ارزان قیمت و ارزشمند بازار قرار می‌گیرد. بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با اتومبیلی پرامکانات و پیشرفته طرف باشید؛ اما از حیث ارزش، کمتر محصولی قادر به رقابت با Corolla Cross و قیمت استثنایی آن خواهد بود.

قدرت این خودرو در مدل پایه، حدود ۱۶۹ اسب بخار اعلام شده که برای رانندگی روزانه کاملا کافی به نظر می‌رسد. همچنین میزان مصرف انرژی این کراس اوور نیز هم‌تراز با دیگر محصولات برگزیده بازار ارزیابی می‌شود.

خودروی کرولا کراس از نظر اطمینان و خدمات پس از فروش کاملا در سطح محصولات گرانقیمت‌تر تویوتا قرار می‌گیرد؛ به‌طوری که مدت زمان گارانتی و تعویض و تعمیر رایگان قطعات آن کاملا قابل قبول ارزیابی شده است.

علاوه بر تمامی قابلیت‌های مثبت این خودرو، حفظ ارزش اولیه آن در بازار دست دوم هم دیگر ویژگی کلیدی و ارزشمند آن به شمار می‌رود.

این اتومبیل در بازه زمانی پنج ساله، حدود ۶۸.۶ درصد از ارزش اولیه خود را حفظ می‌کند! به این ترتیب، کرولا کراس نه تنها یکی از ارزشمندترین خودروهای بازار به شمار می‌رود؛ بلکه به یکی از باارزش‌ترین محصولات کارکرده دنیا نیز تبدیل خواهد شد.

تویوتا جی آر 86 – Toyota GR86 (75.3 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

نسل دوم خودروهای اسپرت اقتصادی تویوتا در سال ۲۰۲۲ رونمایی شده و مورد استقبال بسیار مناسبی هم قرار گرفت.

دلیل این مساله واضح است. موتور این خودرو بزرگتر و قدرتمندتر از نسل قبل است و برخی تغییرات ایجاد شده در شاسی، باعث بهبود فرمان‌پذیری این خودرو شده‌اند. این دسته تغییرات باعث شده‌اند که در برخی زمینه‌ها، GR86 حتی به خودروی بهتری در مقایسه با مزدا ام ایکس 5 میاتا تبدیل شود که بهترین اتومبیل حاضر در این کلاس قیمتی است.

به‌طور کلی، GR86 و برادرخوانده‌اش، سوبارو BRZ، هر دو، محصولاتی عالی با قیمت مناسب هستند که برای بسیاری علاقمندان به خودروهای اسپرت که بودجه محدودی دارند، عالی به شمار می‌روند.

تمایل شدید به این خودرو در بازار محصولات دست دوم باعث شده که ارزش پنج ساله آن سر به فلک بکشد. بر اساس اطلاعات موجود، GR86 در بازه زمانی پنج ساله پس از خرید، حدود 75.3 درصد از ارزش اولیه خود را حفظ کرده و از این لحاظ، از مدل 2023 سوبارو BRZ با حفظ 71.9 درصد ارزش اولیه بالاتر قرار می‌گیرد.

این افت ارزش ناچیز باعث می‌شود که خودروی اسپرت جدید تویوتا در بازار خودروهای کارکرده یک جواهر به شمار رود؛ به‌طوری که تنها چندین مدل پیکاپ و شاسی بلند در بخش ارزش دست دوم، یارای رقابت با آن را خواهند داشت.

تویوتا 4رانر – Toyota 4Runner (75.3 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

مدل ۲۰۲۳ تویوتا ۴رانر نه بهترین شاسی بلند تویوتاست، نه زیباترین و نه پرامکانات‌ترین آن‌ها! با این وجود عملکرد بسیار خوب آفرودی این شاسی بلند، آن را به محصولی فوق العاده محبوب در تمامی این سال‌ها تبدیل کرده است. جالب است بدانید که نسل کنونی این شاسی بلند حدود ۱۴ سال است که روی خط تولید قرار دارد!

ژاپنی‌ها همچنین به‌تازگی نسخه‌ای ویژه از این خودرو را به مناسبت بزرگداشت 40 سالگی سری 4Runner روانه بازار کرده‌اند.

صاحبان این شاسی بلند همه‌فن‌حریف تویوتا نیازی نیست نگران افت ارزش این محصول در گذر زمان باشند؛ چرا که بر اساس آمار موجود، میزان افت ارزش این خودروی کهنه‌کار در بازه پنج ساله حدود ۷۵.۳ درصد است.

در روزگاری که اکثر برندهای معتبر خودروسازی جهان، از طراحی یکپارچه را برای ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند، طراحی جداگانه شاسی و اتاق تویوتا ۴رانر آن را به یک اتومبیل منحصربفرد تبدیل می‌کند.

اساسا طراحی یکپارچه، مصرف انرژی بالاتر و کنترل بهتر خودرو را نتیجه خواهد داد. با این وجود، طراحی نسبتا قدیمی 4Runner باعث القای همان حس جذاب رانندگی همیشگی شاسی بلندهای تنومند تویوتا شده و این خودرو را به محصولی محبوب در سرتاسر دنیا تبدیل کرده است.

روی کاغذ، خودروی تویوتا ۴رانر محصولی به‌ظاهر قدیمی در برابر بسیاری رقبای مستقیم است. با این وجود، افت قیمت ناچیز مدل‌های دست دوم این خودرو، آن را به یک خودروی بسیار باارزش تبدیل می‌کند.

تویوتا توندرا – Toyota Tundra (80.5 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

مدل ۲۰۲۲ تویوتا توندرا در همه زمینه‌ها پیشرفتی قابل توجه در مقایسه با نسل قبل به شمار رفته و بار دیگر قادر است در برابر بسیاری نام‌های شناخته شده این کلاس عملکردی قد علم کند!

تویوتا، خودروی پیکاپ جذاب خود را در تریم‌های متعددی روانه بازار کرده که در ارزان‌ترین مدل، قیمتی ۴۰ هزار دلاری داشته و در مدل‌های گرانقیمت‌تر به ۸۰ هزار دلار می‌رسد.

در نگاه اول، به نظر می‌رسد این گستردگی تریم‌ها و تفاوت در قیمت باعث افت ارزش مدل‌های کارکرده در بازار دست دوم خواهد شد. با این وجود، عملکرد واقعی این خودرو در تمامی تریم‌ها بسیار بهتری از چیزی است که همه انتظار دارند. ارزش مدل کارکرده این خودرو پس از پنج سال حدودا ۸۰.۵ درصد قیمت اولیه برآورد می‌شود که آن را از حیث ارزش مدل‌های دست دوم، نه تنها به یکی از بهترین خودروهای تویوتا، بلکه به یکی از بهترین اتومبیل‌های جهان تبدیل می‌کند.

تویوتا همچنین در نسل جدید این خودرو، علاوه بر ارائه همان سطح ایمنی شگفت‌انگیز، مجموعه‌ای از قابلیت‌های بسیار پیشرفته فنی و رفاهی را نیز تعبیه کرده و کار را برای رقبا بسیار سخت نموده است.

بد نیست بدانید که در بسیاری بازارها، خصوصا بازار سودده و شلوغ آمریکا، خودروهای پیکاپ محبوب‌ترین محصولات بازار به شمار رفته و به همین جهت، سنگین‌ترین رقابت بین خودروسازان دنیا در این کلاس شکل گرفته است.

یکی از نزدیک‌ترین رقبای توندرا، سری محصولات ریشه‌دار فورد F150 است که سال گذشته در یک مدل تمام برقی روانه بازار شد. به همین جهت انتظار می‌رود در ادامه شاهد شکل گیری رقابت فوق‌العاده‌ای بین این دو وانت کم‌نقص تویوتا و فورد باشیم!

تویوتا تاکوما – Toyota Tacoma (86.2 درصد)

این خودروهای تویوتا پس از ده‌سال کار کماکان ارزشمنداند!

علیرغم این که تویوتا توندرا یکی از بهترین عملکردها از حیث ارزش خرید دست دوم را در میان تمامی محصولات پیکاپ فول سایز را ارائه می‌دهد، اما برادر کوچک‌ترش، تاکوما، در کلاس پیکاپ‌های سایز متوسط حتی از توندرا هم بهتر عمل کرده است!

مدل 2024 این محصول محبوب تویوتا به‌تازگی روانه بازار شده و پیشرفت‌های چشمگیری را در مقایسه با نسل‌های قبلی تجربه کرده است. Toyota Tacoma 2024 همچنین در تریم‌های متفاوتی هم روانه بازار شده تا بتواند خریداران مختلفی با بودجه‌های مختلف را به سمت خود جلب کند.

به این ترتیب، چه افرادی که به دنبال یک پیکاپ مطمئن و قدرتمند می‌گردند و چه آن‌هایی که قصد خرید یک پیکاپ لوکس هم‌تراز با گران‌ترین و بهترین محصولات رقیب مثل فورد یا شورلت را دارند، می‌توانند به خرید تویوتا تاکوما فکر کنند.

این خودرو قادر است طی مدت پنج سال، ۸۶.۲ درصد ارزش اولیه خود را حفظ کرده و در این زمینه رکوردی فوق‌العاده را به ثبت برساند. این رکورد پیش‌تر هرگز توسط یک خودروی پیکاپ ثبت نشده بود.

البته همان‌طور که اشاره شد، ارزش یک خودروی دست دوم به فاکتورهای بسیاری مثل شرایط نگهداری، کارکرد یا حتی شرایط آب و هوایی منطقه‌ای بستگی دارد. با این وجود، تاکوما به‌طور کلی یکی از ارزشمندترین خودروهای تویوتا در بازار محصولات کارکرده به شمار رفته و با ارائه قابلیت‌های بسیار مدرن و پیشرفته در مدل ۲۰۲۴، به یک پیکاپ ایده‌آل برای بسیاری افراد تبدیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج