adexo3
۱۳۴۹۰۳۴
۱۴۷۳
۱۴۷۳
پ

استراتژی مرموز و شگفت‌انگیز پلگنچه برای شکار

استراتژی شکار پلنگچه‌ها شگفت‌انگیز است. این پلنگچه برای صرف غذا در حال پرسه زدن است، اما پیدا کردن آن زمان می‌برد. با این حال، هنگامی که طعمه هدف پیدا شد، تمرکز شکارچی فوق العاده است!

فرارو:  استراتژی شکار پلنگچه‌ها شگفت‌انگیز است. این پلنگچه برای صرف غذا در حال پرسه زدن است، اما پیدا کردن آن زمان می‌برد. با این حال، هنگامی که طعمه هدف پیدا شد، تمرکز شکارچی فوق العاده است!

 

استراتژی مرموز و شگفت‌انگیز پلگنچه برای شکار

 پلنگچه‌ها گاهی اوقات "گربه روح" نامیده می‌شوند، زیرا می‌توانند بسیار مخفیانه شکار کنند. آن‌ها گونه‌های بومی آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی هستند. پلنگچه‌ها دوست دارند در مناطقی با پوشش گیاهی متراکم زندگی کنند، درست مانند آنچه در این کلیپ نشان داده شده است.

این حیوانات گوشتخوار هستند، اما بسیار سازگار هستند و یک شکارچی عمومی هستند. آن‌ها برای حفظ سلامتی خود نیاز به خوردن تقریباً دو پوند گوشت در روز دارند. رژیم غذایی آن‌ها بسته به محل زندگی متفاوت است.

بزرگترین طعمه‌ای که پلنگچه‌ها می‌توانند با آن مقابله کنند، یک جونده بزرگ مانند آگوتی است. اگر نتوانند در یک وعده آن را تمام کنند، آن را با برگ می‌پوشانند و شب بعد برای خوردن آن باز می‌گردند. آن‌ها همچنین در حال شکار آرمادیلو، میمون و حتی تنبل دیده شده اند. با این حال، آن‌ها اغلب ترجیح می‌دهند پستانداران کوچکتر را بگیرند و هر چیزی که در دسترس باشد را هدف قرار می‌دهند. می‌توانید آن‌ها را در حال شکار موش یا آمازیغ و موش ببینید.

تجزیه و تحلیل دقیق رژیم غذایی پلنگچه‌ها نشان داده است که ۶۵ درصد از جوندگان کوچک، ۱۸ درصد خزندگان و بقیه از سخت پوستان، ماهی، پستانداران با جثه متوسط و پرندگان تشکیل شده است. با این حال، در طول فصل مرطوب این می‌تواند تغییر کند و آن‌ها می‌توانند تعداد زیادی ماهی در حال تخم ریزی و خرچنگ بخورند!

پلنگچه‌ها معمولا در سحر و غروب شکار می‌کنند و می‌توانند در طول روز بخوابند. پلنگچه‌ها حیوانات شب زنده دار هستند و عمدتاً در شب شکار می‌کنند. در عین حال، فعالیت آن‌ها معمولاً در هنگام سحر و غروب به اوج خود می‌رسد. آن‌ها کرپوسکولار هستند، به این معنا که در ساعات گرگ و میش حوالی سحر و غروب بیشتر فعال هستند. پلنگچه‌ها معمولاً به تنهایی در قلمرو خود زندگی و شکار می‌کنند. این حیوانات می‌توانند روی زمین، درختان و حتی در آب شکار کنند!

همانطور که در این کلیپ می‌بینید، آن‌ها زمان زیادی را صرف پرسه زدن در اطراف قلمرو خود به دنبال طعمه می‌کنند. رنگ پوست طرح دار آن‌ها به این معنی است که به خوبی در میان پوشش گیاهی استتار شده اند و حیوانات شکار به سختی می‌توانند آن‌ها را ببینند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که پلنگچه‌ها ممکن است بتوانند بوی طعمه را دریافت کنند و آن را دنبال کنند. آن‌ها با احتیاط شکار خود را تعقیب می‌کنند و در زمان مناسب در یک حمله کمین بر روی آن هجوم می‌آورند.

استراتژی مرموز و شگفت‌انگیز پلگنچه برای شکار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج