adexo3
۱۳۴۹۸۲۴
۵۴۷۱
۵۴۷۱
پ

هشدار هواشناسی برای روز جمعه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به سرمایش هوا و مه‌آلود شدن ارتفاعات، به همراه داشتن تجهیزات مسیریابی و پوشاک مناسب برای جلوگیری از سرمازدگی را توصیه کرد.

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به سرمایش هوا و مه‌آلود شدن ارتفاعات، به همراه داشتن تجهیزات مسیریابی و پوشاک مناسب برای جلوگیری از سرمازدگی را توصیه کرد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کوهستان و ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد:  فعالیت تدریجی موج ناپایدار از پنجشنبه (۱۶ شهریور) در  بخش‌های شمالی کشور و طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۶ و ۱۷ شهریور) افزایش ابر، افزایش سرعت باد و وقوع پدیده رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در ارتفاعات شمال غرب، دامنه‌های شمالی ارتفاعات البرز و تا حدی شمال شرق همچنین شدت بارش‌ها طی جمعه برای ارتفاعات تالش پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: وقوع ابرناکی و مه آلود شدن در دامنه‌های شمالی البرز با کاهش دید افقی و عمودی همراه است بنابراین احتمال انحراف از مسیر و گم کردن پاکوب وجود دارد. در این شرایط استفاده از تجهیزات مسیریابی برای پرهیز از انحراف از مسیر توصیه می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  ادامه داد: تقویت جریانات خنک شمالی با کاهش دما به‌ویژه سرمایش شبانه در ارتفاعات نیمه‌شمالی کشور همراه است، بر این اساس تمهیدات لازم اعم از به همراه داشتن پوشاک و تجهیزات مناسب جهت پرهیز از سرمازدگی شبانه به‌ویژه در شرایط کمپینگ لحاظ شود.  

وی افزود: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر و گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است. 

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران نیز  تصریح کرد: ساعات اولیه روز آسمان آفتابی همراه با وزش باد، طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید همچنین طی جمعه گاهی خیلی شدید و احتمال رگبار موقتی با تقویت جریانات خنک شمالی، سرمایش شبانه و افت دمایی در ساعات شب مورد انتظار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج