۱۳۵۱۷۵۵
۱۵ نظر
۶۵۹۴۳
۱۵ نظر
۶۵۹۴۳
پ

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

رپ فارسی جزو پرطرفدارترین نوع موسیقی در ایران است که از اواخر دهه ۷۰ و دهه ۸۰ در ایران رایج شد.

برترین‌ها-زهرا فکرانه: رپ فارسی «رپ‌فا» جزو پرطرفدارترین نوع موسیقی در ایران است که از اواخر دهه ۷۰ و دهه ۸۰ در ایران رایج شد. نسل بندی رپرها به ترتیب ورود آنها به دنیای هیپ هاپ است که به نسل یک، دو و سه ترتیب بندی می شوند. رپرهایی که این اواخر به دنیای موسیقی پا گذاشته اند، مانند هیپاپولوژیست، گاد پوری و... رپر نسل چهارم محسوب میشود که جدیدترین خواننده های رپ را تشکیل می دهند. آنچه که در رپ قابل توجه است یا به تعبیر دیگر، برگ برنده هر رپری است، نوشتن متن و تنظیم ترک است. برخلاف موسیقی پاپ که تنها اجرای متن به عهده خواننده است، رپر می بایست متن ترک را خود بنویسد، پس آن چه که منتشر می‌شود تا حدی زیادی به مانیفست فکری خواننده متکی است. در این متن سعی کرده ایم ۱۰ترک محبوب تاریخ رپ فارسی را بسیار شنیده شده را برای شما جمع‌آوری کنیم.

سروش هیچکس-اینجا تهرانه

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

این ترک از آلبوم «جنگل آسفالت» که جزو پر فروش ترین آلبوم‌های رپ فارسی است، در آن سال‌ها جامعه تشنه شنیدن رپ فارسی بود و هیچکس اولین رپر هیپ هاپ محسوب میشود، او به مرور به عنوان پدر رپ فارسی شناخته شد. جوانان دهه هفتادی، قطعا این ترک را بسیار شنیده‌اند.

پیشرو-رپرقدیمی

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

در این ترک، پیشرو هنوز در تهران زندگی می‌کند، دادگاهی شده و برای بخش زیادی از جوانان یک کاراکتر ناشناخته و خاکستری است. پیشرو درباره وضعیتش در ایران در ترک «مرز» به طور واضح اشاره کرده که در دادگاه برخی با او به عنوان رپر عکس می‌گرفتند و برخی دیگر به او فحش می‌دادند. ـ «شاه رپ‌فا» لقبی است که پیشرو به خود داده. بخشی از این اعتماد به نفس پیشرو به این دلیل است که بسیاری از هواداران و منتقدان، اعتقاد دارند که این خواننده واقعا تکنیکال، رپ می‌کند.

یاس-درکم کن

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

محبوبیت یاس با آهنگ «سی‌دی رو بشکن» شروع شد که برای او پله پرتاپ شد. دومین آهنگ محبوب و مشهور یاس که به جرات می‌توان گفت او را دوباره به قله برگرداند، آهنگ درکم کن بود. درباره یک جوان بیکار که به دنبال شغل است و به دلیل نداشتن سابقه کار نمیتواند شغلی پیدا کند. رسالت رپ‌های یاس، اجتماعی است و هیچ تِرکی مبنی بر «دیس» کردن رپرهای دیگر در کارنامه‌اش دیده نمیشود؛ به همین دلیل، یاس به عنوان «رپر پاک» شناخته میشود.

صادق-صبح بخیر

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

اکثر ترک هایی که مضمون وطن و ایران را در متن خود دارند، جزو ترک‌های محبوب و مشهور شناخته میشوند. صادق هم از این موضوع استفاده کرده و ترک «صبح بخیر» را خوانده. صادق مانند یاس در متن رپ‌های خود نصیحت نمی‌کند یا نوع رپ‌هایش مضمون اجتماعی ندارد. صادق، اهل فلسفیدن است، پیچیده کردن کلمات و گفتن دردی که درون آدمی را درگیر می‌کند. این ترک جزو اولین آلبومی است که صادق منتشر کرد.

بهرام-اینجا ایرانه

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

بهرام، رپر نسل اولی که به دلیل صدای قوی و متن‌های سنگینی که می‌نویسد، هم‌رده سورنا است، تا حدودی در حال و هوای صادق. این آهنگ بهرام به دلیل انتشارش در سال ۱۳۸۷ و زمانی که هیپ‌هاپ امروزی نشده بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

شایع-کرم

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

شایع جزو معدود رپرهایی است که به ایران رفت و آمد دارد. جای جای این ترک، به مسائل اجتماعی و روزمره اشاره می‌کند. جوانی که قصد ازدواج کردن دارد، اما سرمایه و پولش را نه. او در این ترک به کِرمی اشاره می‌کند که به نوعی با زبان استعاره‌ای، نداری و فقر شخصیت اصلی متنش را به رخ بکشد. 

گروه زدبازی-تابستون کوتاهه

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

گروهی که این ترک را خواند، همان هسته اولیه اعضای زدبازی است، قبل از اینکه حواشی گریبان شهرت‌شان را بگیرد. تِرکی از سال ۱۳۸۶ که تا به امروز توانسته در پلی‌لیست هوادارانشان بماند.  هنوز هم این ترک در خیابان‌ها، حین گذر از ترافیک از ماشین‌ها شنیده می‌شود.

امیرخلوت-برای

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

ترکیب صادق و امیر خلوت، جزو آن ترکیب‌های نادر تکرار نشدنی است. ترک مشترک این دو رپر به دلیل هم سطح بودن کیفیت دیگر ترک‌هایشان و سبک متن‌هایی می‌نویسند، بسیار مورد پسند طرفداران شان قرار گرفته بود.

سورنا-نگار

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

امضای سورنا، متن های سنگین او است. به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد. او رپری نیست که دوست داشتن و عشق را به ابتذال بکشاند. سورنا تنها می‌خواند و هزاران معنی از شعرهایش به زمین می‌ریزد. این ترک قدیمی از سورنا، جزو آهنگ های بسیار شنیده شده توسط هوادارانش است. بشنوید.

حصین و شایع-کوچه علی چپ

سورپرایز حال خوب کن یاس، هیچکس، پیشرو و رفقا

در این ترک، حصین و شایع یک قصه را روایت می‌کنند که آغاز و پایانش مشخص است. این ترک مانند بسیاری از ترک‌های دیگر اصالت اجتماعی و انتقادی خودش را حفظ کرده و به این دلیل جزو ترک‌های بسیار شنیده شده محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      یاس درکم کن/حرف دل/وضعیت جامعه/20

      پاسخ ها

      • فامیل دور

        بهترین اهنگ رپ فارسی از ازل تا ابد همون اهنگ اینجا تهرانه هیچکسه و ردیف دوم هم اهنگ درکم کن یاس..

    • یاسمن

      ای بابا حال خوش کجا بود

    • بی نام

      سروش هیچکس

    • ناشناس

      رپر فقط شاهین نجفی

    • ناشناس

      اسمش را گذاشتن موسیقی ولی در واقع چیزی نیست جز دری وری گفتن روی یک موزیک😅😅

      پاسخ ها

      • Raily

        دلیل نمیشه چون ی سریا که اسمشون رو گذاشتن رپر و چرت و پرتو اینها میخونن و از الکل و دختر و اینجور چیزا میخونن کلا بگی رپ بده و چرتو پرته!
        برو آهنگای یاس و ساعی و شایع و بهرام و اینها رو گوش بده میفهمی رپ چیه

    • مهدی

      یای در کارنامه اش دیس هم داده ترک هایی مثل لال و بیم جز دیس های یاس هستند
      یاس بهترین رپر ایران❤️❤️

    • پارسا

      حال خوش کو!!

    • ناشناس

      فقط حصین

    • ناشناس

      بی انصاف لا اقل از شاهین هم میذاشتی

    • Samet

      فقط مرد تنهای رپ فارس ،علی سورنا

    • امیرسام

      شاه پیشرو

    • امیرسام

      شاه پیشرو

    • ناشناس

      تو چی مفهمی که نظر میدی ،فقط دنبال آهنگ رقصی هستین،برو پاپ گوش کن که همش عشق و عاشقی می خونن،تو چه به رپ،ی مشت بچه میان نظر میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج