۱۳۵۲۰۸۵
۷۰۲
۷۰۲
پ

رپورتاژ آگهی

در پلانو آنلاین تماشا کنید: طوفان عشق و جنگ یک امپراتور

فیلم درام تاریخی حماسی ناپلئون Napoleon تازه‌ترین اثر سینمایی ریدلی اسکات کارگردان در سال ۲۰۲۳ است که در عید شکرگزاری توسط گروه سینمایی سونی پیکچرز در سینماهای آمریکا و بریتانیا اکران شده و سپس در شبکه تلویزیونی اپل پلاس به نمایش درخواهد آمد.

در پلانو آنلاین تماشا کنید: طوفان عشق و جنگ یک امپراتور

فیلم ناپلئون با فیلمنامه دیوید اسکارپا، به داستان ظهور و پیشرفت ناپلئون بناپارات در سپهر سیاست فرانسه و طی طریق او از افسری دون‌پایه ارتش تا پادشاه این کشور از منظری شخصی خواهد پرداخت و تاثیر رابطه پر از پستی و بلندی او با مهمترین عشق زندگی‌اش ژوزفین را به تصویر خواهد کشید.

اسکارپا پیش از این در فیلم همه پولهای روی زمین در سال 2007 با اسکات همکاری کرده بود.

ریدلی اسکات برای ایفای نقش ناپلئون بهترین انتخاب ممکن را انجام داد. واکین فینیکس Joaquin Phoenix  بازیگر توانمند هالیوود و متخصص اجرای نقش‌های سخت و شخصیت‌های درونگرا شمایل پادشاه سابق فرانسه را روی پرده زنده خواهد کرد.

در کنار فینیکس، ونسا کربی بازیگر آینده‌دار انگلیسی و نامزد جایزه اسکار 2020 در نقش ژوزفین، طاهر رحیم در نقش پل باراس، بن مایلز به نقش کولان کورت و لودوین سانیر در نقش ترزا کاباروس نقش شخصیت‌های اصلی این درام زندگینامه‌ای را ایفا می‌کنند.

در پلانو آنلاین تماشا کنید: طوفان عشق و جنگ یک امپراتور

سیمای ناپلئون بناپارت در سینما

اولین فیلم سینمایی در مورد ناپلئون در سال 1927 یک اثر صامت از سینمای فرانسه به کارگردانی ابل گنس  است که دوران جوانی ناپلئون، رفتن به مدرسه نظام و چگونگی پیشرفتش را روایت کرد.

فیلم فتح در 1937 داستان زندگی شخصی و معشوقه لهستانی ناپلئون را نشان داد و نبرد آسترلیتز در 1960 در مورد جنگ آسترلیتز، بزرگترین پیروزی امپراتور ناپلئون بناپارت در برابر ارتش روسیه ساخته شد.

سریال ناپلئون و جوزفین: یک داستان عاشقانه در دهه 80 میلادی در مورد تسخیر قلب یکی از قدرتمندترین جنگاوران تاریخ توسط یک زن ساخته شد.  

مارلون براندو در سال 1954 و در اوایل دوران بازیگری، در فیلم دزیره ، داستان عشق نافرجام ناپلئون را در فیلمی از هنری کوستر به تصویر کشید.

و نهایتا سرگئی باندرچوک در سال 1970 و در بلاک باستر واترلو ، نبرد بزرگ واترلو میان انگلیس و فرانسه را بازسازی کرد که در آن راد استایگر بازیگر بزرگ آمریکایی نقش ناپلئون را بازی کرد.

حالا ریدلی اسکات کارگردان بزرگی که فیلمهای تحسین‌شده ای چون گلادیاتور، بیگانه، بلید رانر و تلما و لوئیز تلاش کرده است از زاویه‌ای تازه، نقش روابط شخصی این شخصیت مهم تاریخی را مورد کنکاش قرار دهد. حاصل کار اثری تماشای است که پس از اکران فیلم میتوانید از تماشای آنلاین ناپلئون در پلانو لذت ببرید.

داستان یک سلحشور

ناپلئون بناپارت در جزیره کرس از خانواده‌ای نیمه اشرافی ایتالیایی متولد شد و پس از طی مدرسه نظامی به عنوان افسر وارد ارتش فرانسه شد. او در زمان انقلاب فرانسه به شهرت رسید و کم کم به عنوان رهبر جمهوری فرانسه انتخاب شد.

ناپلئون مجموعه‌ای از خدمت و خیانت را در حق ملت فرانسه انجام داد. تصمیمات بحث برانگیز همچون بازگشت فرانسه به پادشاهی پس از انقلاب بزرگ، نبردهای جنگی موفقی که هنوز به عنوان نمونه‌های جنگاوری و نقشه‌های برگزیده نبرد در دانشگاه‌های سراسر دنیا تدریس می‌شود و زندگی شخصی پرتلاطمش باعث شد که او به شخصیتی نامدار و مورد بحث در تاریخ تبدیل شود.

در کنار همه این مسائل زندگی شخصی او مملو از فراز و نشیب بود. نامزدی با دزیره، که پس از عشقی سوزان اتفاق افتاد، برهم زدن نامزدی پس از آشنایی با ژوزفین، بیوه جوانی که 6 سال از خودش بزرگتر بود فقط بخشی از داستان زندگی اوست.

رابطه پر از نوسان او با ژوزفین باعث شد این رابطه نهایتا به جدایی بینجامد. گرچه ژوزفین همیشه در روح و جان ناپلئون ماندگار ماند و آخرین جملاتش در بستر مرگ نیز به او ربط داشت:" فرانسه، ارتش، در راس ارتش، ژوزفین"

از جنگ و  از عشق

آن­چه که می­توان از نام فیلم، تیزر و معدود عکس­های منتشر شده از فیلم ناپلئون حدس زد این است که فیلم از نظر تکنیکی  در بالاترین سطح سینمایی روز دنیا قرا داشته و فضایی نزدیک به فیلم‌های بزرگ تاریخی حماسی تاریخ سینما دارد.

ریدلی اسکات پیش از این تسلطش بر همه جوانب سینما را به رخ کشیده است و با خلق صحنه‌های حماسی، پرجزییات و تکان­دهنده، با موسیقی قدرتمند در کنار قصه­گویی بی­نظیر، فیلم‌هایی خوش‌ساخت و ماندگار را خلق کرده است.

شاید ناپلئون نیز به سبب ویژگی تاریخی آن دوران و جنگ­هایی که قرار است در فیلم به تصویر کشیده شود در کنار روایتی از زندگی شخصی و عاشقانه امپراتوری خاص با مسیری پر از جزییات و درام، بتواند یاد و خاطره آن فیلم‌های حماسی باشکوه را زنده کرده و اقبالی نظیر گلادیاتور نزد مخاطبان، منتقدان و جوایز سینمایی بدست آورد.

ریدلی اسکات، خالق فیلم­های حماسی و باشکوه

سر ریدلی اسکات از کارگردانان سرشناس انگلیسی است. او دو روز قبل از جنگ جهانی دوم به دنیا آمد و در خانواده­ای نظامی بزرگ شد.

اسکات در جوانی برای تحصیل به کالج سلطنتی هنر رفت که این موضوع اثر بزرگی در در زندگی حرفه­ایش داشت. خود او او همیشه این دوران را مهمترین دوران زندگی‌اش عنوان می‌کند.

اسکات در طول زندگی هنری‌اش بارها مورد تحسین اهالی سینما قرار گرفت. از جمله آن فلوشیپ افتخاری برای یک عمر دستاورد هنری از آکادمی هنرهای تلویزیون و سینما، بفتا است. او همچنین در 2003 نشان شوالیه و لقب سر را از ملکه الیزابت دوم به دلیل خدمات وی به صنعت سینمای بریتانیا دریافت کرد. همچنین در سال 2007 نام او در تالار مشاهیر علمی تخیلی ثبت شد.

ریدلی اسکات برای فیلم تلما و لوییز، گلادیاتور و سقوط شاهین سیاه نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی از آکادمی اسکار شد. فضانورد اثر دیگر او در سال 2015 نامزد دریافت بهترین فیلم سال در اسکار شد.

فیلم­های او از فضاهایی حماسی و باشکوه با سبک بصری متفاوت و مسحورکننده ساخته شده است که پیچیدگی فرمی آن مانند امضای مخصوص این کارگردان بزرگ است. او پس از فیلم ناپلئون، تصمیم دارد گلادیاتور 2 را کارگردانی کند.

در پلانو آنلاین تماشا کنید: طوفان عشق و جنگ یک امپراتور

واکین فینیکس، نابغه افسرده

واکین رافائل فینیکس از هنرپیشگان توانمند آمریکایی است. فینیکس را بیشتر در نقش­هایی تاریک و نامتعارف و افسرده با روحیه­ای درونگرا و منزوی می­شناسند، چیزی که از شخصیت واقعی او نیز دور نیست.

کارنامه این هنرپیشه با استعداد پر از افتخار است. او در اسکار 2001 برای بازی در فیلم گلادیاتور، نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد، در اسکار 2006 برای بازی در راه رفتن روی خط نامزد دریافت جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد و همچنین در 2013 نامزد دریافت جایزه بهترین هنرپیشه مرد برای فیلم استاد The Master شد.

نهایتا در اسکار 2020 نقش جوکر Joker برایش جایزه اسکار به ارمغان آورد و از یک عمر بازیگری پر درخشش و خاصش تجلیل شد.

فینیکس پیش از ناپلئون و در دوران جوانی با ریدلی اسکات در گلادیاتور همکاری کرده بود. او در نقش کومودوس بدمن فیلم و شاهزاده شرور و بد طینت رومی، بازی درخشانی را از خود به نمایش گذاشت. این بار فینیکس در اوج دوران پختگی می‌خواهد بهترین بازی و نقش‌آفرینی خود را برای استاد بزرگ سینما انجام دهد.

تماشای آنلاین فیلم ناپلئون Napoleon در رسانه پلانو

پس از اکران فیلم میتوانید در سایت پلانو از تماشای آنلاین فیلم لذت ببرید. پلانو سینمای اختصاصی شما است برای دسترسی به فیلمهای روز سینمای جهان در ژانرهای مختلف از فیلم ناپلئون گرفته تا اثر متفاوتی مانند فیلم مارول ها.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج