۱۳۵۲۱۰۳
۱ نظر
۱۵۱۸
۱ نظر
۱۵۱۸
پ

معرفی جدیدترین خودروهای وارداتی در نمایشگاه مشهد

نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی کشور محسوب می‌شود که در تاریخ ۹ تا ۱۲ شهریور ماه برگزار شد. این نمایشگاه هرساله برپا می‌شود و خودروسازان جدیدترین محصولات و تکنولوژی را در آن به نمایش می‌گذارند.

 

معرفی جدیدترین خودروهای وارداتی در نمایشگاه مشهد

حدود ۹۰ شرکت مختلف در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ شرکت کردند. شرکت‌های خودروسازی مانند سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، آرین دیزل، ایلیا موتور و ... حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند.

نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲، تفاوت مهمی با نمایشگاه‌های سال گذشته داشت و آن حضور و معرفی خودروهای وارداتی جدید بود. تعدادی از خودروهای وارداتی از گمرک ترخیص شده و در این نمایشگاه برای عموم مردم نمایش داده شدند. ثبت سفارش این خودروها به‌زودی باز می‌شود و نحوه فروش آن‌ها اعلام خواهد شد. با توجه به تقاضای بالا ممکن است که بسیاری از متقاضیان نتوانند آن‌ها را از طریق سامانه خریداری کنند، در این صورت باید منتظر عرضه آن‌ها در بازار منتظر باشند. در آن زمان با مراجعه به بخش خرید خودرو در باما احتمالا بتوانند آگهی‌های فروش آن‌ها را پیدا کنند. با نگاهی به لیست قیمت خودرو امروز می‌توان دید که با توجه مواردی نظیر تعرفه گمرک، نرخ ارز، مالیات، قیمت جهانی و … این خودروها چندان اقتصادی نخواهند بود، هر چند که از برندهای چینی انتخاب شده‌اند.

از جمله خودروهای وارداتی موجود در نمایشگاه مشهد ۱۴۰۲، باید به موارد زیر اشاره کرد:

بستیون T۷۷

بهمن موتور زیرمجموعه خود را با نام بی‌ام کارز معرفی کرده که مسئول واردات محصولات بستیون است. بستیون نیز از همان شرکت فاو چین آمده و معادل بسترن قدیم است. بستیون تی ۷۷، کراس اور وارداتی این مجموعه بوده که اولین بار در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. این کراس اور از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد و آن را توسط گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها می‌فرستد. نیروی حاصل از این موتور، برابر ۱۶۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن‌متر گشتاور است. قیمت بستیون تی ۷۷ قطعی نیس، اما احتمالا بین ۱.۴ تا ۱.۷ میلیارد تومان باشد.

کینگ لینگ تاگا

این پیکاپ چینی، نخستین محصول شرکت پادرا موتور محسوب می‌شود که قبلا در تهران رونمایی شده بود. کینگ لینگ تاگا، طبق پلتفرم ایسوزو ساخته شده و احتمالا فروش خوبی را در ایران تجربه خواهد کرد.

چند دستگاه از این پیکاپ توانسته پلاک ملی دریافت کند و در ماه‌های خرداد و تیر به مشتریان تحویل داده شد. اولین سری نسخه استاندارد آن برابر ۱.۶۹ میلیارد تومان قیمت داشت.

موتور ۱.۸ لیتری توربو شارژ تاگا، قادر است ۲۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تجهیزات آن نیز عبارتند از سیستم تهویه اتوماتیک با تنظیم دستی به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، مالتی مدیا لمسی مجهز به سیستم ناوبری، ضبط، بلوتوث و ۴ بلندگو، دوربین دید ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، رادار رانندگی بین خطوط و... .

معرفی جدیدترین خودروهای وارداتی در نمایشگاه مشهد

آئولوس شاین مکس

آئولوس زیرمجموعه گروه دانگ‌فنگ چین است و سدان آن توسط ایران خودرو به بازار کشور آمده است. شاین مکس، نام سدان جدید وارداتی ایران خودرو بوده که قبلا در تیرماه رونمایی شده بود. این خودرو در دو نسخه هیبریدی و بنزینی در نمایشگاه خودرو مشهد حضور داشت. ایران خودرو قصد دارد ۴۰۰۰ هزار دستگاه نسخه بنزینی و ۵۰۰ دستگاه نسخه هیبریدی را وارد کند. شاین مکس بنزینی به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که ۱۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.گیربکس آن نیز از نوع ۷ سرعته دو کلاچه تر است.

شاین مکس هیبریدی، علاوه بر موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ، یک موتور الکتریکی نیز دارد که مجموع خروجی آن‌ها به ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. گیربکس نمونه هیبریدی از نوع CVT است. ایران خودرو قصد دارد شاین مکس را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ عرضه کند.

زوتی دی‌ال۵

واردات این کراس‌اور چینی، به عهده شرکت پارس خودرو است. اما طبق برنامه‌ریزی‌های سایپا، در آینده قرار است در پارس خودرو مونتاژ شود. نام اصلی این خودرو زوتی T۳۰۰ بوده اما با نام DL۵ به ایران آمده است. این خودرو اولین بار در تیرماه سال جاری معرفی و رونمایی شد.

موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن، از نوع یورو ۵ بوده و با گیربکس CVT (با حالت برفی) هماهنگ شده است. این پیشرانه ساخته میتسوبیشی بوده و با مدل کلت یکسان است. نهایت خروجی آن نیز به ۱۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. از جمله امکانات زوتی DL۵ باید به کروز کنترل، دو ایربگ، فرمان چرمی قابل تنظیم، سیستم کی‌لس استارتر، تهویه مطبوع دیجیتال، دوربین عقب، کمک حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری، نمایشگر ۸ اینچی و ... .

با توجه به این که این محصول کراس‌اوری کوچک و اقتصادی است، باید با خودروهایی مانند ام‌وی‌ام X۲۲ پرو و چانگان CS۳۵ پلاس رقابت کند.


 

چانگان سی اس ۵۵ پلاس

چانگان شریک قدیمی سایپاست و اکنون نیز که بحث واردات داغ است، سایپا این برند چینی را انتخاب کرده است. یکی از محصولات وارداتی سایپا، چانگان سی اس ۵۵ پلاس نام دارد که تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

این کراس اور چینی از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد که به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه متصل است. این کراس اور برای اولین بار به طور رسمی در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ رونمایی شده است.

معرفی جدیدترین خودروهای وارداتی در نمایشگاه مشهد

چانگان یونی K

یونی K نیز یکی دیگر از کراس‌اورهای وارداتی سایپاست که اولین بار آن را در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ دیده‌ایم. این خودرو در سطح بالاتری از سی اس ۵۵ پلاس قرار گرفته و طراحی مدرن و جذابی دارد. بنابراین باید آن را رقیبی برای فونیکس اف ایکس مدیران خودرو و دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور بدانیم.

یونی K از یونی T بزرگ‌تر است و موتور ۲ لیتری توربو شارژ دارد. این پیشرانه ۲۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس آن نیز از نوع هشت سرعته آیسین است.

چانگان سی اس ۳۵ پلاس

این کراس‌اور کوچک، قبلا در کشور مونتاژ می‌شد و اکنون نسل جدید آن به صورت وارداتی عرضه می‌شود. سایپا قبل از نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ ثبت‌نام این مدل را آغاز کرده و تعدادی از آن را نیز به صورت نمادین تحویل مشتریان داده است. قیمت اولین کراس اور وارداتی سایپا، برابر ۱.۲۷۴ میلیارد تومان تعیین شده است.

چانگان سی اس ۳۵ پلاس در دو نسخه تیپ ۲ و تیپ ۳ عرضه می‌شود که تفاوت‌هایی در امکانات دارند. امکاناتی مانند ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سقف پانوراما، دوربین جانبی سمت راست و ... تنها در تیپ ۳ ارائه شده است.

هر دو نسخه از پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرند و به گیربکس دوکلاچه اتوماتیک تجهیز شده‌اند. خروجی این پیشرانه به ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بگين نمايشگاه ما شيهنهاي چين نه وارداتي بين المللي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج