۱۱۷۸۸۹۹
۱۱ نظر
۵۰۴۲
۱۱ نظر
۵۰۴۲
پ

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

در صورت آزاد شدن واردات خودرو، دیگر شاهد حضور برخی از خودروهای وارداتی در بازار ایران نخواهیم بود. ما در این مطلب این خودروها را معرفی می‌کنیم.

گجت نیوز : از سال ۱۳۹۷ که واردات خودرو به ایران ممنوع شد، صنعت خودروی جهان همواره به سوی تحولات گسترده در حال حرکت بوده است. در این مدت بزرگ‌ترین خودروسازان جهان روی به تولید اتومبیل‌های برقی آوردند و بیشتر سرمایه خود را به تولید و عرضه این اتومبیل‌ها اختصاص دادند. علاوه بر این زبان طراحی خودروسازانی مانند کیا و هیوندای نیز به طور کلی تغییر کرد. یکی از پیامد‌های این موج، خارج شدن مدل‌های قدیمی از خط تولید خودروسازان و جایگزینی مدل‌های جدید بود. در صورتی که ممنوعیت واردات خودرو رفع شود، این مدل‌ها شانس ورود به بازار ایران را نخواهند داشت. به همین خاطر اگر قصد خرید آن‌ها را دارید باید سریعا اقدام کنید.

۱. رنو تالیسمان مدل ۲۰۱۸ / قیمت: ۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون
رنو تالیسمان از زمان ورود به بازار ایران تاکنون به فروش خوبی دست پیدا کرده است که شاید بتوان دلیل اصلی این موضوع را ظاهر زیبا، کابین متفاوت و همچنین آپشن‌های متنوع این خودرو از جمله اتوپارک دانست. اما از طرفی این سدان میدسایز نسبت به اتومبیل‌های هم‌رده از جمله کیا اپتیما و هیوندای سوناتا سواری خشک‌تری دارد.

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

بر خلاف بازار ایران، رنو تالیسمان در بازار سایر کشور‌ها به دلیل عدم بهره‌مندی از پیشرانه هیبریدی و ضعف پیشرانه ۱.۶ لیتری مورد استقبال مناسبی قرار نگرفته و طرفداران رنو ترجیح می‌دهند به سراغ محصولات دیگری مانند مگان بروند که در مقایسه با تالیسمان چابک‌تر بود و در عین حال زیبایی ظاهری را حفظ کرده است. تالیسمان از اوایل سال آینده میلادی با خط تولید رنو وداع خواهد کرد و به نظر می‌رسد سایت رنو سامسونگ کره جنوبی که تالیسمان وارد شده به بازار ایران در آنجا به تولید رسیده بود نیز دیگر به تولید این خودرو ادامه ندهد. در صورتی که از پس هزینه بالای نگهداری پیشرانه و گیربکس تالیسمان بربیایید، این اتومبیل می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

این سدان ۵ نفره به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو مجهز شده است که توانی برابر با ۱۹۰ اسب بخار را به تولید می‌رساند. تالیسمان به ازای هر صد کیلومتر ۵.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند و طول، وزن و حجم صندوق عقب آن به ترتیب برابر با ۴.۸ متر، ۱۴۴۴ کیلوگرم و ۵۱۵ لیتر است.

۲. میتسوبیشی لنسر مدل ۲۰۱۸ / قیمت: ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون

محصولات میتسوبیشی هم‌اکنون در کشور‌های اروپایی و آمریکایی با استقبال چندانی مواجه نمی‌شوند و شرکت میتسوبیشی در تلاش است تا بتواند با عرضه نسل جدید اوتلندر شرایط خود را در این بازار‌ها بهبود بخشد. لنسر که طی سال‌های گذشته از خط تولید میتسوبیشی خارج شد، همواره جزو خوش‌قیمت‌ترین سدان‌های وارد شده به بازار کشور بوده است. با این وجود، این اتومبیل در مقایسه با برخی اتومبیل‌های هم‌رده مانند کیا سراتو آپشنال و مزدا ۳ نیو به فروش کمتری در بازار کشور دست پیدا کرد.

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

با وجود این که قیمت این اتومبیل از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده،، اما می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. لنسر با متریال با کیفیتی ساخته شده و همچنین دوام فنی بالایی نیز نبست به رقبایش دارد. این اتومبیل به امکانات رفاهی و ایمنی نسبتا قبل قبولی مجهز شده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به ۷ کیسه هوا، تهویه اتومات و صفحه نمایشگر ۷ اینچی اشاره کرد.

این سدان پنج نفره به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرت ۱۴۰ اسب بخار را به تولید برساند. لنسر در هر صد کیلومتر ۶.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند و طول، وزن و حجم صندوق عقب این سدان به ترتیب ۴.۵ متر، ۱۳۵۰ کیلوگرم و ۴۰۰ لیتر است.

۳. دی اس ۶ مدل ۲۰۱۸ / قیمت: ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون

دی اس ۶ یک کراس اوور شهری است که ویژه بازار آسیا طراحی شده بود. این اتومبیل در سال ۲۰۲۰ از خط تولید شرکت دی اس خارج شد که دلیل اصلی این موضوع سرمایه‌گذاری شرکت دی اس روی خودرو‌های برقی مختص بازار اروپا بود. کیفیت ساخت بالا و امکانات رفاهی متنوع از جمله نقاط قوت دی اس ۶ است. اما از طرفی دیگر این کراس اوور شهری توانایی فنی قابل توجهی ندارد که همین مسئله باعث می‌شود خریداران به سراغ اتومبیل‌هایی همانند میتسوبیشی ASX یا هیوندای توسان بروند.

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

با این وجود سواری نرم این خودرو نسبت به رقبای گران‌تری مانند بی ام و X۱ یک امتیاز محسوب می‌شود. با توجه به این که دی اس ۶ به پیشرانه مشترک گروه پژو-سیتروئن مجهز شده است، برای تأمین قطعات آن به مشکلی بر نخواهید خورد.

برای این اتومبیل یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو در نظر گرفته شده که توانی برابر با ۱۶۷ اسب بخار را به تولید می‌رساند. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر برابر با ۶.۷ لیتر است و طول، وزن و حجم صندوق عقب آن به ترتیب ۴.۵ متر، ۱۵۲۵ کیلوگرم و ۵۰۰ لیتر است.

۴. لکسوس GS۲۵۰ مدل ۲۰۱۴ / قیمت: ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون

محصولات سری GS لکسوس در رده سدان‌های لوکس این کمپانی قرار می‌گیرد که تاریخچه آن به سال ۱۹۹۱ باز می‌گردد و تا به امروز بیش از سه نسل آن به بازار جهانی عرضه شده است. لکسوس GS۲۵۰ یک سدان سایز متوسط است که در سال ۲۰۱۳ با پیشرانه‌های مختلفی روانه بازار شد. با توجه به این که لکسوس تاکنون از نسل جدید این خودرو رونمایی نکرده است می‌توان گفت دیگر شاهد ورود آن به بازار نخواهیم بود.

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

اگر به دنبال خرید یک سدان اسپرت هستید این اتومبیل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. نسخه‌های محدودی از GS در بازار ایران به کیت اف اسپرت مجهز هستند که از نسخه عادی ۳۰۰ میلیون تومان گران‌تر هستند. این در صورتی است که برای هر دو نسخه پیشرانه‌ی یکسانی در نظر گرفته شده و تنها از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند.

این اتومبیل از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری بهره می‌برد که توانی برابر با ۲۰۹ اسب بخار را به تولید می‌رساند. شتاب صفر تا صد این خودرو در ۸.۶ ثانیه رقم می‌خورد و به ازای هر صد کیلومتر ۸.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. طول، وزن و حجم صندوق عقب این سدان ۵ نفره به ترتیب برابر با ۴.۸ متر، ۱۶۴۰ کیلوگرم و ۴۸۲ لیتر است.

۵. رنو کولیوس مدل ۲۰۱۸ / قیمت: ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون

شرکت رنو قصد دارد در سال ۲۰۲۳ تولید رقیب اصلی هیوندای سانتافه را متوقف کند. واقعیت امر این است که کولیوس در برابر نسل جدید سانتافه و فولکس واگن تیگو‌آن حرف چندانی برای گفتن ندارد و همان کراس اوور قدیمی رنو است. یکی از نقاط ضعف این اتومبیل قیمت بالای آن در مقایسه با رقبایی مانند میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید ۴۰۰ میلیون تومان بیشتر هزینه کنید و علاوه بر این برای تأمین لوازم یدکی این کراس اوور نیز به مشکل برخواهید خورد.

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

این اتومبیل از کابین جاداری بهره می‌برد که برای مسافرت‌های طولانی مدت می‌تواند مناسب باشد، اما برای نگهداری از پیشرانه و گیربکس آن باید حاضر به پرداخت هزینه‌های زیادی شد. این کراس اوور روی همان پلتفرم نیسان ایکس تریل ساخته شده است،، اما از امکانات گسترده ایکس تریل بهره نبرده است.

شرکت رنو این کراس اوور را به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز کرده است که می‌تواند قدرت ۱۷۱ اسب بخار را به تولید برساند. مصرف سوخت این کراس اوور ۵ نفره به ازای هر صد کیلومتر برابر با ۸.۳ لیتر است و طول، وزن و حجم صندوق عقب آن نیز به ترتیب ۴.۶ متر، ۱۶۰۷ کیلوگرم و ۵۵۰ لیتر است.

۶. فولکس واگن بیتل مدل ۲۰۱۳ / قیمت: ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون

فولکس واگن بیتل در سه نسل و تا سال ۲۰۱۹ به بازار جهانی عرضه شد و پس از آن دیگر شاهد تولید این خودرو نبودیم. اگرچه ممکن است در آینده کمپانی فولکس واگن مجددا این اتومبیل را،، اما این بار با پیشرانه برقی به خط تولید خود بازگرداند. بیتل‌های وارد شده به بازار ایران از پیشرانه قدرتمندی بهره می‌برند که این اتومبیل را به یک خودرو تند و تیز تبدیل کرده است.

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

علاوه بر این واردکننده، جعبه دنده اتوماتیک را انتخاب کرد تا بیتل در کامل‌ترین حالت ممکن روانه بازار شود و نهایتا کیت بدنه ABT که روی تمام نسخه‌های وارد شده به بازار کشور نصب شد و حس و حال اسپرت آن را بالا برد. از آن‌جایی که پلتفرم بیتل و گلف شبیه به یکدیگر است، سیستم حرفه‌ای قفل الکترونیکی دیفرانسیل یا EDL در این کوپه فانتزی نیز وجود دارد.

این اتومبیل ۵ نفره به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز شده است که توانی برابر با ۲۰۰ اسب بخار را به تولید می‌رساند. نهایت سرعت این اتومبیل برابر با ۲۳۰ کیلومتر است و می‌تواند در ۶ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. طول این اتومبیل برابر با ۴.۲ متر، وزن آن برابر با ۱۳۸۰ کیلوگرم و حجم صندوق عقب آن نیز برابر با ۴۳۶ لیتر است.

۷. دی اس ۳ مدل ۲۰۱۸ / قیمت: ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون

هاچ بک‌های مینی اروپایی در بازار ایران معمولا با استقبال قابل توجهی مواجه نمی‌شوند و دی اس ۳ نیز از جمله این خودرو‌ها است که در سال ۲۰۱۹ از خط تولید شرکت دی اس خارج شد. این اتومبیل برای علاقه‌مندان به نوستالژی صنعت خودرو فرانسه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

کابین این اتومبیل بسیار ساده و شبیه به پژو ۲۰۶ طراحی شده است. این هاچ بک به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو مجهز شده است که باعث شده به خودرویی تند و تیز تبدیل شود. حداکثر توان این پیشرانه برابر با ۱۰۹ اسب بخار است. این هاچ بک به ازای هر صد کیلومتر ۴.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند و طول، وزن و حجم صندوق عقب آن به ترتیب برابر با ۳.۹ متر، ۱۰۹۰ کیلوگرم و ۲۸۵ لیتر است.

۸. تویوتا اف جی کروز مدل ۲۰۱۱ / قیمت: ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون

کمپانی تویوتا تاکنون شاسی بلند‌های آفرودی متنوعی را روانه بازار کرده است که اف جی کروز از جمله آن‌ها است. کمپانی تویوتا این شاسی بلند را چندان زیبا طراحی نکرده است و به همین خاطر این اتومبیل در بازار اروپا با استقبال قابل توجهی مواجه نشده است. اما با این وجود خریداران آسیایی به این خودرو علاقه زیادی نشان داده‌اند. کمپانی تویوتا هم‌اکنون این شاسی بلند را تنها مخصوص بازار امارات به تولید می‌رساند. اگرچه اف جی کروز در زمینه آفرود خودرو بسیار توانمندی است،، اما کابین تنگ این خودرو باعث شده تا خانواده‌ها از خرید آن منصرف شوند.

خودروهایی که دیگر رنگ ایران را نخواهند دید

علاوه بر این، مصرف سوخت این شاسی بلند نیز بسیار بالا است و در صورت خرید آن باید مبلغ چشم‌گیری را برای بنزین کنار بگذارید. این اتومبیل به آپشن‌های محدودی نیز مجهز شده است که سیستم صوتی JBL از جمله آن‌ها می‌باشد.

اف جی کروز به یک پیشرانه ۴ لیتری مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۲۷۰ اسب بخار را به تولید برساند. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر برابر با ۱۲.۴ لیتر است و طول، وزن و حجم صندوق عقب آن نیز به ترتیب معادل با ۴.۶ متر، ۱۹۴۸ کیلوگرم و ۷۹۰ لیتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      این گرانیهای بانی ان خود دولت هست چقدر دروغ

    • بدون نام

      چرا یکی نمیاد بازارو از دس این ایرانخود و ساپی خارج کنه؟
      کجایین این همه مهندس مهندس

    • بدون نام

      عالیه

    • بدون نام

      بهتر
      به هیچ دردی نمیخورند
      باید خودروی برقی جایگزین خودرو و موتورسیکلت دودزا شود

    • بدون نام

      ما که تو زندگی تا الان نتونستیم یک کوچولو فرمونشونو لمس کنیم

    • رحمان

      دلتون خوشه ها

    • آرمین

      چرا نمیگید ایران دیگر رنگ این خودرو ها را نمی‌بیند این واقعی تر هست

    • عبدالرحمن

      به جهنم

    • بدون نام

      خاک تو سر سازندگانش

    • بدون نام

      ما فقط نگاه ، پراید پایین نمیاد پول جمع کنیم بخریم

    • بدون نام

      پراید موتور فرغونی با لاستیک اضافه رو یادتون رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج