adexo3
۱۳۵۲۷۵۹
۲۱۲۰
۲۱۲۰
پ

گلایه‌های یک روحانی از اخراج اساتید در دولت رئیسی

محمد اشرفی اصفهانی فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ارزش دانشگاه که به در و دیوارش نیست، به داشتن اساتید و دانشجویان نخبه، فرهیخته، عالم، اندیشمند، متفکر و کسانی است که باعث عزت و مقام برای دانشگاه ‌می‌شوند.

جماران: محمد اشرفی اصفهانی فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ارزش دانشگاه که به در و دیوارش نیست، به داشتن اساتید و دانشجویان نخبه، فرهیخته، عالم، اندیشمند، متفکر و کسانی است که باعث عزت و مقام برای دانشگاه ‌می‌شوند.

گلایه‌های یک روحانی از اخراج اساتید در دولت رئیسی

محمد اشرفی اصفهانی درباره روند اخراج اساتید دانشگاه‌ها در هفته‌های اخیر با عناوین مختلف، گفت: ارزش انسان به ایمان و علم است. آیه شریفه قرآن بیان می‌کند «یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ»یعنی؛ ارزش یک جامعه به داشتن علما، اندیشمندان، اساتید، نخبگان، چهره‌های علمی و فرهنگی و دانشگاهی‌اش است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ارزش دانشگاه که به در و دیوارش نیست، به داشتن اساتید و دانشجویان نخبه، فرهیخته، عالم، اندیشمند، متفکر و کسانی است که باعث عزت و مقام برای دانشگاه ‌می‌شوند. چرا دانشگاه تهران و شهید بهشتی جایگاه بالا دارند؟ مسئله‌ای که شنیده می‌شود حرف غیرقابل قبولی است و اخراج یک واژه بسیار زشت برای دانشگاه است.

وی یادآور شد: اساتید طبق آئین‌نامه و دستورالعملی که یک دانشگاه دارد ممکن است ۱۰ الی ۱۵ سال قرارداد ببندند و با دانشگاه همکاری داشته باشند قراردادشان هم که تمام می‌شود خواه یا ناخواه کنار می‌روند، این یک بحث دیگری است. اما به کار بردن کلمه اخراج و این‌که بگویند اساتید دانشگاه‌ها را دارند اخراج می‌کنند برای کشور مایه شرم است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: دانه دانه شنیده می‌شود فلان فرد و فلان شخص اخراج شده‌اند، اسامی را که دیدم واقعا تعجب کردم که چرا باید چنین مسئله‌ای اتفاق بیفتد. از ریاست محترم جمهور و کسانی که در این مسئله صاحب‌نظر هستند درخواست می‌شود این مسئله را که این گونه در جامعه معرفی می‌شود و بسیار زشت هم هست و باعث زیر سوال رفتن مقام علم و دانش و ارزش‌ مقامات علمی است بررسی کنند. زیرا کسانی که در این مقوله زحمت کشیده‌اند پایگاه و جایگاهی دارند که صندلی‌های تدریس دانشگاه‌ها را به دست آوردند به هیچ وجه قابل قبول نیست که با آنها این‌گونه رفتار شود. معتقدم این مسئله به صورت جد باید پیگیری و برخورد شود چراکه دشمن از همین رفتارها سواستفاده‌ می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج