۱۳۵۴۳۷۵
۲۰ نظر
۱۲۵۸۵
۲۰ نظر
۱۲۵۸۵
پ

عکسی که دلیل تفاوت ایران و ترکیه را نشان می‌دهد

ابراهیم رئیسی وارد خاک آمریکا شد تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کند، درباره دیدار‌های ابراهیم رئیسی گزارشی منتشر نشده اما می‌توان حدس زد که او با چه کسانی دیدار و گفتگو خواهد داشت و خروجی آن چه خواهد بود. همین دلیل برای تفاوت ترکیه و ایران در سیاست خارجی کافی است!

برترین‌ها: ابراهیم رئیسی وارد خاک آمریکا شد تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کند، درباره دیدار‌های ابراهیم رئیسی گزارشی منتشر نشده اما می‌توان حدس زد که او با چه کسانی دیدار و گفتگو خواهد داشت و خروجی آن چه خواهد بود. همین دلیل برای تفاوت ترکیه و ایران در سیاست خارجی کافی است!

عکسی که دلیل تفاوت ایران و ترکیه را نشان می‌دهد

 به نظر می‌رسد که ابراهیم رئیسی به دلیل عبور از حواشی سالروز جان باختن زنده‌یاد مهسا امینی، با اعتمادبه‌نفس بیشتری نسبت به سال قبل در مقر سازمان ملل حضور پیدا کرده است.

ابراهیم رئیسی، اگر طرح تازه و ابتکار راهگشایی با خود به نیویورک نبرده باشد و یا از آمادگی لازم برای شتاب دادن در روند مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا بر سر احیای صورتی از برجام یا توافقی جدید برخوردار نباشد، حضور او در سازمان ملل مانند حضور سال گذشته‌اش ارزش سیاسی خاصی پیدا نخواهد کرد.

همزمان با حضور رئیسی در آمریکا یک دیدار غیررسمی در سازمان ملل سر و صدای زیادی به پا کرده است، دیدار رئیس جمهور ترکیه با بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس.

انتشار تصاویری از دیدار اردوغان با ایلان ماسک و مقایسه آن با احتمال عدم تاثیرگذاری دیدارهای رئیسی در عرصه سیاست خارجی ایران در نیویورک در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است.

عکسی که دلیل تفاوت ایران و ترکیه را نشان می‌دهد

 ایلان ماسک با بچه‌اش به دیدار اردوغان رفت!

رئیس جمهور ترکیه در «خانه ترک» در نیویورک، ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس را به حضور پذیرفت. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای مشارکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، با ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس و فرزندش دیدار کرد.

​اردوغان از ماسک خواست تا هفتمین کارخانه تسلا را در ترکیه تاسیس کند. نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه در ارتباط با دیدار اردوغان و ماسک اعلام کرد: در این دیدار جناب اردوغان در خصوص پیشرفت‌های ترکیه در عرصه فناوری و استراتژی ملی هوش مصنوعی با ماسک گفتگو کرد.

اردوغان با اشاره به تولید خودروی ملی «توگ» در ترکیه، پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه تسلا در ترکیه را مطرح کرد. وی همچنین در این دیدار درباره برنامه فضایی ترکیه، فرصت‌های همکاری با اسپیس ایکس توضیح داده و ماسک را برای شرکت در جشنواره تکنوفست در ازمیر دعوت کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین نسخه انگلیسی کتاب «دنیای عادلانه‌تر امکان‌پذیر است» را که خودش نوشته به ماسک هدیه داد. اردوغان به پسر ماسک نیز توپ فوتبال هدیه داد.

عکسی که دلیل تفاوت ایران و ترکیه را نشان می‌دهد

پوشش ساده در دیدار با ماسک خبرساز شد

ایلان ماسک، چه در جلسات اداری پرتنش X، چه رویدادهای انحصاری باکلاس، هرگز از آوردن پسر جوانش به رویدادهای عمومی طفره نمی رود. اخیراً او به همراه یکی از پسرانش در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیده شده‌است.

چندین ویدئو از مالک اسپیس ایکس به همراه فرزندش در کنار رئیس جمهور ترکیه در اینترنت دست به دست می‌شود. وقتی رئیس‌جمهور اردوغان در مورد همسر ایلان پرسید، صاحب X گفت: "او در سانفرانسیسکو است. ما اکنون از هم جدا شده‌ایم. به همین دلیل من از پسرم مراقبت می‌کنم."

عکسی که دلیل تفاوت ایران و ترکیه را نشان می‌دهد

اردوغان در تلاش است تا سرمایه‌گذاری این ابرسرمایه‌دار آمریکایی را به ترکیه جذب کند. با این حال، قبل از اردوغان، رهبران دیگری مانند امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز با ایلان ماسک دیدار کردند تا در مورد زمینه همکاری در زمینه هوش مصنوعی، فضا و EV صحبت کنند.

در حال حاضر تسلا شش کارخانه دارد. دو مورد از آنها در خارج از ایالات متحده واقع شده اند، یکی در شانگهای و دیگری در نزدیکی برلین. این شرکت همچنین در حال برنامه ریزی برای ساخت یک کارخانه در مکزیک و برنامه ریزی برای ایجاد یک کارخانه در هند است.

عکسی که دلیل تفاوت ایران و ترکیه را نشان می‌دهد

دیدارهای غیرکارگشای رییسی پشت درهای بسته!

همزمان با انتشار خبر این دیدار جنجالی روزنامه آرمان ملی در یادداشتی با کنایه به عملکرد ضعیف دولت رئیسی در حوزه سیاست خارجی به نقل از نوشت: مشخصا دیدار با روسای جمهور چند کشور نه چندان قدرتمند، کارگشا نخواهد بود و باید در این سفر با مقامات کشورهای صاحب نفوذ و اروپایی گفت و گوهایی صورت گیرد تا سوتفاهم ها برطرف شود.  اگر در این سفر پیغامی نیز میان ایران و آمریکا رد و بدل شود نیز می تواند مفید فایده باشد والا سفر رئیسی به آمریکا دستاورد قابل توجهی نخواهد داشت.

عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب درباره سفر رئیسی در یادداشتی کوتاه نوشت: مردم افراد را صرفا برای حضور در مجامع جهانی انتخاب نمی‌کنند. وظیفه آنان انجام وعده‌ها از جمله افزایش یک میلیون شغل و مسکن در سال و تک رقمی کردن تورم است که در گرو ارتباط گسترده و اثرگذار با جهان امکانپذیر است.

عکسی که دلیل تفاوت ایران و ترکیه را نشان می‌دهد

واکنش برخی کاربران فضای مجازی در این رابطه را بخوانید:

* سیامک قاسمی، تحلیلگر اقتصادی و روزنامه نگار: عجیب است! اردوغان رییس جمهور ترکیه که خود را امپراطور عثمانی نوین می‌داند حاضر شده است با «ایلان ماسک» بچه بغل و با غیر رسمی ترین ظاهر ممکن ملاقات کند، فقط با یک هدف: منافع ترکیه. از زمانی که ایلان ماسک گفته است برای کارخانه هشتم تسلا در جهان تا انتهای سال میلادی به دنبال پیدا کردن کشوری تازه است، رقابت عجیبی بین رهبران کشورهای در حال توسعه برای جلب نظر او برای راه‌اندازی کارخانه تسلا در کشور‌شان شروع شده.

آنها می‌دانند که حضور تسلا در کشورشان یعنی ورود جریان قابل توجهی از تکنولوژی و سرمایه و توجه به کشور آنها و توسعه اقتصادی. در همین منطقه ما، رقابت عجیبی بین عربستان و ترکیه و اسراییل برای جلب نظر ماسک آغاز شده است و این رقابت اینقدر شدید است که اردوغان حتی با ایلان ماسک که فرزندش به نام X را در آغوش دارد، در سفرش به سازمان ملل در نیویورک جلسه گذاشته و حتی به فرزندش توپ هدیه داده که با گویا با بی‌ محلی X مواجه شده است . توسعه اقتصادی اتفاقی نیست و بر اساس تصمیم و اراده شکل می‌گیرد.

* احسان سلطانی، کارشناس مسائل اقتصادی: ایلان ماسک در نیویورک به دیدار اردوغان می‌رود و زمزمه‌های ایجاد کارخانه‌های تسلا در ترکیه به گوش می‌رسد، بعد تیم رسانه‌ای و حامیان رئیسی سرگرم حواشی بی‌اثر برای دولت و ملت هستند!  ایران را از مسیر توسعه و پیشرفت خارج نکنید و دهه‌ها به عقب پرتاب نکنید.

* پیمان مولوی، تحلیلگر سیاسی: در نیویورک اردوغان رییس جمهور ترکیه با ایلان ماسک جلسه میگذارد و دیگری با بیل گیتس و ما خوشحال از آزاد شدن ۶ میلیارد دلار (۷ سابق) از کره!

* کاربری به نام مهسا هم با کنایه نوشت: آقاى رئیسى مشغول دیدارهای کم اثر باشه، جلسه اردوغان با غول‌های برتر اقتصادی تمومه!

* مجید دیگر فعال توئیتری هم اظهارنظر کرد: در تمام مدت زمانی که رئیس دولت ما سرگرم دیدارهای نه چندان تاثیرگذار بود، اردوغان با ایلان ماسک در نیویورک درباره احداث کارخانه های تسلا در ترکیه جلسه گذاشت و مسیر اقتصاد ترکیه را عوض کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ایران دیگه هیچ کشوری روش حساب نمی‌کنند

    • نیما

      ما هم نامه زدیم به ماسک که حق نداره اینترنت ماهواره ای اینجا راه بندازه...

    • ناشناس

      اونا فکر مردم و کشورشون هستند

    • ناشناس

      کت تن مائه

    • حبیب الله

      هیچ وقت کشور ابرقدرت ایران را با ترکیه مقایسه نکنید...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ابر قدرتی فقط تو کارتون هاست تو دنیای واقعی اقتصاد حرف اول رو میزنه نه ابرقدرتی

      • ناشناس

        دوستمون کاملا صحیح می گه در جهان امروز اقتصاد حرف اول را می زند . عربستان را ببینید چرا پروژه نئوم را شروع کرده چون پول مازاد دارد و مشاوران درستی دارند که تصمیم گرفته شهرهای هوشمند را تاسیس کنه و با یک شرکت قرارداد خودروی برقی ببندد و یک شرکت خودروی برقی داخلی هم تاسیس کنه .قطعا ترکیه هم دارد منطقه را می بیند و می داند جذب سرمایه و اقتصاد از هرچیز مهمتر است.

    • ناشناس

      ترکیه مسلمان همسایه ماست اما مثل اروپاست نصفیش تاره توی اروپاست

    • ناشناس

      دلسوز مردم شون هستند

    • ناشناس

      ما با دیدار با ایلان ماسک کوچک میشویم همان طور که اردوغان کوچک شد

    • حبیب الله

      بله دوستان دولت آقای رئیسی با تمام تلاش و سیاست درست، دارد تحریم‌ها را برمی‌دارد و در ادامه می‌توان امید به پیشرفت و رفاه بود

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تا این آقایان با طرز فکر متحجرانه در راس امور باشند امیدی به پیشرفت در ایران وجود ندارد

    • ناشناس

      ماسک نت به اوکراین داد قرار شد به ایران هم بده گوشی یه یرند این هفته به نت ماهواره وصل شد

    • ناشناس

      ایران از عمد گرفتارت کردن سرت گرم کردن با گرونی بدبختی فقر

    • ناشناس

      یکی دنبال آوردن پول به کشورش و یکی بدنبال بستن پول روی کشور!!

    • ناشناس

      ترکیه چهار سال دیگر را با چشمان باز نگاه کنید بنظرم دار تبدیل به قدرت اول میشه البته ترکیه بعد از عثمانی همیشه یک کشور پیشرو بوده

    • ناشناس

      رئیسی هم با افغانستان و سوریه و یمن و..... جلسه برگزار میکند....

    • بهنام طاهری

      تا این طرز تفکر فکر در جامعه حکومت می‌کند وهیچ به فکر جوانان ومردم نیست بهتر ازاین نمیشود

    • ناشناس

      روسای ما دلسوز جیبهایشان هستند.

    • پارسا

      ابر قدرتی که مردمش گشنه ن!!؟قدرت زمانی معنا پیدا می‌کنه که اول اقتصاد درست باشه و مردمش تو رفاه نسبی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج