۱۳۵۴۶۲۸
۶۰۳۵
۶۰۳۵
پ

کشف یک خمره تاریخی در اداره آب و فاضلاب زنجان!

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: خمره سفالی متعلق توسط ماموران اداره آب‌ و فاضلاب شهرستان زنجان در حین حفاری خیابان کشف شد.

ایسنا: فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: خمره سفالی متعلق توسط ماموران اداره آب‌ و فاضلاب شهرستان زنجان در حین حفاری خیابان کشف شد.

سرهنگ ناصر حبیبیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که این خمره سفالی سومین خمره کشف شده در روزهای اخیر در شهر زنجان است، افزود: کوزه سفالی کشف شده از سوی نیروی یگان حفاظت اداره‌کل به معاونت میراث‌فرهنگی استان جهت تعیین قدمت و عملیات پاکسازی و حفاظتی منتقل شد.

این مسئول افزود: این خمره سفالی ساعت ۱۹ عصر ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ توسط پیمانکار و کارگران شرکت آب و فاضلاب شهری کشف شد. این معاونت هرگونه اظهارنظر در خصوص خمره سفالی کشف شده را بعد از بررسی کارشناسی از سوی کارشناسان میراث فرهنگی عنوان کرد.

حبیبیان تأکید کرد: هیچ‌گونه اظهارنظری تا ارائه نظریه کارشناسان میراث‌فرهنگی موثق نیست و هر خبری که از طریق روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی اعلام شود موثق و غیر از آن، مورد تأیید ما نیست.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بیان کرد: بی‌شک مردم همواره بهترین حافظان میراث فرهنگی هستند، بنابراین انتظار داریم تا هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه آثار تاریخی در حین عملیات ساختمانی و یا مواردی از این دست، موضوع را با شماره تماس ۰۲۴۳۳۰۳۳۳۵۱ و یا با حضور در مقر فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان واقع در خیابان خیام، میراث‌فرهنگی را در حفظ و نگاهبانی از میراث کهن فرهنگی بیش از گذشته یاری‌رسانی کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج