۱۳۵۴۶۶۸
۱۲۹۹
۱۲۹۹
پ

تعامل بایدن و نتانیاهو درباره صلح با عربستان

آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت تهران با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار کرد و گفت که واشنگتن به امنیت این رژیم متعهد است.

ایسنا: آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت تهران با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار کرد و گفت که واشنگتن به امنیت این رژیم متعهد است.

تعامل بایدن و نتانیاهو درباره صلح با عربستان

 به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت «ایالات متحده آمریکا از عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با بحرین و امارات حمایت می‌کند و ما به امنیت اسرائیل متعهدیم».

نتانیاهو با توجه به سابقه طولانی خود در تعامل نزدیک با روسای جمهور آمریکا انتظار سفری زودتر به ایالات متحده را داشت، اما بایدن در برابر آن مقاومت کرده بود. این اولین دیدار رو در روی او با رئیس‌جمهور آمریکا از زمان بازگشتش به قدرت به شمار می‌آید.

مقامات آمریکایی پیشتر گفته بودند انتظار دارند که لایحه تغییرات قضایی مدنظر کابینه نتانیاهو در گفت‌وگوهای آن‌ها و همچنین تلاش برای «مقابله با برنامه هسته‌ای ایران» و احتمال عادی سازی روابط رژیم صهیوینستی و عربستان سعودی مطرح شود.

بایدن همچنین گفت با نتانیاهو در مورد مسائل «دموکراسی، راهکار دو دولتی و تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

بایدن در ادامه تأکید کرد که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی با یکدیگر همکاری کردند تا «رویای ایجاد یک کشور اسرائیل را به واقعیت تبدیل کنند». رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که شاهد فرصت‌های بزرگ و خطرهای زیادی هستیم و امیدواریم از دیدار امروز با نتانیاهو به نتیجه برسیم».

نتانیاهو نیز در این دیدار به بایدن در مورد امکان دستیابی به «صلح تاریخی بین اسرائیل و عربستان سعودی» اطمینان داد. مقامات آمریکایی پیشتر گفته بودند انتظار دارند که لایحه تغییرات قضایی مدنظر کابینه نتانیاهو در گفت‌وگوهای آن‌ها و همچنین تلاش برای «مقابله با برنامه هسته‌ای ایران» و احتمال عادی سازی روابط رژیم صهیوینستی و عربستان سعودی مطرح شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج