۱۳۵۵۴۹۷
۲۰۱۲
۲۰۱۲
پ

برای این روبات، مانع معنی ندارد!

محققان یک روبات نرم بدون مغز طراحی کردند که می‌تواند به طور مستقل در محیط‌های پیچیده با استفاده از هوش فیزیکی حرکت کند.

همشهری آنلاین: محققان یک روبات نرم بدون مغز طراحی کردند که می‌تواند به طور مستقل در محیط‌های پیچیده با استفاده از هوش فیزیکی حرکت کند.

برای این روبات، مانع معنی ندارد!

این روبات برخلاف مدل قبلی خود که تنها با برخورد با موانع می‌توانست بچرخد، می‌تواند به تنهایی بچرخد. این حرکت منحصر به فرد به دلیل طراحی نامتقارنی است که باعث می‌شود نیمی از آن نیروی بیشتری بر روی زمین اعمال کند. در نتیجه، می تواند به راحتی حرکت کند، از پیچ و خم‌ها عبور کند و از گیر افتادن بین اشیاء موازی جلوگیری کند.

محققانی که پیش از این روبات نرمی ساخته‌اند که می‌تواند در پیچ و خم‌های ساده بدون راهنمایی انسان یا کامپیوتر حرکت کند، اکنون حالا یک روبات نرم بدون مغز توسعه داده‌اند که می‌تواند در محیط‌های پیچیده‌تر و پویاتر حرکت کند.

جی یین، یکی از نویسندگان این تحقیق و دانشیار مکانیک و هوافضا در مورد این کار می‌گوید: در کار قبلی‌مان نشان دادیم که روبات نرم ما می‌تواند مسیر خود را بسادگی پیدا کند و با وجود موانع بپیچد و بچرخد. با این حال، نمی‌توانست بچرخد مگر اینکه با مانعی روبرو شود. از نظر عملی، این یعنی روبات گاهی اوقات ممکن است گیر کند و بین موانع موازی به جلو و عقب بپرد. حالا ما یک روبات نرم جدید ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند به تنهایی بچرخد تا حتی از میان مسیرهای پر پیچ و خم راه خود را طی کند. همه اینها با استفاده از هوش فیزیکی انجام می شود، نه اینکه توسط کامپیوتر هدایت شود.

هوش فیزیکی به اجسام پویا مانند روبات‌های نرم اشاره دارد که رفتار آنها به جای اینکه توسط کامپیوتر یا دخالت انسان هدایت شود، توسط طراحی ساختاری و موادی که از آن ساخته شده‌اند، کنترل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج