adexo3
۱۳۵۶۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روایت بنی‌ اعتماد از سوالات حاشیه‌ دار «ونیز»

رخشان بنی‌اعتماد و حبیب رضایی پس از نمایش «قصه‌ ها» در جشنواره فیلم ونیز، به واکنش رسانه‌ها و تماشاگران نسبت به این اثر پرداختند و گفتند پاسخ در مورد نحوه ساخت، پروانه نمایش و شرایط اجتماعی ایران باعث غافلگیری رسانه‌ها شده است.

روزنامه شرق: رخشان بنی‌اعتماد و حبیب رضایی پس از نمایش «قصه‌ها» در جشنواره فیلم ونیز، به واکنش رسانه‌ها و تماشاگران نسبت به این اثر پرداختند و گفتند پاسخ در مورد نحوه ساخت، پروانه نمایش و شرایط اجتماعی ایران باعث غافلگیری رسانه‌ها شده است. فیلم سینمایی «قصه‌ها» محصول «ایران‌نوین فیلم» در اولین حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم ونیز، دو اکران برای اهالی مطبوعات، دو اکران عمومی و یک نمایش در بازار فیلم داشت.

کارگردان «قصه‌ها» که در این جشنواره خواستار برداشته‌شدن تحریم‌های ایران شده بود، درباره دلایل اشاره به این موضوع عنوان کرد: «در نشست مطبوعاتی، راجع به ساختار فیلم و شرایط اقتصادی سوال‌های متنوعی شد. همین سوال‌ها باعث شد مساله تحریم مطرح شود و من هم توضیح دادم که موضوع تحریم طبیعتا بیشترین تاثیرش را بر زندگی مردم ایران گذاشته است.»

او همچنین گفت تلاش کرده است حواشی‌ای همچون چگونگی ساخت و دریافت پروانه نمایش فیلم، بر نگاه تماشاگران خارجی تاثیر نگذارد و در پاسخ‌هایش نیز به این مساله تاکید کرده است: «ابدا نمی‌خواستم تکرار این مشکلات روی نگاه تماشاگران اثر بگذارد. به‌طور مکرر پاسخ من این بود که خوشبختانه چون قرار است فیلم به‌زودی در ایران اکران شود، صحبت راجع‌به مشکلات زمان ساخت فیلم، لزومی ندارد.»

این کارگردان مطرح سینمای ایران که به همراه حبیب رضایی و پیمان معادی در ایتالیا حضور داشت، افزود: «سوالی که چندین‌بار در مصاحبه‌ها تکرار شد این بود که آیا این فیلم در ایران اکران خواهد شد؟ من پاسخ دادم که این فیلم به‌زودی در ایران اکران خواهد شد و اگر غیر از این بود، امکان نداشت آن را به جشنواره‌های خارجی بفرستم. زمانی با نمایش فیلم در جشنواره ونیز موافقت کردم که نمایش عمومی آن در ایران قطعی شده بود.

البته آنها منتظر جواب دیگری بودند! اما این حرف امروز من نیست. از زمان اولین فیلمم تا زمانی که فیلم بسازم همین نظر را خواهم داشت.»حبیب رضایی دیگر هنرمند حاضر در جشنواره ونیز هم درباره چگونگی برگزاری نشست مطبوعاتی فیلم «قصه‌ها» گفت: «واکنش‌ها نسبت به فیلم خیلی گرم و مثبت بود. بیشتر سوال‌ها درباره نحوه ساخته‌شدن و نگاه فیلمساز بود و البته سوال‌های پرحاشیه و جهت‌دار هم پرسیده شد که با هوشمندی و اطمینان کل گروه و مخصوصا خانم بنی‌اعتماد، با پاسخ‌های ظریف و درست، از هرگونه موج‌سازی و حاشیه‌پردازی جلوگیری شد.

همه ما مخصوصا خانم بنی‌اعتماد به‌شدت قایل به این باور بودیم که فیلم باید قائم‌به‌ذات باشد و با محتوا و ساختارش با مخاطبانی از هرطیف ارتباط برقرار کند، نه اینکه با موضوعاتی ورای فیلم، جلب‌توجه و احتمالا خبرسازی کرد.»این بازیگر در مورد نحوه پاسخگویی بنی‌اعتماد به خبرنگاران خارجی گفت: «خانم بنی‌اعتماد تاکید کردند که فیلم در ایران به نمایش درمی‌آید. این درحالی است که آنها دوست داشتند پاسخ دیگری بشنوند.

این جمله برای افرادی که در ایران هستند اهمیت بیشتری دارد. اهمیت آن اتفاقا از اینجا ناشی می‌شود که تکلیف فیلمساز را با جامعه‌اش، با هدفش از فیلمسازی و نقد اجتماعی روشن می‌کند و نشان می‌دهد که هدف این کارگردان موج‌سواری نیست.»به‌گفته او در بیشتر مصاحبه‌ها، بسیاری از سوال‌ها به‌جای اینکه در مورد فیلم باشد به شرایط اجتماعی ایران تعلق داشت و این نکته برای بعضی از خبرنگارها عجیب بود؛ چون آنها منتظر شنیدن گله و شکایت بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج