۱۳۵۶۱۹۶
۳۳۳
۳۳۳
پ

رپورتاژ آگهی

۵ راه برای شناخت بهترین وکیل تهران که باید بدانید!

در زندگی هر فرد ممکن است مسائل حقوقی و مراجعه به محاکم قضایی اتفاق بیوفتد که اکثر افراد آشناییت کاملی نسبت به قوانین و مقررات قضایی را ندارند.

5 راه برای شناخت بهترین وکیل تهران که باید بدانید!

در زندگی هر فرد ممکن است مسائل حقوقی و مراجعه به محاکم قضایی اتفاق بیوفتد که اکثر افراد آشناییت کاملی نسبت به قوانین و مقررات قضایی را ندارند. همچنین در حضور قاضی باید مقداری تخصصی تر و بر اساس ماده های موجود در قانون صحبت کرد که خب افراد تخصص این کار را ندارد و آنطور که باید نمی توانند از حق خود جلوی قاضی دفاع کنند. در نتیجه موجب می شود تمام تلاششان بی ثمر بماند. اما اگر از بهترین وکیل تهران که خبره و با تجربه در این زمینه است، کمک بگیرند، نتیجه بهتری دریافت خواهند کرد. انتخاب یک وکیل نیز دارای شرایطی است که توجه به آنها ضروری است. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم 5 توصیه مهم برای انتخاب وکیل خوب در تهران را برای شما بازگو کنیم تا در هنگام انتخاب وکیل اطلاعات جامع تری نسبت به این موضوع داشته باشید.

5 توصیه مهم برای انتخاب وکیل خوب در تهران که باید بدانید!

انتخاب وکیلی مناسب و خوب می تواند نقش بسیار زیادی در روند بهتر پرونده های شما داشته باشد و در برخی موارد وکیل می تواند پیروزی در دادگاه را برای شما تضمین کند. وکلا با توجه به تخصص و آشنایت کاملی که بر قوانین و مقررات دارند، قطعا می توانند بهترین راه حل ها را برای مسائل مختلف و پروند های دشوار ارائه دهند. اما باید به این نکته توجه کرد که انتخاب بهترین وکیل در تهران نیاز به دقت دارد و نمی توان بدون اطلاعات یک وکیل را انتخاب کرد و پرونده را به آن سپرد.

بنابراین ما در ادامه به 5 روش مهم برای انتخاب بهترین وکیل در تهران پرداختیم تا شما بتوانید بهترین وکیل را برای پرونده های خود انتخاب کنید. همراه ما باشید:

1. توجه به تخصص وکیل: اولین توصیه ای که در رابطه با انتخاب وکیل خوب وجود دارد، توجه به تخصص وکیل انتخابی است. هر وکیلی نمی تواند در خصوص پرونده شما وارد شود، چرا که ممکن است آن تخصص لازم نسبت به مسئله موجود در پرونده شما را نداشته باشد و بیشتر باعث سردرگمی شما شود. پس اگر وکیلی را انتخاب کنید که تخصص آن در رابطه با مشکل پرونده شما باشد و آن وکیل به علت تجربه و مهارتی که در آن موضوع دارد، بهتر می تواند در دادگاه از شما دفاع کند.

2.  توجه نکردن به جنسیت وکیل: لازم نیست که یک وکیل را صرفا به خاطر زن یا مرد بودن آن انتخاب کنید و توجه زیادی به جنسیت وی کنید. یک وکیل با تجربه اگر مرد یا زن باشد در هر صورت شما را برای پیروزی در دادگاه کمک می کند. بنابراین برای انتخاب وکیل توجه کمتری را نسبت به جنسیت آن بگذارید و به تخصص و مهارت آن وکیل دقت کنید.

3. وجه به سابقه وکیل: انتخاب یک وکیل براساس سابقه وی بسیار حائز اهمیت است و این سابقه بالا نتیجه ی تجربه ای است که شما را به سوی پیروزی در دادگاه بیشتر سوق می دهد. لازم به ذکر است که سابقه وکیل هیچ ارتباطی با سن و سال او ندارد و این معیار ها را نمی توان برای با سابقه و تجربه بودن وکیل مبنا قرار داد. زیرا این سابقه و تجربه در هر سنی به دلیل حضور متعدد در محاکم قضایی ممکن است برای هر وکیلی به وجود می آید.

4.  ارزیابی فن بیان وکیل: اینکه یک وکیل از فن بیان بالایی برخوردار باشد، یک مسئله مهم است. زیرا فن بیان قوی به وکیل کمک می کند تا بتواند حضور مقتدر تری را در دادگاه در مقابل قضات داشته باشد و در ادامه این فن بیان ممکن است، درصد پیروزی پرونده شما را افزایش دهد. برای اینکه بدانید وکیل انتخابی شما فن بیان خوبی دارد، می توانید در زمان مراجعه حضوری و تشکیل جلسات اولیه، فن بیان وکیل را مورد سنجش قرار دهید.

5.  امضا قرارداد با وکیل: پس از حضور در دفتر وکیل خود و ارزیابی کردن فن بیان آن، نوبت به تعیین حق الوکاله وکیل می رسد که در این بخش نیز لازم است توصیه ای را بدانید. در ابتدا شما شرحی کلی از موضوع پرونده خود را به وکیل می دهید و وکیل پس از مطالعه پرونده و معیار های مد نظر خودش، مبلغی را به عنوان حق الوکاله مشخص می کند که اگر این مبلغ از نظر شما نیز مورد تایید قرار گرفت، حتما باید قراردادی را بر مبنای مبلغ تعیین شده با وکیل ببندید تا در آینده مشکل و اختلافی صورت نگیرد.

5 راه برای شناخت بهترین وکیل تهران که باید بدانید!

وظایف یک وکیل خوب در تهران

مشاغل با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند، ملزم هستند که یک سری وظایف را انجام دهند. شغل وکالت نیز از دسته مشاغلی است که دارای وظایفی است که وکیل موظف است آنها را در برابر موکل خود انجام دهد. این وظایف به شرح ذیل است:

یکی از وظایف اصلی وکلای خوب تهران این است که تلاش کنند تا صلح و سازش بین موکل و طرف مقابل در تمامی مراحل ایجاد شود. وظیفه دیگر وکیل تنظیم متن وکالت نامه و قرارداد مالی است که یک نسخه را باید در اختیار موکل قرار بدهد. وکیل موظف است که برای  اسنادی که دریافت می کند توسط موکلش در مقابل به او رسید بدهد و اجازه ندارد که مبلغی را اضافه تر از آنچه که توافق شده است را در ادامه از موکل درخواست کند. همچنین بهترین وکیل تهران وظیفه دارد تمامیه ابلاغیه های ضروری و مربوط به پرونده های قضایی را بررسی کند و در زمان مناسب قبل از اینکه دیر شود به موکلش اعلام کند.

هزینه حق الوکاله وکیل در تهران

در رابطه با هزینه حق الوکاله یک وکیل در تهران باید گفت که به طور قطعی نمی توان هزینه را مشخص کرد. هزینه حق الوکاله وکلا به علت اینکه وکالت شغلی آزاد محسوب می شود، معیار دقیقی برای در نظر گرفتن هزینه ندارد. هر وکیل با توجه به معیار های خودش مبلغی را مشخص می کند و اگر این مبلغ تعیین شده مورد توافق موکل نیز باشد، قرارداد بین آنها بسته می شود.

5 راه برای شناخت بهترین وکیل تهران که باید بدانید!

در ادامه برخی از عواملی که در هزینه حق الوکاله وکیل خوب در تهران تاثیر می گذارد را خدمتتان عرض کرده ایم:

تجربه وکیل:  با تجربه بودن یک وکیل یکی از دلایلی است که می تواند در تعیین دستمزد آن تاثیر بسزایی بزارد. پس هر چقدر که یک وکیل تخصص، آگاهی و اطلاعات بیشتری نسبت به قوانین و مقررات محاکم قضایی داشته باشد و پرونده های گسترده تری را حل کرده باشد، حق الوکاله آن نیز بیشتر است.

نوع و درجه پرونده: منظور از نوع و درجه پرونده به این صورت است که یک وکیل حق الوکاله خود را بر مبنای نوع پرونده یعنی زیر شاخه هر کدام از دعاوی حقوقی، ملکی، خانواده و کیفری قرار می دهد و برای هر موضوع دستمزدی متفاوت می گیرد و در زمینه درجه هرچقدر پرونده دشوار و پیچیده تر باشد، حق الوکاله وی بیشتر است.

محل وکالت: محل وکالت یعنی موقعیتی که  وکیل در آن فعالیت می کند، نیز عاملی دیگر برای تعیین هزینه حق الوکاله آن است. پس مکان دفتر وکیل و حوزه فعالیت وی هر چقدر بالاتر باشد این دستمزد متفاوت تر است.

ساختار قرارداد: هزینه حق الوکاله وکیل می تواند بر اساس ساختار قراردادی که دارد، متفاوت باشد. به طور مثال برخی از وکلا  از موکلین خود می خواهند که دستمزد آنها را به صورت ساعتی، توافقی و... پرداخت کنند که این مسائل باید در بین وکیل و موکل به توافق برسد.

پس هزینه حق الوکاله وکلا با هم یکسان نیست و این هزینه بر اساس تجربه، دانش، تخصص و سایر معیار هایی که خدمتتان عرض شد، تعیین می شود. شما برای انتخاب یک وکیل خوب باید اول وکیلی را که در زمینه پرونده شما فعالیت میکند را پیدا کنید، سپس تجربه و تخصص آن را در نظر بگیرید و بعد در رابطه با تمام موارد موجود در پرونده که در آینده ممکن است موجب مشکل شود، به توافق برسد.

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین وکیل در تهران هستید، میتوانید به سایت بهترینک مراجعه کنید و یا به لینک https://behtarinak.com/best-lawyer-in-tehran/ وارد شوید.

کلام آخر

در آخر باید گفت انتخاب وکیل از مواردی است که نیازمند دقت و تحقیق بسیار است، زیرا شما قرار است پرونده ای را به آن وکیل بسپارید که پیروزی در آن پرونده برای شما مهم است و علاوه بر این ها مبلغی را به عنوان حق الوکاله پرداخت می کنید که این نیز ممکن است با توجه به شرایط فعلی شما مبلغ زیادی باشد و به سختی توان پرداخت آن را داشته باشید. ما نیز در این مقاله تمامی نکات و 5 توصیه مهم در انتخاب وکیل خوب در تهران را خدمتتان عرض کردیم. بنابراین شما باید در هنگام انتخاب، این توصیه ها را به یاد داشته باشید تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید. از شما سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج