adexo3
۱۳۵۶۲۸۳
۱۶۹۱
۱۶۹۱
پ

درآمد بی سابقه یک سال سینمای ایران!

سینمای ایران در چهارمین روز مهر، موفق شد فروش سالانه خود را به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان برساند و این اتفاق در برهه‌ای رخ داده که می‌توان نسبت به فروش ۱۰۰۰ میلیاردی سینما تا پایان سال، امیدهای بسیاری داشت.

همشهری‌آنلاین: سینمای ایران در چهارمین روز مهر، موفق شد فروش سالانه خود را به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان برساند و این اتفاق در برهه‌ای رخ داده که می‌توان نسبت به فروش ۱۰۰۰ میلیاردی سینما تا پایان سال، امیدهای بسیاری داشت.

درآمد بی سابقه یک سال سینمای ایران!

سینمای ایران، امروز؛ سه‌شنبه چهارم مهر موفق شد تا فروش سالانه خود را به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان برساند. به لحاظ ریالی، سینمای ایران هیچ‌گاه موفق نشده بود، چنین فروشی را تجربه کند.

فیلم‌های اکران امسال تاکنون حدود ۴۶۷ میلیارد فروش داشتند و ۱۰ فیلمی که از اکران ۱۴۰۱، طی سال جاری نمایش داده شدند نیز فروش خود را به ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رساندند.

تا زمان محقق شدن این گیشه (پیش از ظهر سه‌شنبه)، ۱۱ میلیون و ۵۲۱ هزار نفر به سینما رفتند. از این تعداد، ۱۰ میلیون و ۸۰۷ هزار مخاطب، متعلق به اکران فیلم‌های جدید امسال و ۷۱۴ هزار نفر نیز به تماشای فیلم‌های اکران‌شده سال گذشته نشستند.

اهمیت رسیدن به این تعداد مخاطب و گیشه، از آن جهت است که اولا طی ۶ ماه نخست سال، ۳ ماه رمضان، محرم و صفر وجود داشت که راندمان سینماها طی این ۳ ماه، به‌نسبت ایام عادی سال پائین‌تر است و ثانیا، تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران فیلم‌های پرمخاطب، رغبت چندانی برای نمایش فیلم خود در چنین زمان‌هایی ندارند. با توجه به چنین مختصاتی، رسیدن به چنین آماری، قابل‌توجه است.

با این استقبال، امکان گذر تعداد مخاطبان امسال سینمای ایران از ۲۶ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر سال ۱۳۹۸، وجود دارد که در این صورت، سینماها قادر خواهند بود تا برای نخستین‌بار، به دوران پیش از کرونا بازگردند

کمدی فسیل، یک عملکرد خیره‌کننده داشت و موفق شد با گذشتن از تعداد ۶ میلیون مخاطب، به گیشه ۲۶۰ میلیارد تومانی برسد. این عمکلرد فسیل، چندین رکورد را در سینمای ایران به نفع خود جابجا کرد و توانست یکی از ۳ فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای پس از انقلاب ایران تا به امروز باشد.

شهر هرت هم ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب داشت و توانست فروش ۶۴ میلیارد تومانی را تجربه کند.

آهنگ دونفره، ۴۵۴ هزار مخاطب داشت و به فروش ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی رسید.

درام اجتماعی سه کام حبس نیز با ۴۱۸ هزار مخاطب، علاوه بر اینکه پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی سینماهای کشور طی ۶ماه نخست سال لقب گرفت، بلکه توانست با حدود ۲۰ میلیارد تومان فروش، عملکرد خوبی را در این مدت به جای بگذارد.

کت چرمی نیز ۳۱۰ هزار نفر را به سینماها کشاند و ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخت.

از میان فیلم‌های سال گذشته، ملاقات خصوصی، بهترین عملکرد را در گیشه داشته به‌طوری که با ۲۹۱ هزار مخاطب، حدود ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخت و بسیار بیشتر از فیلم‌های روز امسال، با استقبال مواجه شد.

بخارست هم ۲۱۰ هزار مخاطب داشت و ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخت.

خط استوا هم با ۸ هزار مخاطب، گیشه حدودا ۴ میلیاردی را تجربه کرد تا این ۳ فیلم، ترکیب پرفروش‌ترین فیلم‌های سال گذشته اکران امسال را تشکیل دهند.

سینمای ۱۰۰۰ میلیاردی، در دسترس‌تر از هر زمان دیگری

این اتفاق در بهترین موقعیت رقم خورده چرا که از فردا، فیلم‌های جدیدی در قالب اکران جدید به روی پرده می‌روند و ترکیب فیلم‌ها، پس از مدت‌ها تغییر می‌کند که این خود می‌تواند به رونق بیشتر فروش، کمک قابل‌توجهی نماید.

ضمن اینکه چند فیلم پرمخاطب نیز در شش‌ماهه دوم امسال به روی پرده می‌روند ازجمله ویلای ساحلی، هتل، قیف و ... که هر یک از این فیلم‌ها پتانسیل تبدیل شدن به یک فسیل دیگر را دارند. ضمن اینکه فیلم‌های پرمخاطبی چون فسیل و شهر هرت نیز تا ماه‌های دیگر به نمایش خود ادامه می‌دهند و تمام این موارد سبب می‌شوند تا اکران شش‌ماهه دوم سال را یک اکران چابک و پررونق بدانیم.

با چنین مختصاتی، امکان گذر تعداد مخاطبان امسال سینمای ایران از ۲۶ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر سال ۱۳۹۸، وجود دارد که در این صورت، سینماها قادر خواهند بود تا برای نخستین‌بار، به دوران پیش از کرونا بازگشته و حیات جدیدی را آغاز کنند. این تعداد مخاطب، قطعا فروش سینمای ایران را از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور خواهند داد که در این صورت، راحت‌تر و استانداردتر می‌توان نسبت به صنعت سینمای ایران سخن گفت. اتفاقی که در حال حاضر، در دسترس‌تر از هر زمان دیگری طی سالیان گذشته است.

البته که این اتفاق، به خودی‌خود رقم نخواهد خورد؛ نیازبه یک برنامه‌ریزی منسجم است که طی آن، فیلم‌های پرمخاطب، در هر فصل، اکران داشته باشند و البته که سبب فیلم‌سوزی نشوند. ضمن اینکه بازوهای درخوری نیز برای این آثار اندیشیده شوند تا بتوانند به‌عنوان محرک‌های ثانویه، تعداد مخاطبان و گیشه سینمای امسال را همواره با حرارت بالایی، در اوج نگه‌داشته و ریتم آن را نیندازند.

ضمن اینکه تمام ۶ ماه پیش‌رو، بهره سینمایی بالایی دارد و تعطیلی مشهودی که بتواند ریتم سینما را از نفس بیندازد، در آن دیده نمی‌شود بنابراین می‌توان با یک برنامه‌ریزی اصولی، اتفاق‌های بسیار خوبی را در سالی که تعداد سالن‌هایش از ۸۰۰ سالن متجاوز می‌شود، تجربه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج