اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۶۹۰۸
۱۵ نظر
۵۷۰۲۸
۱۵ نظر
۵۷۰۲۸
پ

اتباع افغان این مناطق تهران را قُرُق کردند!

رسول اسدزاده (روزنامه‌نگار) طی مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به عکس و مطلب روی جلد امروز روزنامه شهرداری تهران واکنش نشان داد:

برترین‌ها: رسول اسدزاده (روزنامه‌نگار)  طی مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به عکس و مطلب روی جلد امروز روزنامه شهرداری تهران واکنش نشان داد:

«همشهری در شماره ۶ مهر تصویر اول صفحه را به زن و کودک بامزه افغان اختصاص داده و در یادداشت کوتاهی تحت عنوان پشت پرده افعان هراسی، نگرانی بخشی از جامعه را از اساس بی‌دلیل خوانده است.

اتباع افغان این مناطق تهران را قُرُق کردند!

در این یادداشت تصاویر هجوم مهاجران افغان به ایران و بی‌ سر و سامان بودن مرزهای ایران شایعه و ساخته اتاق فکر معاندان جمهوری اسلامی تلقی شده و به وجود برنامه‌های متنوع ( بدون ذکر جزئیات ) حاکمیت برای سازماندهی این اتباع اشاره شده است.

در تمام این یادداشت نکته‌ای که هیچ اشاره‌ای به آن نشده و تجربه عینی و آماری برخی بیمارستان‌ها مویّد آن است، تولید مثل و افزایش جمعیت ناهنجار پناهندگان افغان در ایران است. گویا نویسنده یادداشت همشهری از اساس افزایش جمعیت این افراد را تهدید یا معضل نمی‌داند.

تصویری که من از کودک خردسال افغان در ایران دارم، تصویر سمپاتیکِ روزنامه همشهری نیست. همین چند روز پیش در ایستگاه متروی تجریش تصویری در ذهنم ثبت شده که به گمانم بیش از عکس صفحه یک همشهری به حقیقت نزدیک است. مرد میانسالی چندک زده روی زمین، کودک شیرخواره‌ای در آغوشش است، کنارش زنی به غایت جوان چمباتمه زده که او هم کودک خردسالی را در آغوش دارد، کنار اینها هم کودک سه چهار ساله دیگری با لباس‌های نامناسب و دمپایی ایستاده و منتظرند قطار از راه برسد.

این حقیقت زنده و حیّ روی سطح تهران است. کودکانی دچار سو تغذیه، با واکسیناسیون نا مشخص، والدینی که در تامین زندگی خودشان هم دچار مشکل هستند. جوان‌ترها در کارگاه‌ها و مغازه‌ها در حال پادویی هستند. همه نحیف و گرسنه، به مثابه تابلوهای جانداری از فقر...

اطراف تهران که چتد روز پیش حسن نوروزی (نماینده رباط کریم ) به جوان ایرانی پیشنهاد داده بود آنجا خانه اجاره کنند و برای ازدواج بهانه گیری نکنند، در قُرُق افغان هاست. یک بخش از شهر پرند به افغانی نشین مشهور است. در آپارتمان‌ پنجاه متری، هفت هشت و شاید تعداد بیشتری جوان شب‌ها می‌خوابند و روزها روانه کار می‌شوند.

این‌ها حقایقی است که مردم به چشم خودشان می‌بینند. نه نیازی به اعداد و ارقام هست نه مستنداتی که مورد پسند روزنامه همشهری واقع شود. ممکن است تصاویری که از مرزهای شرقی ایران در فضای آنلاین پخش می‌شود، گاهی غلو شده، ساختگی و حتی قدیمی باشند ولی کلاس‌های درس چهل نفری در اطراف ورامین و کرج، شلوغیِ پارک‌های عمومی در روزهای تعطیل، واگن‌های متروی تهران و زایشگاه‌های بیمارستان‌های دولتی در تهران و قم و کرمان حقایقی هستند روی زمین که باعث کاهش بهره‌متدی شهروند ایرانی از امکانات عمومی و تولید نفرت می‌شوند...»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      واقعامتاسفیم کجابااین شتابان

    • ناشناس

      افاغنه تهدید بالقوه امنیت ملی نیستند بلکه تهدید بالفعل عن قریب هستند اقایون مثلا مسئول .

    • کاربر

      من کاری ندارم ولی اگریک ایرانی تونست قاچاقی بره افعانستان وزنده برگشت آنوقت ميگن افغان هراسی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینهمه تاجر هر روز دارن میرن افغانستان بهترین درآمد دارن

    • ناشناس

      تغییر ژنتیکی ایران رو با این وضع چند دهه دیگه خواهیم دید . صورت مساله رو دارن پاک میکنن بجای این که شرایط اقتصادی رو برای ایرانیها فراهم کنن که فرزند آوری بیشتر بشه به بجاش با مهاجرای افغانی میخوان جایگزین کنن.

    • ناشناس

      بیرونشان کنید بچه های ما در کلاس درس ۴۵ نفر هستند .دهه شصت اینطور بود چرا آنها باید از پول مالیات ما برای آموزش و درمان و کار و امنیت استفاده کنند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مالیات پرداخت می کنن کجا مالیات شمارو خوردن مدرسه دولتی هم شهریه میدن هیچ چیز رایگان داده نمیشه نگران نباشید 🤨

    • ناشناس

      خودمان کم گرفتاری داریم .گرفتاری اینها هم به ما اضافه شده بیکاریم .بیکاری ایجاد شده از افغانی نیز به ما اضافه شده

    • ناشناس

      دولت خواب مونده امکانات اندک کشور که باید در اختیار مردم فقیر خودمان باشد ،در حال خدمت رسانی به افغانهاست ،طالبان از خداشه افغانستان از غیر طالبانی پاک شود ،به عمد مردم را روانه کردن سمت ایران ،مردم خواب بسه بیدار شوید تا دیر نشده کاری کنیم .

    • ناشناس

      تو رو خدا به اینها خانه اجاره ندهید کار ندهید دختر ندهید.

    • ناشناس

      تنها کشوری که طالبان را به رسمیت شناخت ایران است سفارتخانه هم بهش داده . جالبه همون کشوری که فقط ایران سرانش رو به رسمیت شناخته اتباعش هجوم اوردن سمت کشورش ...
      اگرطالبان خوبن چرا مردمش فرارمیکنند ازشون

    • ناشناس

      افغانها به کمک مسئولین کشور را اشغال کردند ونخبگان کشور خودمان به کمک مسئولین وخالص سازن در حال مهاجرت وترک وطن هستند. همه ی این اتفاقات کار آمریکا به کمک مسئولین می باشد

    • ناشناس

      خدا به داد آینده تهران و ایران برسه، از هر ده نفر که تو شهر می‌بینی هفت نفر افغانی هست به خدا.،

      پاسخ ها

      • حسینی

        دروغ نگو

    • ندا

      من از زبون یک افقانی خودم شنیدم که میگفت اگه بین ایران و طالبان جنگ بشه برای طالبان و علیه ایران میجنگم .اینا نون و نمک حالیشون نمیشه .الان از امکانات مردم ما استفاده میکنن و فردا دست همین مردمو به هر طریق گاز میگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج