adexo3
۱۳۵۷۰۱۳
۱۰ نظر
۴۸۴۶۶
۱۰ نظر
۴۸۴۶۶
پ

تاریخ انقراض کامل بشریت رسما اعلام شد!

بر اساس مقاله‌ای که توسط دانشمندان دانشگاه بریستول منتشر شده، ممکن است ظرف ۲۵۰ میلیون سال نسل همه پستانداران، از جمله انسان، منقرض شود و همه آن‌ها از بین بروند.

گجت نیوز: بر اساس مقاله‌ای که توسط دانشمندان دانشگاه بریستول منتشر شده، ممکن است ظرف ۲۵۰ میلیون سال نسل همه پستانداران، از جمله انسان، منقرض شود و همه آن‌ها از بین بروند.

به گزارش اسپوتنیک، در این مقاله منتشره در مجله Nature Geoscience آمده است: زمانی که تشعشعات خورشیدی جذب شده از میزان انتشار تشعشعات حرارتی در طی چند میلیارد سال فراتر رود، سرانجام همه انواع حیات در فضای گلخانه‌ای بسیار گرم می‌میرند.

تاریخ انقراض کامل بشریت رسما اعلام شد!

با این حال، شرایطی که کره زمین را برای پستانداران غیرقابل سکونت می‌کند، ممکن است به دلیل فرآیند‌های طولانی‌مدت مرتبط با تکتونیک صفحات زودتر رخ دهند.

دانشمندان گفته اند که در ۲۵۰ میلیون سال، همه قاره‌ها در یک ابرقاره به نام پانگه آ اولتیما به یکدیگر خواهند پیوست. پیش بینی‌ها در مورد شکل آن متفاوت است، اما کارشناسان در یک چیز توافق دارند - قاره‌ها در یک توده گرم، خشک و عملا غیرقابل سکونت باهم ادغام می‌شوند.

جابجایی صفحات تکتونیکی منجر به افزایش انتشار دی اکسید کربن می‌شود که گرم شدن شدید کره زمین را تحریک می‌کند. علاوه بر این، درخشندگی طبیعی خورشید افزایش می‌یابد که باعث گرم شدن جو زمین نیز می‌شود.

الکساندر فارنسورث، یکی از رهبران پروژه به روزنامه دیلی میل گفت: "نتیجه این روند ایجاد یک محیط عمدتاً خصمانه و نامساعد بدون هیچ منبع غذایی یا آب برای پستانداران خواهد بود".

به گفته وی، تنها ۸ تا ۱۶ درصد از زمین برای حیات پستانداران مناسب باقی می‌ماند و برخی از گونه‌های سازگار ممکن است زنده بمانند، اما این همچنان به معنای انقراض دسته جمعی موجودات زنده است.

فارنسورث نتیجه گرفت که چنین دنیایی برای انسان مناسب نخواهد بود. انسان‌ها اگر محیطی با آب و هوا تحت کنترل و منابع تجدیدپذیر ایجاد کنند می‌توانند زنده بمانند، اما این احتمال فعلاً چیزی جز داستان علمی ـ تخیلی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      من دیگه طاقت ندارم

    • ناشناس

      باز کنید اینستای مردمیُ

    • ناشناس

      پس تکلیف جنی چی می شه؟

    • ناشناس

      عجب
      تو از فردات خبر نداري

    • سوخته دل

      کاش هرچه زودتر دنیا به کلی محو و نابود بشه

    • ناشناس

      چرت و پرته

    • ناشناس

      وای خدا حالا بعد از این 250 ناقابل چه خاکی باید بریزیم سرمان!

    • ناشناس

      کاش زودتر !!خودمون عذاب بچه ها و نوه هامون عذاب مسعولان هم بیخیال

    • ناشناس

      ای از خدا بیخبران مردم کارتون خواب یا ناامید و خودکشی یا مجردو گله مند و به بی راه هم کشیده میشوند گناه انها به گردن شماست که مسعول میشوید و نمیتوانید اداره کنید خانه خالی فراوان کرایه کمر شکن دزدی هم بتوانند کنند گناهکار شما

    • ارسلان

      کاشکی زود تر این اتفاق درایران رخ میداد از شر این همه بدبختی ها راحت می‌شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج