۱۳۵۷۳۴۵
۱۴۸۴
۱۴۸۴
پ

برای درمان سوءهاضمه این ادویه را امتحان کنید

این ادویه حاوی کورکومین است که در طیف گسترده‌ای از شرایط التهابی از جمله بیماری التهاب روده و آرتریت توصیه می‌شود. اما مصرف خودسر آن هم تجویز نمی‌شود.

اطلاعات: این ادویه حاوی کورکومین است که در طیف گسترده‌ای از شرایط التهابی از جمله بیماری التهاب روده و آرتریت توصیه می‌شود. اما مصرف خودسر آن هم تجویز نمی‌شود.

یکی از ادویه‌هایی که در خانه اغلب ما پیدا می‌شود و پای ثابت آشپزخانه است زردچوبه است.

تقریباً ما ایرانی‌ها زردچوبه را داخل تمام غذاهایمان استفاده می‌کنیم و این شاید یکی از بهترین مواد خوراکی است که هر فرد می‌تواند استفاده کند.

پژوهشی که نتایج آن در مجله پزشکی بی‌ام‌جی منتشر شد، نحوه واکنش بدن بیش از ۱۵۰ فرد مبتلا به سوء‌هاضمه را به داروی امپرازول و زردچوبه که حاوی ترکیب کورکومین است و نیز ترکیبی از این دو را مقایسه کرد.

افراد شرکت‌کننده در این تحقیق با توجه به علائمشان‌، که می‌تواند درد معده، نفخ، تهوع یا احساس سیری اولیه باشد، در روزهای ۲۸ و ۵۶ درمان از طریق بررسی شدت سوء‌هاضمه با پرسش‌نامه‌ای که این شدت را ارزیابی می‌کرد، تحت بررسی قرار گرفتند.

در این تحقیق دانشمندان هیچ تفاوتی بین گروهی که دارو گرفتند و کسانی که زردچوبه استفاده کردند نیافتند. البته جای تعجب هم ندارد چون در خیلی از کشورهای آسیای جنوب‌شرقی استفاده از زردچوبه ریشه تاریخی دارد و آنها برای التیام دردهای التهابی معده از زردچوبه استفاده می‌کردند.

حتی در آمریکا نیز برای تسکین دردهای آرتروز از آن استفاده می‌شده است. دکتر یوئینگ‌لو، متخصص گوارش، گفت: «پژوهش‌ها برای بررسی تأثیر زردچوبه بر سوء‌هاضمه کاملاً منطقی است، زیرا این ادویه حاوی کورکومین است که در طیف گسترده‌ای از شرایط التهابی از جمله بیماری التهاب روده و آرتریت توصیه می‌شود. اما مصرف خودسر آن هم تجویز نمی‌شود چون کورکومین در بعضی افراد عوارضی چون مشکلات کبدی و آلرژی ایجاد می‌کند، بنابراین باید تحت نظر پزشک به‌عنوان دارو استفاده شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج