۱۳۵۸۳۴۳
۲ نظر
۱۱۶۹
۲ نظر
۱۱۶۹
پ

کاپیتالاسیون تازه در ایران با ارائه سیمکارت بدون فیلتر

یک نماینده مجلس می‌گوید: ارایه سیم‌کارت بدون فیلتر به خارجی ها ادامه همان کاپیتالاسیونی است که در دهه ۴۰ داشتیم، دولت با این کار شأن مردم را پایین می‌آورد.

اصلاحات نیوز: چندوقتی می‌شود که بحث ارائه سیم کارت بدون فیلتر برای توریست‌ها مطرح شده است تا بتوانند زمانی که به ایران سفر می‌کنند، از ایرنت بدون فیلتر استفاده کنند، چیزی که شهروندان ایرانی از آن محروم هستند و اسیر خرید فیلتر شکن شده‌اند غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس در این باره می‌گوید: این موضوع ناآشنایی نیست و همان کاپیتالاسیونی که در دهه ۴۰ داشتیم، این هم مشابه همان است اما در حوزه اینترنت و یک امتیاز ویژه برای خارجی ها. این امکانی است که باید برای همه مردم به صورت عادلانه فراهم شود.

وی ادامه داد: قصد مردم آزاری نداریم که بگوییم به آنها اینترنت بدون فیلتر ندهید، می‌گویم فیلترینگ را برای مردم خودمان هم بردارید که ایرانی ها نیز مانند خارجی ها بتوانند از این نیاز الزامی به راحتی و با آسودگی استفاده کنند.

نوری با بیان اینکه این فیلترینگ برای مردم خودمان و اینترنت بدون فیلتر برای خارجی، شاکله فکری دولتی ها را نشان می‌دهد، گفت: دولت مردم خودش را از یک امکان طبیعی محروم می‌کند و بعد بر سر خارجی ها منت می‌گذارند که یک امکانی را برای شما فراهم کرده ایم برای اینکه به ایران سفر می‌کنید. این اوج بی توجهی و بی احترامی به مردم ایران است و به نظرم می‌رسد که مردم در ذهنشان چنین جایگاهی دارند و در همه موارد این دیدگاه را می‌توانیم ببینیم.

دولت مردم خودش را از یک امکان طبیعی محروم می‌کند و بعد بر سر خارجی ها منت می‌گذارند که یک امکانی را برای شما فراهم کرده ایم برای اینکه به ایران سفر می‌کنید، سیمکارت بدون فیلتر می‌دهیم! این اوج بی توجهی و بی احترامی به مردم ایران است

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم این رفتارها را به دل می‌گیرند که چرا اگر اینترنت بدون فیلتر خوب است، پس چرا ما استفاده نکنیم؟ این بی اعتمادی شهروندان به دولت را افزایش می‌دهد و رابطه دولت-ملت را سست می‌کند و پشتوانه مردمی طبیعتا به مرور زمان کمتر می‌شود. من گفتم که این تبعیض در سایر حوزه ها دیده می‌شود و صرفا محدود به اینترنت نیست. یکی از انگیزه های مهاجرت مردم همین موضوعات است. زمانی که بدیهیات را برای مردم کشورمان فراهم نمی‌کنیم و در بیانیات و قانون گذاری‌هایمان شان و جایگاه مردم را حفظ نمی‌کنیم، طبیعی است که مردم مهاجرت کنند.

ارایه سیم‌کارت بدون فیلتر به خارجی ها ادامه همان کاپیتالاسیونی است که در دهه ۴۰ داشتیم، دولت با این کار شأن مردم را پایین می‌آورد.

او در ادامه می‌گوید: به نظرم در این باره نمی‌توان چندان به آقای ضرغامی خرده گرفت، چرا که او می‌خواهد گردشگری را توسعه دهد. طرف حساب ما آقای رئیسی و وزیر ارتباطات است که چرا این امکان را برای مردم خودمان فراهم نمی‌کنید. در این خصوص هنوز جلسه ای با رئیسی و وزیر ارتباطات نداشتیم و متاسفانه اکثریت نمایندگان مجلس همسو با تفکرات و دیدگاه‌های دولت هستند و چندان نمی‌شود از قاطبه مجلس توقع برخورد و یا پیگیری این موضوع را داشت، زیرا همه آنها از یک تفکر سیاسی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تأسف باره

    • فقط خدا

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج