۱۳۵۸۵۱۲
۲۷۲۳
۲۷۲۳
پ

خواص معجزه آسای تخم هندوانه

خواص تخمه هندوانه فوق العاده و بی نظیر است. یکی از مهمترین خواص تخمه هندوانه بهبود سلامت قلب، درمان دیابت، تقویت مو و … است.

منیبان: خواص تخمه هندوانه فوق العاده و بی نظیر است. یکی از مهمترین خواص تخمه هندوانه بهبود سلامت قلب، درمان دیابت، تقویت مو و … است.

 دانه‌های موجود در میوه هندوانه کم کالری، بسیار مغذی، غیرسمی بوده و فواید زیادی به همراه دارد. برخی از این موارد عبارتند از تقویت سلامت قلب و ایمنی بدن و کنترل قند خون. دانه ها سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم و روی هستند که نمی توانند از رژیم غذایی شما حذف شوند.

می توانید تخمه هندوانه را به صورت ساده یا پودری مصرف کنید. چیزی که دانه ها را حتی از پروتئین مفیدتر می کند، محتوای ویتامین B آنها است. تخمه هندوانه می تواند میان وعده های مفید و ارزانی برای استفاده در بین وعده های غذایی باشد.

نه تنها دانه ها، بلکه روغن هسته هندوانه نیز سرشار از فواید است. روغن هسته هندوانه پس از خشک شدن دانه های له شده به دست می آید. روغن هسته هندوانه در غرب آفریقا بسیار محبوب است و برای پوست و مو معجزه می کند. دارای خواص مرطوب کنندگی عالی و بافتی ظریف است. به همین دلیل است که اغلب در روغن بچه استفاده می شود و سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و سایر اسیدهای چرب ضروری است.

یکی از مواد مهم آن اسید لینولئیک است که برای پوست مفید است و حتی از بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می کند.

برخی هندوانه های بدون هسته را ترجیح می دهند. میوه به گونه ای رشد می کند که دانه ای در آن نباشد. از آنجایی که مصرف میوه بدون دانه راحت تر و راحت تر است، ارزش تجاری بالاتری دارد. اما از نظر سلامتی هندوانه با تخمه مفید است و تخمه هندوانه دارای خواص و فوایدی است که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد.

آیا می توانید تخمه هندوانه بخورید؟ این همه چیز است، درست است؟ بله، مطمئناً می توانید. اما یک سوال: آیا می دانید این دانه های سیاه و سفید چقدر خاص هستند؟ هنگام خوردن میوه می توانید به سادگی دانه ها را بجوید. این ساده ترین راه است؛ یا می توانید تخمه هندوانه بخورید. خوردن تخمه هندوانه بسیار مفید است زیرا مقدار کامل پروتئین و سایر مواد مغذی را دریافت می کنید.

می توانید بعد از جوانه زدن دانه ها را بخورید. پس از برداشتن پوسته های سیاه سخت؛ این روند ممکن است چند روز طول بکشد، اما ارزش آن را دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانه ها را یک شب خیس کنید. برخی از افراد به رطوبت حساس هستند زیرا باعث رشد قارچ می شود. چند روز صبر کنید تا بذرها به طور قابل توجهی جوانه بزنند. پس از خشک کردن آنها در آفتاب یا فر، می توانید آنها را به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید.

شما همچنین می توانید تخم مرغ را بجوشانید. به سادگی دانه ها را روی یک ورقه پخت قرار دهید و آنها را (۳۲۵ درجه فارنهایت) برای حدود ۱۵ دقیقه تفت دهید، تا زمانی که دانه ها قهوه ای و ترد شوند. نکته منفی این است که ممکن است برخی از مواد مغذی را از دست بدهند. اما آنها یک میان وعده خوشمزه هستند. همچنین می توانید میان وعده خود را با کمی روغن زیتون و نمک مزه دار کنید.

راه دیگر برای دریافت مواد مغذی از تخمه هندوانه استفاده از روغن آن است. می توانید روغن هسته هندوانه را از بازار خریداری کنید و از آن در آشپزی استفاده کنید. همچنین می توانید روغن را روی سالاد بریزید و حتی از آن استفاده کنید.

ارزش غذایی و مواد مغذی در تخمه هندوانه

اما چرا باید آنها را بخورید؟ اول از همه، خوردن مستقیم دانه ها خوب است، اما جوانه های آنها حتی بهتر است. حدود 1/8 فنجان تخمه هندوانه حدود 10 گرم پروتئین تامین می کند. جوانه زدن بذرها، ترکیبات موجود در دانه ها را که باعث جذب آنها توسط بدن می شود، از بین می برد.

دانه ها سرشار از پروتئین، منیزیم، ویتامین B و اسیدهای چرب غیراشباع و چند غیر اشباع هستند. همه اینها باعث کاهش کلسترول و التهاب می شود و از بیماری قلبی و سکته جلوگیری می کند.

پروتئین هسته هندوانه حاوی چندین اسید آمینه از جمله آرژنین است. بدن ما مقداری آرژنین تولید می کند، اما آرژنین اضافی فواید بیشتری دارد. می تواند فشار خون را تنظیم کند و حتی به درمان بیماری های قلبی عروقی کمک کند. سایر اسیدهای آمینه موجود در پروتئین دانه هندوانه عبارتند از گلوتامیک اسید، تریپتوفان و لیزین.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، تخم مرغ همچنین سرشار از ویتامین های B است که غذا را به انرژی تبدیل می کند و از دیگر عملکردهای مهم بدن پشتیبانی می کند. تخمه هندوانه سرشار از نیاسین است، ویتامین B قوی که سیستم عصبی و گوارشی و همچنین سلامت پوست را حفظ می کند.

مواد مغذی و ارزش غذایی تخمه هندوانه

سایر ویتامین های B موجود در تخمه هندوانه عبارتند از:

فولات، تیامین، ویتامین B6، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک.

مواد معدنی غنی در تخمه هندوانه عبارتند از: آهن، پتاسیم، مس، منیزیم، منگنز، سدیم، فسفر و روی و همانطور که دیدیم، چربی‌های موجود در دانه‌ها از اسیدهای چرب غیراشباع و چند غیراشباع هستند.

فواید سلامتی و خواص قابل توجه تخمه هندوانه چیست؟

از فواید تخمه هندوانه می توان به سیستم ایمنی قوی، قلب سالم و بهبود عملکرد مغز اشاره کرد. برخی از فواید بسیار مهم مصرف تخمه هندوانه عبارتند از:

۱. دانه های هندوانه سلامت قلب را تقویت می کند:

منیزیم موجود در دانه های هندوانه به طور قابل توجهی از سلامت قلب حمایت می کند. آنها به عملکرد طبیعی قلب کمک می کنند و فشار خون را تنظیم می کنند. تخمه هندوانه سرشار از روی است که نقش کلیدی در سلامت قلب دارد. نحوه حرکت کلسیم در سلول های قلب شما را تنظیم می کند. این مهم است زیرا سطوح بیش از حد کلسیم می تواند منجر به نارسایی قلبی شود و بیماران مبتلا به نارسایی قلبی کمبود شدید روی دارند، که به سادگی توضیح می دهد که چرا این ماده معدنی برای قلب بسیار مهم است.

۲. تقویت سیستم ایمنی با تخمه هندوانه:

دانه های هندوانه، به خصوص انواع برشته آن، سرشار از آهن هستند و این ماده معدنی عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند. ویتامین B موجود در دانه ها نیز کمک می کند.

۳. تقویت باروری مردان با تخمه هندوانه:

مکمل روی موجود در تخمه هندوانه برای سیستم تولید مثل بسیار مهم است. طبق یک مطالعه چینی، مکمل روی می تواند کیفیت اسپرم را در مردان نابارور به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

۴. بهبود سلامت مغز یکی از خواص تخمه هندوانه است:

منیزیم موجود در تخمه هندوانه ممکن است به بهبود حافظه کمک کند. همچنین می تواند از پیری حافظه جلوگیری کند. مطالعات همچنین نشان می‌دهند که درمان‌های مبتنی بر منیزیم می‌توانند با موفقیت در کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن کار کنند. طبق یک مطالعه آمریکایی، منیزیم موجود در مغز می تواند حافظه را بهبود بخشد و حتی یادگیری را تسریع کند.

۵. درمان دیابت از طریق خواص تخمه هندوانه:

بر اساس یک مطالعه ایرانی، تخمه هندوانه تاثیر مثبتی بر ذخیره گلیکوژن دارد که ممکن است در درمان دیابت مفید باشد. عصاره دانه هندوانه به عنوان عوامل ضد دیابت در نظر گرفته می شود و توانایی کاهش سطح گلوکز پلاسما را دارد.

۶. دانه هندوانه برای تقویت مو و درمان ریزش مو:

منیزیم علاوه بر تقویت مو، نقش مهمی در جلوگیری از شکستگی مو و در نتیجه افزایش رشد مو دارد. سطوح پایین منیزیم می تواند ریزش مو را تسریع کند. مهم است که توجه داشته باشید که موهای شما هر هفت سال یکبار تغییر می کند و دریافت منیزیم کافی یکی از راه های حفظ سلامت موهای شما است. در یک مطالعه کره ای، مکمل روی از ریزش مو جلوگیری کرد و حتی ریکاوری فولیکول مو را تسریع کرد.

۷. بهبود سلامت دستگاه گوارش از طریق خواص تخمه هندوانه:

منیزیم موجود در تخمه هندوانه آنزیم هایی را فعال می کند که به جذب مواد مغذی به بدن کمک می کند. این به بدن اجازه می دهد تا غذا را بهتر تجزیه و هضم کند. همچنین به تولید و انتقال انرژی در طول هضم کمک می کند و کمبود منیزیم می تواند منجر به هضم ضعیف شود.

۸. دانه های هندوانه برای پاکسازی پوست و بهبود سلامت پوست:

منیزیم موجود در دانه ها می تواند به بهبود ظاهر کلی پوست شما کمک کند. آکنه را کاهش می دهد و سایر مشکلات پوستی را درمان می کند. این مواد معدنی سطح کورتیزول را کاهش می دهند، فرآیندهای سلولی را بهبود می بخشند و سطح هورمون ها را متعادل می کنند.

۹. کاهش پیری از طریق خواص تخمه هندوانه:

همانطور که مطالعات نشان داده اند، منیزیم می تواند روند پیری را کاهش دهد و در سنتز پروتئین، تقسیم سلولی و ترمیم سلولی نقش دارد. به همین دلیل است که می تواند روند پیری را کند کند.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج