۱۳۵۹۴۰۶
۵۲۶
۵۲۶
پ

گیاهخواری ظاهراً به DNA افراد مربوط می‌شود

دانشمندان در یک مطالعه دریافتند گیاهخواری و عدم مصرف گوشت یک تصمیم ارادی نیست و به نوع ژن‌های بدن افراد بستگی دارد.

دیجیاتو: طبق یک مطالعه جدید، عدم مصرف گوشت و گیاهخواری احتمالا یک موضوع ارادی نیست و مرتبط با چهار ژن در بدن افراد است.

مطالعه‌ای که در روز چهارشنبه در «PLOS One» منتشر شده است، نشان داد که چهار ژن در ارتباط با میزان توانایی فرد در تغییر شیوه زندگی به گیاهخواری وجود دارد.

براساس این مطالعه بیش از ۵۰۰۰ نفر گیاهخوار که در سال گذشته هیچ گونه گوشتی مصرف نکرده‌اند، با بیش از سیصد هزار نفر که به صورت مداوم گوشت مصرف می‌کنند، مورد مقایسه قرار گرفتند.

محققان در این مطالعه از داده‌های زیست بانک بریتانیا استفاده کردند. این پایگاه داده، یک منبع تحقیقاتی بزرگ در زمینه زیست پزشکی است. آن‌ها در ابتدا سه ژن را شناسایی کردند که به صورت مستقیم با گیاهخوار بودن افراد ارتباط داشتند. آن‌ها در مرحله بعدی ۳۱ ژن دیگر را شناسایی کردند که به صورت غیرمستقیم با این مسیٔله در ارتباط هستند. آن‌ها در یک تجزیه و تحلیل ژنتیکی، دریافتند که گیاهخواران بیشتر از سایر افراد دارای تنوع ژن‌های مذکور هستند. دلیل آن ممکن است در نحوه پردازش لیپیدیا یا چربی‌ها در بدن باشد. درنهایت چهار ژن در این مطالعه به عنوان مسیٔول اصلی انتخاب گیاهخوار بودن شناخته شد.

دکتر «نبیل یاسین» استاد بازنشسته آسیب‌شناسی در دانشگاه «نورث وسترن» و سرپرست تیم تحقیقاتی می‌گوید: «درحال حاضر می‌توان گفت که ژنتیک نقش مهمی در گیاهخواری ایفا می‌کند و ممکن است برخی افراد از نظر ژنتیکی در گیاهخواری و کنار گذاشتن مصرف گوشت بهتر باشند.»

یاسین در ادامه توضیح داد که علاوه بر اعمال مذهبی و فرهنگی، دلایل بهداشتی، اخلاقی و زیست محیطی همگی سبب می‌شوند تا برخی افراد تمایل کمتری به مصرف گوشت داشته باشند. با این‌حال، همیشه اینطور نیست که به صورت کامل موفق شوند.

گیاهخواری ظاهراً به DNA افراد مربوط می‌شود

او گفت: «بخش بزرگی از گیاهخوارانی که خود را توصیف می‌کنند، در واقع هنگام پاسخ دادن به سوالات به مصرف گوشت‌ به صورت غیرمستقیم در موارد خوراکی اذعان می‌کنند. بسیاری از افراد نیز هستند که دوست دارند گیاهخوار باشند، اما نمی‌توانند این کار را انجام دهند. تحقیقات ما نشان داده است که ژنتیک سهمی در گیاهخوار شدن دارد.»

دکتر «خوزه اردوواس» استاد تغذیه و ژنتیک دانشگاه «تافتس» در ماساچوست گفت: «نتایج این مطالعه می‌تواند به معیارهای سلامتی در آینده تبدیل شود. این مطالعه ارتباط پیچیده بین ژن‌ها و انتخاب غذایی را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که در آینده ممکن است توصیه‌های غذایی شخصی‌تر شده و براساس استعدادهای ژنتیکی افراد در نظر گرفته شود.»

یاسین گفت: «گیاهان و گوشت از نظر پیچیدگی چربی‌شان با هم متفاوت هستند. بنابراین ممکن است برخی افراد از نظر ژنتیکی به برخی از لیپیدهای موجود در گوشت نیاز داشته باشند.»

این مطالعه قادر به شناسایی افرادی نبود که از نظر ژنتیکی مستعد گیاهخواری هستند اما محققان امیدوارند بتوانند در مراحل بعدی این مسیٔله را نیز بررسی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج