۱۳۵۹۵۲۲
۲۴۸۱
۲۴۸۱
پ

روحانی مقصر کمبود معلم در کشور شد!

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حالی که دانشگاه فرهنگیان باید سالی ۲۵ هزار دانشجو جذب می‌کرد و به همین تعداد، معلم به بدنه آموزشی کشور تزریق می‌شد اما دولت سابق در راستای نابودی دانشگاه فرهنگیان این رقم را به ۳ هزار نفر کاهش داد.

همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حالی که دانشگاه فرهنگیان باید سالی ۲۵ هزار دانشجو جذب می‌کرد و به همین تعداد، معلم به بدنه آموزشی کشور تزریق می‌شد اما دولت سابق در راستای نابودی دانشگاه فرهنگیان این رقم را به ۳ هزار نفر کاهش داد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود معلم در برخی مدارس کشور گفت: متاسفانه با سوءمدیریت‌ها در وزارت آموزش و آموزش، امسال هم همانند سالهای قبل بسیاری از مدارس کشور دچار کمبود معلم هستند. به طور مثال مدارس استان همدان هم‌اکنون با کمبود ۴ هزار معلم مواجه هستند که موجب عدم تشکیل  بسیاری از کلاس‌های درس شده است. 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات برخی استان‌ها از جمله استان همدان این است که در کنار کمبود معلم، با فقدان مدیرکل آموزش و پرورش مواجه هستند و   با وجود گذشت بیش از دو هفته از سال تحصیلی، هنوز مدیرکل جدید برای آموزش و پرورش همدان انتخاب نشده است. متاسفانه سایه مسائل سیاسی و غیرکارشناسی بر انتصابات استان سنگینی می‌کند و در این مدت اخیر شاهد برخی فعالیت‌های غیرشفاف در آموزش و پرورش استان بودیم. 

فلاحی با اشاره به ریشه کمبود معلم در کشور گفت:‌ ما امسال حدود ۲۶۰ هزار معلم در کشور کم داریم که  این موضوع حاصل خیانت‌هایی بوده که در دولت قبل صورت گرفت.

وی افزود: متاسفانه در حالی که دانشگاه فرهنگیان باید سالی ۲۵ هزار دانشجو جذب می‌کرد و به همین تعداد، معلم به بدنه آموزشی کشور تزریق می‌شد اما دولت سابق در راستای نابودی دانشگاه فرهنگیان این رقم را به ۳ هزار نفر کاهش داد.

نماینده همدان در مجلس ادامه داد: البته با حضور رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان و پیگیری عدم جذب دانشجو، این رویه خیانت‌بار اصلاح شد. در حقیقت رهبر انقلاب با اقداماتی که صورت دادند مانع به تعطیلی کشاندن دانشگاه فرهنگیان شدند. 

فلاحی گفت: امیدواریم با اهتمامی که دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش از خود نشان داده، سازمان اداری استخدامی نیز  با برگزاری دوره‌های مهارتی و کمک گرفتن از بخش‌های دیگر با تربیت معلم،  کمبود نیروی انسانی را برای سالهای آینده جبران کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج