۱۳۶۰۱۹۵
۴۷۳
۴۷۳
پ

علم‌ الهدی : هیچ کشوری مثل ما پلیس مردمی ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: وقتی دشمن با توطئه‌های گوناگون وارد می‌شود، باید در مقابل او مقتدر عمل کرد و نیروی انتظامی جلودار مقابله با توطئه‌های دشمن است.

عصر ایران: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: وقتی دشمن با توطئه‌های گوناگون وارد می‌شود، باید در مقابل او مقتدر عمل کرد و نیروی انتظامی جلودار مقابله با توطئه‌های دشمن است.

سید احمد علم‌الهدی در دیدار با فرماندهان و پرسنل فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: دستگاه استکباری سعی دارد در کشور اختلاف فرهنگی به وجود بیاورد زیرا می داند آنچه که این انقلاب را به سر و سامان می رساند و با هیچ قدرت فیزیکی نمی‌توانند جلوی آن را گرفت، «اتحاد مردم» است.

علم‌ الهدی : هیچ کشوری مثل ما پلیس مردمی ندارد

وی با تأکید بر این‌که پلیس با انقلاب ما به‌عنوان یک جریان مردمی محبوب در چشم‌ها جا افتاده است، گفت: در دنیا هیچ کشوری نیست که پلیس مردمی مثل ما داشته باشد و امروز نیروی انتظامی ما به جایی رسیده که تابلوی آن ۵۰ شهید ظرف چند ماه برای امنیت مردم است، این مقام و عظمت کمی نیست، این موقعیت هم برای خودشان و هم برای مردم باید مشخص باشد و با تحقیق، مطالعه و ارائه اسناد، این تحول پلیس را که در دل انقلاب اسلامی رخ داده را نشان دهند.

 علم الهدی ادامه داد: روزی که اعلام کردند سه هزار نفر پلیس حافظ قران هستند، یعنی سه هزار پلیس محشور با قرآن هستند که زندگی انسان را قرآنی می‌کند، این که رهبری اصرار دارند حفظ قرآن توسعه پیدا کند به این خاطر است که بزرگ‌ترین ضامن اجرای آن، قرآنی شدن زندگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بین مردم افراد مراجعه کننده و آدم گرفتار هستند و پلیس باید رحماء بینهم باشد اما آنجایی که بنای سخت‌گیری بر کفار به‌خصوص در توطئه‌های منافقانه است، نیروی انتظامی جلودار مقابله با این توطئه‌ها است.

وی بیان کرد: یکی از خوبی‌های ما در مرز خراسان، اشراف اطلاعاتی مرزبانی بر آن‌طرف مرزهاست و این موضوع حتی برای عزیزان ارتشی ما در مرز مؤثر است.

امام جمعه مشهد با تشریح تاریخچه پلیس در کشور یادآور شد: در دوران قاجار، پلیس در خراسان و مشهد به‌ "نوکران ایالت" معروف بودند، آن زمان حکومت استبدادی بود، نه مردم بود، نه مجلس و نه دموکراسی، شاه به‌عنوان یک عنصر مستبد حکومت می‌کرد و نماینده شاه در این استان رئیس ایالت بود، یک نیروی اجرایی داشت که با آن نیروی اجرایی فرامینش را اجرا می‌کرد.

وی با بیان این‌که رضاخان به‌عنوان فرمانده ژاندارمری احمد شاه، مسئله پلیس را به شکل تشکیلات درآورد، یادآور شد: رضاخان ژاندارمری را در مبارزه با راهزنی‌ها، دزدی‌های در جاده‌ها و روستاها تشکیل داد و پلیس رضاخان چهره بالاتری از نوکران ایالت نداشت، بلکه تا اندازه‌ای پایین‌تر بود؛ در حکومتی که احتمال داده می‌شد دموکراسی مشروطیت در کشور حاکم شود، دموکراسی را برگرداند به استبداد پهلوی که به مراتب ناپاک‌تر از استبداد قاجاری جلوه کرد مخصوصأ چهره ضد دیدنی که نظام رضاخان به خود گرفته بود.

علم‌الهدی گفت: بعد از پلیس رضاخان که نظام ستمشاهی در حکومت پسرش تشکیل شد، پلیس او نیز همان استبداد رضاخانی را در جهت مزدوری استعماری پیاده کرد، رضاخان نوکر انگلیس‌ها بود اما در عین حال مقید بود نوکری را در شکل حکومت با چهره مقتدرانه اجرا کند، اما محمدرضا نوکر انگلیس و آمریکا بود و او با چهره نوکری خارجی حکومت می‌کرد.نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: هفته بزرگداشت نیروی انتظامی از ۱۳ مهرماه در کشور آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج