۱۳۶۲۱۷۹
۳۹۱۲
۳۹۱۲
پ

برای خوردن خورش بی‌نظیر به این شهر سفر کنید

یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های غرب ایران را باید در کرمانشاه چشید؛ خورش خلال بادام. این غذای لذیذ و خوش‌رنگ، مخصوص مراسم خاص و جشن‌های مردم‌ این شهر است.

فرارو: یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های غرب ایران را باید در کرمانشاه چشید؛ خورش خلال بادام. این غذای لذیذ و خوش‌رنگ، مخصوص مراسم خاص و جشن‌های مردم‌ این شهر است؛ چرا که هم مواد اولیه‌اش نسبتا گران است و هم اینکه از آن غذاهایی نیست که خیلی آسان و زود آماده شود.

برای خوردن خورش بی‌نظیر به این شهر سفر کنید

همشهری آنلاین: مثلا برای تهیه مواد لازمش مثل خلال بادام، باید وقت زیادی بگذارید، اما در عوض حاصل کار غذایی است که هم شما به عنوان صاحب‌خانه راضی خواهید بود و هم مهمان‌ها. البته پخت این خورش مثل بیشتر غذاهای ایرانی نیازمند تجربه است و کم‌تجربگی ممکن است طعم و شکل و شمایل غذای‌تان را دلچسب نکند. 

برای خوردن خورش بی‌نظیر به این شهر سفر کنید

زرشک سیاه و گوشت گوسفندی

برای این خورش بهتر است از گوشت گوسفندی و چوب دارچین استفاده کنید. استفاده از چوب دارچین به این دلیل است که رنگ خورش به خاطر استفاده از پودر دارچین تیره نشود.   اگر زرشک را زود به خورش اضافه کنید، ممکن است له شود و شکل غذا را تغییر دهد.  می‌توانید به جای زرشک معمولی از زرشک سیاه هم استفاده کنید.

برای خوردن خورش بی‌نظیر به این شهر سفر کنید

بادام‌های قلمی

مواد لازم برای ۴ نفر: گوشت خورشی ۳۰۰ گرم، خلال بادام درشت ۲۵۰ گرم، زرشک ۴/۳ لیوان، زعفران دم شده ۱ استکان، گلاب ۴/۱ استکان، رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری، پیاز متوسط یک عدد، دارچین نسائیده یک تکه کوچک، کره ۲۵ گرم، نمک و زردچوبه به مقدارلازم.

طرز تهیه: کره را بیرون ازیخچال قرار دهید تا در دمای محیط نرم شود. در یک قابلمه پیاز ریز خرد شده و زردچوبه را با روغن تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود. بعد رب را همراه گوشت خرد شده به محتویات قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. ۳ لیوان آب داخل ظرف بریزید و بگذارید برای یک ساعت و نیم با حرارت متوسط بپزد. خلال بادام پاک شده را به مدت ۱۵ دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا نرم شود. بعد آب آن را خالی کنید و برای ۵ دقیقه دیگر در محلول زعفران دم‌شده بخیسانید. سپس مخلوط خلال بادام و زعفران را همراه با چوب دارچین به خورش اضافه کنید و مواد را هم بزنید.  

آب خورش در این مرحله باید به اندازه‌ای باشد که کاملا روی مواد را به اندازه یک بند انگشت بپوشاند. اگر کمتر از این حد بود به آن، آب جوش اضافه کنید. حرارت زیر خورش را کم کنید و اجازه دهید خورش به مدت ۱ ساعت دیگر روی حرارت ملایم بماند. حدود یک ربع قبل از پخت خورش، زرشک را کاملا بشویید، در کره تفت دهید و همراه کمی نمک به خورش اضافه کنید. بعد بگذارید خورش با در باز روی حرارت متوسط بماند تا کاملا جا بیفتد. در انتها، گلاب را اضافه کنید، چوب دارچین را از خورش بیرون بیاورید، نمک خورش را بچشید. حالا غذا آماده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج