اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۲۵۱۴
۲۱۹۱
۲۱۹۱
پ

برای خروج از شهر تا «یک بعد از ظهر» فرصت دارید!

ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۲۳ مهر به ساکنان بخش شمالی غزه گفت که تا ساعت یک بعدازظهر این روز به وقت محلی فرصت دارند خود را به بخش جنوبی این باریکه برسانند.

دیده بان: ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۲۳ مهر به ساکنان بخش شمالی غزه گفت که تا ساعت یک بعدازظهر این روز به وقت محلی فرصت دارند خود را به بخش جنوبی این باریکه برسانند.

آویخای ادری، مسئول تماس با رسانه‌های عرب‌زبان دنیا در نهاد سخنگویی ارتش اسرائیل، گفت فوریت دارد که مردم از شهر غزه و بخش‌های شمالی‌تر آن، برای حفظ امنیت خود به جنوب غزه بروند.

او گفت جاده‌هایی که تعیین شده، تا ساعت یک بعدازظهر (۱۳:۳۰ به وقت ایران) هدف قرار نخواهد گرفت تا مردم خود را به خان یونس در بخش جنوبی نوار غزه برسانند.

حماس از ساکنین غزه خواسته بود از ترک شهر و بخش‌های شمالی غزه خودداری کنند. اما گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است از روز جمعه که این خواسته ارتش اسرائیل اعلام شد، صدها هزار تن به سوی بخش جنوبی غزه روان شده‌اند.

اسرائیل روز شنبه نیز مورد مشابهی از «مهلت» دادن به غیرنظامیان را اعلام کرده بود، اما پس از آن بی بی سی جهانی گزارش داد که دست‌کم دوازده فلسطینی آواره‌شده، از جمله کودکان خردسال، در نتیجه حمله موشکی به مسیری که امن اعلام شده بود، کشته شدند.

ارتش اسرائیل از روز جمعه، ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان شمال نوار غزه را به ترک این منطقه فراخوانده است. در ابتدا به آنها ۲۴ ساعت برای ترک منطقه فرصت داده شد، اما این ضرب‌الاجل بعداً تمدید شد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، عملیات ارتش اسرائیل در غزه قرار بود از آخر هفته گذشته آغاز شود اما از جمله به دلیل شرایط آب‌وهوایی و بارندگی به تعویق افتاد زیرا عملیات هوایی را برای پهپادها و جنگنده‌هایی که قرار است نیروهای زمینی را حمایت کنند دشوار کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج