adexo3
۱۳۶۲۷۶۲
۵۳۶۵
۵۳۶۵
پ

روایت رئیس‌جمهور آمریکا از نقش ایران در جنگ غزه

رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی ضمن پاسخ به سوالاتی درباره جنگ غزه و مسائل منطقه‌ای، به نبود شواهدی موثق برای اثبات ادعای نقش ایران در عملیات جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

ایسنا: رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی ضمن پاسخ به سوالاتی درباره جنگ غزه و مسائل منطقه‌ای، به نبود شواهدی موثق برای اثبات ادعای نقش ایران در عملیات جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

روایت رئیس‌جمهور آمریکا از نقش ایران در جنگ غزه

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس درباره این که آیا ایران از عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس فلسطین علیه رژیم صهیونیستی مطلع بوده یا در آن نقشی داشته است، مدعی شد: ایران مدام از حمای و حزب‌الله حمایت می‌کند. اما از درباره این که آیا از پیش مطلع بوده‌اند یا به برنامه‌ریزی برای این حمله کمک‌ کرده‌اند، هیچ مدرکی تا کنون وجود ندارد.

جنبش حماس فلسطین در ۷ اکتبر (۱۵) مهر، عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پی این حمله،‌ وضعیت جنگی اعلام کرده و حملات متقابل علیه نوار غزه را انجام داد که ادامه دارد. این رژیم همچنین با مرتکب شدن جنایت جنگی، نوار غزه را با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در محاصره انسانی قرار داده و آب، برق و گاز آن را قطع و ورود غذا و دارو به آن را ممنوع کرده است.

هم رژیم صهیونیستی و هم فلسطین تاکنون بیش از هزار کشته و هزاران مجروح را اعلام کرده‌اند.

برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مدعی نقش ایران در انجام این حمله شده‌اند. چند نشریه آمریکایی نیز با استناد به اظهارات غیرموثق منابع مطلع، همین ادعا را تکرار کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج