adexo3
۱۳۶۲۸۰۰
۱۲ نظر
۱۴۷۵۹
۱۲ نظر
۱۴۷۵۹
پ

دو فرضیه خیلی عجیب درباره هولناک‌ترین قتل سال

امیر تنها یکی از فعالان توئیتر،روز گذشته این توئیت را به بهانه قتل داریوش مهرجویی منتشر کرد که واکنش‌هایی در پی داشت.

برترین‌ها: بهانه این مطلب اظهارنظر صریح مسیح مهاجری(مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی) است او امروز در این روزنامه نوشته:«اینکه قاتل یا قاتلان و یا آمران و برنامه‌ریزان به سراغ یک چهره معروف هنری رفته و او و همسرش را به این شکل فجیع به قتل رسانده‌اند، نمی‌تواند انتخاب شده و در چارچوب یک توطئه نباشد. این واقعیت می‌تواند مانع ساده‌ انگاری موضوع شود و مسئولین را به کشف عقبه نامرئی این واقعه رهنمون شود.

 اگر بررسی‌ها به واقعیت تلخی از قبیل ارتکاب این جرم توسط باندهای توطئه‌گر داخلی منتهی شد، مبادا ملاحظه‌ای صورت بگیرد و با توسل به توجیهات غیرشرعی و غیرقانونی از اعلام اسامی و برخورد با افراد آن باندها خودداری شود. در نظام اسلامی آحاد مردم با هر دین و مذهب و مرام و سلیقه‌ و گرایشی دارای کرامت انسانی هستند و قانون باید از آنها حمایت کند. مسئولان نظام فقط با اِعمال چنین روشی است که می‌توانند از این نظام پاسداری کنند»

نکته ویژه متن مسیح مهاجری تکیه بر کلیدواژه باندهای توطئه‌گر است. گفتنی است مهمترین مرجع برای تفسیر چنین وقایعی مواضع رسمی نیروی انتظامی و قوه قضائیه که تاکنون وجود چنین فرضیه‌هایی را قویا رد کرده‌اند.

دیروز هم امیر تنها یکی از فعالان توئیتر،روز گذشته این توئیت را به بهانه قتل داریوش مهرجویی منتشر کرد که واکنش‌هایی در پی داشت.

دو فرضیه خیلی عجیب درباره هولناک‌ترین قتل سال

این جملات مربوط به پادکست رادیو چهرازی است که سال ۹۲ منتشر شد، یک پادکست شاعرانه که بعدتر خوانش سیاسی پیدا کرد و برخی برای تک تک کاراکترهای این پادکست و خصوصا اپیزود پاییز آن بدیل‌های سیاسی پیدا کردند.

مثلا برخی مدعی شدند کاراکتر سیبیل بنا گوش در رفته در این پادکست، اشاره دارد به داریوش فروهر، وزیر کار دولت موقت بازرگان و بعدها مخالف سیستم حاکم که در آذر ۷۷ همراه با همسرش پروانه اسکندری به قتل رسیدند، قتلی از سلسله قتل‌های موسوم به زنجیره‌ای که در بازه زمانی سال ۶۹ تا ۷۷ انجام شد و در دولت خاتمی رسانه‌ای شد.

در اپیزود پاییز پادکست چهرازی البته اشارات زیادی به این ماجرا هست، یعنی اگر با این خوانش کار را گوش کنید، می‌توانید مستنداتی کنار هم بچینید و این گونه نتیجه بگیرید که این پادکستی درباره قتل‌های زنجیره‌ای است. مثلا تاکید به آذر، ماه آخر پاییز! یعنی زمان قتل فروهر. به هر حال حالا با اتفاقاتی که در جامعه افتاده است، برخی به غلط فکر می‌کنند برخی وقایع در حال شبیه سازی است.

دو فرضیه خیلی عجیب درباره هولناک‌ترین قتل سال

دیشب هم مستندی در شبکه بی‌بی‌سی پخش شد به نام الماس در گام لامینور که بی‌پرده‌ترین مواضع تمام سال‌های عمر مهرجویی را نشان می‌داد، حداقل دو بخش از این مستند به شدت وایرال شده است، یکی آن بخش گفتگوی عاشقانه مهرجویی و محمدی‌فر و ماجرای روسری و پارک و... دیگری آن جا که مهرجویی کنار رودی ایستاده و کلاهش را به داخل آب پرت می‌کند، کنار هم گذاشتن این فکت‌ها، برخی را قانع کرده که این یک قتل نشانه‌دار است و به قول پژمان موسوی پیوست فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دارد. به هر حال ابعاد ماجرا وسیع بوده که روزنامه ایران متعلق به دولت، این گونه واکنش نشان داده: ‌

«چهره‌های امنیتی و سیاسی جریان اصلاح‌طلب با صدور پیام‌های بی‌سابقه‌ای با تأکید روی کلیدواژه‌هایی مانند «نگرانی مردم» و «لزوم شفاف سازی» تلاش کردند دامنه ابهام این حادثه را توسعه دهند و نکته دوم و مهم‌تر اینکه افرادی مانند عمادالدین باقی و مهدی یزدانی خرم از طریق موازی نمایی قتل داریوش مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای در دهه 70، همسو با گروهک منافقین و طیف‌های رادیکال ضدانقلاب، انگاره سیاسی بودن قتل را بدون ذکر هیچ مدرکی و صرفاً براساس ذوقیات و تشابه اسمی و زمانی (فصل پاییز) بازنمایی کردند!».

دو فرضیه خیلی عجیب درباره هولناک‌ترین قتل سال

اما این فقط روزنامه دولت نبود که روی کلیدواژه قتل‌های زنجیره‌ای حساسیت داشت، حتی روزنامه کیهان هم در شماره امروزش به شکلی معکوس نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده است: « یکی از کشته شدگان قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ نیز شخصی بنام مجید شریف بود. او بورسیه اعزامی دانشگاه شریف به فرانسه بود. مجید شریف مواضع ضد صهیونیستی داشت. مجید شریف مترجم دو کتاب او در جریان قتل‌های زنجیره‌ای به قتل می‌رسد. آیا مسئولان محترم امنیتی و اطلاعاتی کشور، میان قتل مرحوم مهرجویی که رسانه‌های صهیونیستی را با قاطعیت رانده بود و مورد مشابه آن یعنی قتل مرحوم مجید شریف تشابهی نمی‌بینند؟!».

دو فرضیه خیلی عجیب درباره هولناک‌ترین قتل سال

در واقع روزنامه کیهان هم حدس قتل‌های زنجیره‌ای را زده اما از زاویه‌ای دیگر و مرتکبین این قتل را اصلا صهیونیست‌ها می‌داند،  گفتنی است مهمترین مرجع برای تفسیر چنین وقایعی مواضع رسمی نیروی انتظامی و قوه قضائیه که تاکنون وجود چنین فرضیه‌هایی را قویا رد کرده‌اند.

دو فرضیه خیلی عجیب درباره هولناک‌ترین قتل سال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خودت فهمیدی چی نوشتی؟!

    • شایان ایثارگر

      در خصوص قتل ها به هرچی میشود فکر کرد الا سرقت یا برای ترساندن است یا تهیج افکار عمومی

    • یزدان

      طبق معمول هر که نظر بده دشمن نظام هست
      الان مردم باید بیان تو خیابون بزنن و برقصن و خوشحال باشن ؟خب این طبیعیه که مردم نگرانن
      خب شماهایی که همیشه حق بجانبید واقعیت رو روشن کنید برا مردم
      البته واقعیت با سند و مدرک
      نه مثل داستان ارمیتا که بیایید بگید تو واگنا دوربین نداره بعد روشن بشه که اتفاقا داره خوبشم داره
      مشکل اینه که شما میگید فقط ما درست میگیم مدرکی هم نشون نمیدیم
      یه عده رو هم اجیر کردید که تا یکی نطر مخالف داد بریزن سرش و فحاشی کنن هر چی از دهنشون در اومد بگن
      بعد جالبش اینه نظری که من با احترام ادب کامل نوشتم رو سانسور میکنید چون مخالف نظر خودتونه و فحاشیهای زشت چند تا دلقک حقوق بگیر رو که علی فحاشی و تهدید میکنن رو نمایش میدید و برا خودتون احساس قدرت میکنید
      خود گویی خود خندی
      عجب مرد هنرمندی
      ضمن اینکه من نه منافقم نه چیز دیگه
      فقط دلم برا وطن و مردمم میسوزه
      و میدانم که اسلام و نظام و انقلا هر چه ضربه خورد و میخورد از این دوست نماهای افراطی خالی مغز تعصبی است

    • حسین

      از ابتدا گفته ها ایراد دارد ، کجا سیبیل بنا گوش درفته قدیما هیبت داشت منظور از این سیبیل های فرض تمثیل ناصرالدین شاه هنوز بر روی شیشه های قلیان تو قهوه خانه ها موجود است و ذهنیت باطل گذشته را که معنی آن جهالت تاریخ گذشته برای اکثریت مردم بدین معنا قرار دارد که اگر سیبیل بگذارید و قلیان و یا چُپوغ بکشید چپوچی و یا مشتی می شوید و قابل احترام !!!؟

    • ناشناس

      قتل خیلی مشکوکه نه دری شکسته نه به زور وارد شدند و اینکه دوربین مدار بسته ها خراب بوده

    • ناشناس

      مهرجویی با برانداز ها _وه داخلی و چه خارجی _ همصدا نشد‌. دوتا ویدئو از وجود داره که میگه من به سیاست کاری ندارم. خانمش هم در اوج هار شدن سلبریتی های زن که شروع کردن به روسری دراوردن، بعد از هنگامه قاضیانی بود فکر کنم، بهشون تودید که این کارها تون چه معنی داره، یعنی چی از همه چیزتان فیلم میگیرید ... همه اینها می تونه به قتلشون ربط داشته باشه. از مصی علینژاد، مهناز افشار، احسان مرمی، ترانه علیدوستی، .... نباید غافل شد. اشک تمساح شون گورتون نزنه.

    • ایرج مجمع

      من قویا همه رو ، چپ و راست ، شمال و جنوب ، این وری و اونوری ! همه رو تکذیب میکنم . !!!!! تکذیب کلمه خوشگلیه ، خیلی کار برد داره .

    • ناشناس

      بابا یه افغانی گشنه بوده رفته خونه بزنه. ادماشم کشته. پیچیدش میکنی الکی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        یک دزد میگفتی بهتر بود

    • حجاب

      خداوند رحمتشان بکند و به خانواده ای عزیز ومحترم و بزرگوارشان صبر و سلامتی بدهد انشالله

    • ناشناس

      بیشتر از این حرفاس

    • غریب

      بله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج