adexo3
۱۳۶۴۸۳۴
۲۰۱۸
۲۰۱۸
پ

اشکنه خوردن رفسنجانی و پسرش در غیبت عفت

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و نهم مهر از مناقشات اسراییل و فلسطین نوشته و به احتمال کاندیداتوری سید محمد خاتمی در انتخابات نیز اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی فسنجانی را می‌خوانید.

شرق: خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و نهم مهر از مناقشات اسراییل و فلسطین نوشته و به احتمال کاندیداتوری سید محمد خاتمی در انتخابات نیز اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی فسنجانی را می‌خوانید.

در منزل بودم. بیشتر وقت با مطالعه گذشت. خواندن خاطرات عفت را تکمیل‌ کردم. خوب است و نیاز به اصلاحات جزئی دارد. تاریخ روابط ایران و آلمان را مطالعه‌ کردم و دربارۀ حَسَد و اصلاح نمایه‌های تفسیر راهنما هم کار کردم.

ظهر همه بچه‌ها جمع بودند. فاطی میزبان بود؛ به جای عفت که در سفر است. در فلسطین انتفاضه ادامه دارد. علی‌رغم توافق شرم‌الشیخ، امروز ۹ فلسطینی شهید و جمعی مجروح شدند؛ تعداد شهدا ۱۱۵ نفر و مجروحان حدود چهار هزار نفر است. اسرائیل اعلان‌ کرد، موقتاً روند مذاکرات را ترک می‌کند. قرار است، فردا کنفرانس سران عرب، برای این منظور در قاهره تشکیل شود، ولی از هم‌اکنون اختلاف بازها و کبوترها روشن است.

مهدی شب آمد. با اشکنه‌ای که از منزلش‌ آورده بود، با هم شام خوردیم. معتقد است، شرکت آقای [سیدمحمد] خاتمی در انتخابات به نفع نیست و بیشتر تحت فشار هوادارانش وارد می‌شود و آرای او کمتر خواهد شد و کار چشمگیری هم انجام نمی‌دهند و احتمالاً رقیب قابل توجهی هم ندارد که انتخابات داغ و هیجانی بشود.

مجمع عمومی سازمان ملل، با اکثریت نزدیک به تمام، اسرائیل را به خاطر کاربرد اسلحه علیه مردم فلسطین در انتفاضه اخیر محکوم کرد و فقط آمریکا و چهار کشور دیگر، رأی مخالف دادند. خواسته شده بود که در شورای امنیت مطرح شود. آمریکا با حق‌ وتو جلوگیری‌ کرد و اعراب از طریق مجمع عمومی عمل‌ کردند؛ آمریکا نتوانست کاری بکند. کنگره آمریکا اعلان کرد که طرح مسئله قتل‌عام ارامنه در ترکیه را مسکوت می‌گذارد. چندی پیش، جمعی از نمایندگان [کنگره]، طرحی ارائه داده بودند که قتل‌عام ارامنه را به‌رسمیت بشناسند و این مسئله ترکیه را دچار مشکل و اعتراض شدید کرد.

دادگاهی در فرانسه اعلان کرد که می‌توان در فرانسه، سرهنگ [معمر] قذافی [رهبر لیبی] را به اتهام اعمال تروریستی مربوط به سقوط هواپیمای فرانسوی محاکمه کرد، که قذافی غرامت به بازماندگان کشته‌شده‌ها پرداخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج