اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۶۵۴۸
۱۲۹۱
۱۲۹۱
پ

خط و نشان وزیر پاکستان برای مهاجران افغان

درحالی که مهلت یک ماهه پاکستان به مهاجران غیرقانونی افغان در حال اتمام است به تازگی وزیر داخله این کشور از افغان های مهاجر خواسته است به افغانستان برگردند در غیرآن به گونه اجباری اخراج خواهند شد.

شفقنا: درحالی که مهلت یک ماهه پاکستان به مهاجران غیرقانونی افغان در حال اتمام است به تازگی وزیر داخله این کشور از افغان های مهاجر خواسته است به افغانستان برگردند در غیرآن به گونه اجباری اخراج خواهند شد.

خط و نشان وزیر پاکستان برای مهاجران افغان

سرفراز بگتی، وزیر داخله دولت موقت پاکستان امروز (پنجشنبه، 4 عقرب) تاکید کرد که برای آخرین بار به همه مهاجران «غیرقانونی» در این کشور از جمله صدها هزار اتباع افغانستان هشدار می‌دهد تا قبل از ضرب الاجل اول نوامبر این کشور را داوطلبانه ترک کنند.

بگتی گفته است با نزدیک شدن موعد مقرر برای استرداد همه مهاجران «غیرقانونی» طرحی را در این زمینه نهایی کرده است. وی تاکید کرده است که دولت از تصمیم خود برای اخراج این گروه از مهاجران پس از اول ماه نوامبر کوتاه نخواهد آمد.

پاکستان میزبان بیش از یک میلیون مهاجر فاقد مدرک قانونی اقامت است که اکثر آنها از افغانستان هستند و در طول سال‌ها از ناامنی در کشورشان گریخته‌اند.

بگتی گفت:‌ «سلسله امادگی‌های ما نهایی شده است. حکومت‌های ایالتی و حکومت اسلام‌آباد در مناطق ویژه‌‌ای مراکزی را ایجاد کرده‌ایم که نامشان مراکز نگهداری است. تا کسانی که آن‌جا می‌روند در آن‌‌جا نگهداری می‌شوند. برای آن‌ها در این مراکز تسهیلات پزشکی، خوراک و تمام اقدامات برای کودکان، زنان و مخصوصا کهنسالان با نهایت احترام در نظر گرفته شده. همزمان، بعد از اول نوامبر، با هر کسی که به طور غیرقانونی در پاکستان زندگی کند سازش نخواهیم کرد‌.»

وزیر داخله پاکستان افزود: « این موضوع شامل کسانی است که هیچ مدرک اقامت ندارند. در وهله اول آن‌ها را اخراج خواهیم کرد. آن‌ها را به زندانی نمی‌فرستیم، به مراکز نگهداری می‌فرستیم‌ و از این مراکز آن‌ها به خارج از پاکستان فرستاده خواهند شد‌.» طالبان: بیش از ۱۳ هزار مهاجر اخراج‌شده از ایران و پاکستان در سه روز گذشته وارد افغانستان شده‌اند

او همچنین درباره مقدار پولی که این مهاجران با خود می‌توانند ببرند را نیز مشخص کرد:‌ ««پولی که به آن‌ها اجازه داد می‌شود که با خود ببرند، ۵۰هزار روپیه (معادل حدود ۱۸۰ دالر) برای هر خانواده است‌. بیشتر از این مقدار به صورت نقد اجازه ندارند که از کشورمان پول با خود ببرند.»

او همچنین به شهروندان پاکستانی که از مهاجران «غیرقانونی» میزبانی می‌کنند و برای حضور شان تسهیلات فراهم می‌کنند، هشدار داد و گفت این کار «نقض قانون ماست» و با آن‌ها برخورد خواهد شد و مورد مجازات قرار خواهند گرفت.

این درحالی است که سازمان ملل متحد و گروه‌های حقوق بشری از پاکستان خواسته‌اند که اخراج اتباع افغانستان را متوقف کند، زیرا آنها در صورت بازگشت به کشورشان با مشکلات امنیتی و اقتصادی حاد روبرو خواهند بود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج