اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۶۷۲۹
۵۱۵
۵۱۵
پ

تکه‌هایی از زمین در فضا پراکنده شده‌است؟

پیش از این دانشمندان بر این باور بودند که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین از آن سوی مدار مریخ آمده‌اند.

دیجیاتو: بیش از ۳۲۰۰۰ سیارک نزدیک به زمین در فضا در نزدیکی سیاره ما پرواز می‌کنند. درحالی‌که منشا این سیارک‌ها به‌طور کامل مشخص نیست، دانشمندان معتقدند که حداقل یکی از آن‌ها ممکن است از ماه آمده باشد.

 اعتقاد بر این است که سیارک معروف به کامواولیوا قطعه‌ای از ماه است که میلیون‌ها سال پیش، پس از یک برخورد بزرگ از سطح ماه به بیرون پرتاب شد.

این احتمال که این سیارک ممکن است قطعه‌ای از ماه باشد اولین‌بار توسط تیمی از دانشگاه آریزونا مطرح شد. اکنون یک گروه تحقیقاتی جدید بینش بیشتری درمورد این احتمال ارائه کرده است. از جمله یک مسیر منحصر به‌فرد که می‌تواند این حادثه را ممکن کند.

پیش از این، دانشمندان بر این باور بودند که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین از آن سوی مدار مریخ آمده‌اند. با این‌حال، این احتمال وجود دارد که کامواولیوا قطعه‌ای از ماه باشد. چالش در اثبات این است که قطعات ماه باید بتوانند از گرانش زمین فرار کنند، جایی که مطالعه جدید وارد عمل می‌شود.

بر اساس مطالعه جدید، قطعاتی از ماه می‌توانند از گرانش زمین خارج شوند، به شرطی که به اندازه کافی سریع به بیرون پرتاب شوند. ماه در چندین میلیون سال گذشته با شهاب‌سنگ‌های مختلف مواجه شده است. یکی از این ضربه‌ها می‌توانست منجر به پرتاب قطعه‌ای از آن و در نهایت تبدیل به کامواولیوا شود.

با این‌حال، تمام دلیلی که محققان به کامواولیوا به‌عنوان قطعه احتمالی ماه نگاه کرده‌اند، به دلیل مدار منحصر به‌فرد آن است. درحالی‌که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین دارای مدار‌هایی هستند که آن‌ها را به زمین نزدیک می‌کند، کامواولیوا در بیشتر مواقع در حین گردش به دور خورشید به‌عنوان همراه زمین عمل می‌کند.

تحقیقات جدید برای انتشار در مجله Communications Earth & Environment پذیرفته شده است و به جزئیات چگونگی تبدیل کامواولیوا پس از جدایی از سطح ماه به سیارکی نزدیک به زمین می‌پردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج