اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۷۶۰۸
۱۱۴۶
۱۱۴۶
پ

پایگاه نظامی مخفی آمریکا در نزدیکی غزه لو رفت!

یک رسانه آمریکایی از تاسیس یک پایگاه نظامی مخفی ایالات متحده در نزدیکی نوار غزه قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

تسنیم : یک رسانه آمریکایی از تاسیس یک پایگاه نظامی مخفی ایالات متحده در نزدیکی نوار غزه قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

وب‌سایت آمریکایی اینترسپت در گزارشی فاش کرد که آمریکا یک پایگاه نظامی مخفی در صحرای النقب در جنوب اراضی اشغالی یعنی در ۳۲کیلومتری نوار غزه به‌عنوان پایگاه راداری هشدار اولیه تأسیس کرده که به موضع «۵۱۲» معروف است.

بر اساس این گزارش، اسناد دولتی که به ساخت این پایگاه آمریکایی در نزدیکی نوار غزه اشاره دارد، نکات مهمی درباره حضور نظامی قابل توجه ایالات متحده در نزدیکی غزه ارائه می‌دهد. کار ساخت‌وساز این پایگاه در بالای کوه «هارکرین» در صحرای النقب در ارتفاع ۳۵۴متری از سطح دریا درحال انجام است و هزینه اولیه آن و تسهیلات اسکان نیروها ۳۶ میلیون دلار برآورد شده است.

اینترسپت در ادامه گزارش خود نوشت: علی‌رغم تأکید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به اسرائیل (فلسطین اشغالی) در بحبوحه جنگ با جنبش حماس وجود ندارد، اما در زمان حاضر حضور نظامی مخفیانه آمریکا در اسرائیل (فلسطین اشغالی) فاش شده است و قراردادهای دولتی و اسناد بودجه به‌وضوح حاکی از تقویت حضور نظامی آمریکا در اینجا (فلسطین اشغالی) است.

این رسانه آمریکایی در ادامه اشاره کرد: نکته قابل توجه آنجاست که پنتاگون حدود دو ماه قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی تأسیس پایگاه مخفی مذکور را آغاز کرده بود اما با وجود این، زمانی که حماس شروع به شلیک موشک به‌سمت مواضع اسرائیل کرد این پایگاه نتوانست چیزی را رصد کند. دو ماه قبل از حمله حماس به اسرائیلی‌ها، پنتاگون قراردادی چند میلیون دلاری جهت ایجاد تأسیسات برای نیروهای آمریکایی در پایگاه موسوم به موضع ۵۱۲ منعقد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: رادارهای این پایگاه مخفی آمریکا هیچ یک از موشک‌های حماس را که در ۷ اکتبر به‌سمت مواضع اسرائیل شلیک شد شناسایی نکردند؛ زیرا تمرکز این پایگاه بر ایران است که در فاصله بیش از ۱۱۲۷کیلومتری واقع شده است. پنتاگون همه تلاش خود را برای پنهان نگه‌داشتن ماهیت واقعی موضع نظامی ۵۱۲ که ۳۶ میلیون دلار هزینه داشته است، انجام داد و در اسناد مربوطه، از آن به‌عنوان یک «پروژه مخفی در سراسر جهان» نام برده است. ارتش آمریکا می‌گوید که این پایگاه همانند یک پادگان برای سربازان است.

این رسانه آمریکایی با رد ادعاهای دولت ایالات متحده مبنی بر عدم قصد آن برای ارسال نیروی نظامی به فلسطین اشغالی تأکید کرد که پنتاگون به‌شکل قابل‌توجهی حضور خود را در منطقه گسترش داده و تعداد جنگنده‌های خود را در اینجا دو برابر کرده و دو ناو هواپیمابر نیز به سواحل اسرائیل (فلسطین اشغالی) فرستاده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج