۱۳۶۹۰۹۱
۳۶۲
۳۶۲
پ

کارمند سابق فیسبوک اثرات مخرب اینستاگرام را فاش کرد

به گفته این سوت‌زن جدید، ۲۰ درصد از کاربران اینستاگرام کمتر از ۱۶ سال دارند و در معرض محتواهای نامناسبی هستند.

دیجیاتو نوشت: به گفته این سوت‌زن جدید، ۲۰ درصد از کاربران اینستاگرام کمتر از ۱۶ سال دارند و در معرض محتواهای نامناسبی هستند.

یک کارمند سابق فیسبوک و مشاور اینستاگرام قرار است در جلسه استماع کمیته قضایی کنگره آمریکا در روز سه‌شنبه، ۱۶ آبان‌ماه، به‌عنوان شاهد حاضر شود. براساس گفته‌های او، اینستاگرام به‌صورت داخلی تحقیقاتی را انجام داده است که نشان می‌دهد این پلتفرم اثرات مخربی بر کاربران نوجوان می‌گذارد، ولی آن‌ها تاکنون هیچ تصمیمی برای برطرف‌کردن این آسیب‌ها اتخاذ نکرده‌اند. درحال‌حاضر ۴۱ ایالت به‌دلیل آسیب‌رساندن به سلامت روان جوانان از متا و اینستاگرام شکایت کرده‌اند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، «آرتور بیجار» بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ کارمند فیسبوک بود. او در سال ۲۰۱۹ نیز به‌عنوان مشاور رفاهی اینستاگرام در این شرکت مشغول به کار بوده است. بیجار می‌گوید تحقیقات داخلی نشان داده است که بیش از ۲۰ درصد از کاربران کمتر از ۱۶ سال دارند و پس از مشاهده پست‌های دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به خود پیدا کرده‌اند. ۱۳ درصد از این کاربران نیز در «هفت روز گذشته» با درخواست‌های جنسی ناخواسته مواجه شده‌اند.

آسیب‌های مخرب اینستاگرام بر نوجوانان

دو سال پیش از افشاگری‌های اخیر آرتور بیجار، یکی دیگر از کارمندان سابق فیسبوک، «فرانسیس هوگن» نیز تحقیقات داخلی شرکت متا را افشا کرده بود. آن تحقیقات به اثرات مضر اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان و تصمیمات بحث‌برانگیز شرکت مربوط بود. اندکی بعد، اینستاگرام کار روی یک برنامه اختصاصی کودکان را متوقف کرد. پس از آن، ده‌ها ایالت تحقیقاتی را در مورد این شرکت آغاز کردند.

هفته گذشته نیز ۴۱ دادستان ایالتی از متا به‌دلیل «ویژگی‌های مضر و دستکاری روانی» که به سلامت روان کاربران نوجوان آسیب می‌رساند، شکایت کردند. بیجار در مورد این پرونده با مقامات ایالتی مشورت کرده است. اکنون او قرار است تجربیات خود را به‌طور عمومی در مقابل کنگره بازگو کند.

براساس افشاگری‌های آرتور بیجار، شخصاً به مارک زاکربرگ، آدام موسری و دیگر مدیران متا هشدار داده شده است که میلیون‌ها نوجوان در عرض چند دقیقه پس از بازکردن اینستاگرام، با محتواهایی نامناسب مثل مصرف مواد مخدر، استثمار جنسی و فحاشی مواجه می‌شوند. شرکت متا به‌جای رسیدگی به این آسیب‌های مرگبار، به مخفی‌کردن این اطلاعات از انظار عمومی و کنگره ادامه داده است. شرکت متا هیچ توصیه امنیتی نیز برای محافظت از نوجوانان درنظر نگرفته و حتی تیم‌هایی را که مسئول ایمنی کودکان بودند، منحل کرده است.

متا بلافاصله به این اتهامات پاسخی نشان نداده، اما این شرکت به وال استریت ژورنال گفته است که با ادعاهای آرتور بیجار مبنی بر اینکه این تحقیقات موردتوجه قرار نگرفته، مخالف است. این شرکت همچنین گفته که در نتیجه کار بیجار و تیمش چندین به‌روزرسانی ایمنی را پیاده‌سازی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج