۱۳۶۹۹۶۹
۱۴۶۰
۱۴۶۰
پ

اندازه عجیب مارمولک‌ها ۸۰ میلیون سال پیش

حدس زده می‌شود که این نمونه حدود ۷ متر طول داشته باشد و دارای باله، یک جفت ابرو به دلیل برآمدگی استخوانی روی جمجمه و دم کوسه مانند بوده‌است. تخمین زده می شود که حدود ۸۰ میلیون سال پیش می زیسته است.

خبر آنلاین: حدس زده می‌شود که این نمونه حدود ۷ متر طول داشته باشد و دارای باله، یک جفت ابرو به دلیل برآمدگی استخوانی روی جمجمه و دم کوسه مانند بوده‌است. تخمین زده می شود که حدود ۸۰ میلیون سال پیش می زیسته است.

اندازه عجیب مارمولک‌ها ۸۰ میلیون سال پیش

یک کشف علمی که اخیرا صورت گرفته‌است می‌گوید مارمولک‌های دریایی غول‌پیکر، بیش از ۸۰ میلیون سال پیش در آب‌هایی در داکوتای شمالی، پرسه می‌زدند.

این گونه جدید «Jormungandr walhallaensis» نامیده شده‌است. نامی که هم از یک مار دریایی در اساطیر نورس و هم از شهر کوچک داکوتا، Walhalla، نزدیک جایی که فسیل این خزنده چندین سال پیش پیدا شد، گرفته شده است.

بر اساس مطالعه‌ای که ماه گذشته در بولتن موزه تاریخ طبیعی آمریکا منتشر شد، خزنده تازه کشف‌شده بخشی از گونه‌های موساسور است که مارمولک‌های دریایی بزرگی بودند که در زمان راه‌رفتن دایناسورها روی زمین زندگی می‌کردند.
آملیا زیتلو، نویسنده اصلی این مطالعه، که دانشجوی دکترای زیست‌شناسی تطبیقی است، می‌گوید: «اگر باله‌هایی را روی یک اژدهای کومودو قرار می‌دادید و آن را واقعاً بزرگ می‌کردید، اساساً شبیه آن می‌شد.»
به گفته موزه تاریخ طبیعی آمریکا، این مطالعه بر روی فسیلی متمرکز است که در سال ۲۰۱۵ در حفاری در شمال شرقی داکوتای شمالی کشف شد که در آن جمجمه، فک‌ها و ستون فقرات گردنی تقریباً کامل پیدا شده‌است.
اندازه عجیب مارمولک‌ها ۸۰ میلیون سال پیش
حدس زده می‌شود که این نمونه حدود 7 متر طول داشته باشد و دارای باله، یک جفت ابرو به دلیل برآمدگی استخوانی روی جمجمه و دم کوسه مانند بوده‌است. تخمین زده می شود که حدود 80 میلیون سال پیش می زیسته است.

زیتلو، از دانشکده فارغ التحصیل ریچارد گیلدر، از موزه تاریخ طبیعی آمریکا، گفت:« همانطور که این حیوانات به این هیولاهای دریایی غول پیکر تبدیل شدند، دائماً در حال تغییر بودند. این کار ما را یک گام به درک چگونگی ارتباط همه این اشکال مختلف با یکدیگر نزدیکتر می کند.»

اندازه عجیب مارمولک‌ها ۸۰ میلیون سال پیش

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج