۱۳۷۱۲۷۰
۱۷۵۱
۱۷۵۱
پ

کرم پودر، پایه ثابت آرایش صورت

اما چالش اصلی بسیاری از خانمها، انتخاب میان انواع کرم پودر است. اینکه کدام نوع کرمپودر برای پوست آنها مناسبتر بوده و پوشانندگی بهتری دارد. آیا میدانید کرمپودر مناسب پوست شما کدام است؟ آیا میدانید این محصولات چه مزایا و معایبی دارند و از کدام نوع کرم پودر باید استفاده کنید؟

کرم پودر، پایه ثابت آرایش صورت

کرم پودر، پایه ثابت آرایش صورت

یکی از مشکلات بزرگ پوستی اکثر خانم‌ها، لک‌، کک‌ومک و جای جوش است. خانم‌ها برای پوشاندن این عیوب محصولات زیادی استفاده می‌کنند، اما واقعا نیازی به خرید محصولات متنوع و گران‌قیمت نیست. تنها کافی است محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما بوده، تناژ رنگی مناسب و قدرت پوشانندگی خوبی داشته و البته باکیفیت باشد. کرم‌ پودر که در انواع مختلفی از مایع تا جامد و پودری تولید می‌شود، بهترین محصول آرایشی برای پوشاندن سبک، متوسط تا کامل لک‌های صورت خواهد بود.

اما چالش اصلی بسیاری از خانم‌ها، انتخاب میان انواع کرم پودر است. اینکه کدام نوع کرم‌پودر برای پوست آن‌ها مناسب‌تر بوده و پوشانندگی بهتری دارد. آیا می‌دانید کرم‌پودر مناسب پوست شما کدام است؟ آیا می‌دانید این محصولات چه مزایا و معایبی دارند و از کدام نوع کرم پودر باید استفاده کنید؟

انواع کرم پودر

کرم پودر یکی از محصولات آرایشی پایه است که برای زیرسازی از آن استفاده می‌شود. در واقع بعد از استفاده از پرایمر و ضدآفتاب می‌توانید از کرم‌پودر به‌شکل‌های مختلف استفاده کنید. اما یکی از مواردی که باعث ترس از انتخاب اشتباه می‌شود، تنوع بالای این محصول است. انواع مختلفی از کرم پودر در بازار وجود دارد که هر کدام کاربردی داشته و بسته به نیاز خود باید آن‌ها را انتخاب کنید.

کرم پودر مایع

یکی از متدوال‌ترین کرم‌پودرهایی که خانم‌ها استفاده می‌کنند، کرم‌پودرهای مایع هستند. این محصول به‌احتمال زیاد اولین فرمتی از کرم‌پودر است که اکثر خانم‌ها از آن استفاده کرده‌اند. در کرم‌پودر مایع ترکیبات سیلیکونی و آب به‌همراه رنگدانه وجود دارد که مانند یک سرم سبک عمل می‌کنند. کرم‌پودر مایع پوششی متوسط یا سبک (Light) تا کامل (Full Cover) را ارائه کرده و می‌تواند براساس رنگ پوست و نوع پوست شما تعیین شود. کرم‌پودرهای لایت برای آرایش‌های روزانه و کرم‌پودرهای فول‌کاور برای آرایش حرفه‌ای کاربرد دارند. کرم‌پودرهای مایع معمولا دارای درصدی SPF هستند که به محافظت از پوست دربرابر اشعه ‌‌ماوراءبنفش خورشید کمک خواهد کرد.

کرم پودر، پایه ثابت آرایش صورت

کرم پودر کرمی

کرم‌پودرهای کرمی به‌عنوان یک کرم لطیف و رنگی شناخته می‌شوند که می‌توانند ظاهری بی‌عیب و نقص به پوست‌های دهیدراته دهند. کرم‌پودرهای کرمی رنگدانه‌های بالایی دارند و بنابراین پوشش خوبی روی صورت ایجاد خواهند کرد و به‌دلیل خاصیت آبرسانی برای پوست‌های خشک و بی‌آب یا دهیدراته انتخابی فوق‌العاده خواهند بود. این نوع کرم‌پودرها برای پوست‌های چرب مناسب نیستند. کرم‌پودرهای کرمی تیوپی را حتی می‌توان به‌عنوان کانسیلر دور چشم نیز استفاده کرد. این نوع کرم‌پودرها برای پوشاندن لک‌های صورت نیز فوق‌العاده هستند.

کرم پودر پودری یا پنکک

شاید عجیب به‌نظر برسد اما پنکک نیز نوعی کرم‌پودر است. کرم‌پودرهای پودری یا پنکک دارای فرمولاسیونی فاقد چربی بوده و ‌به‌همین‌دلیل نیز حالتی صاف و مات به پوست می‌دهند. این محصول با توجه به بافت سبکی که دارد می‌تواند به‌صورت روزانه و حتی توسط خانم‌ها با پوست چرب و مختلط نیز استفاده شود. در واقع می‌توان گفت که اصلی‌ترین کاربرد کرم‌پودرهای پودری برای پوست‌های چرب و مختلط است تا با جذب رطوبت، براقی پوست را از بین ببرند. یکی از معایب پنکک این است که استفاده از آن باعث بیشتر مشخص شدن چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پوست می‌شود.

کرم پودر روغنی

یکی از اصلی‌ترین ترکیبات کرم‌پودرهای روغنی، روغن‌های گیاهی هستند که باعث شده تا بافت ضخیم‌تری داشته باشند. پس از استفاده از این کرم‌پودرها مدتی زمان می‌برد تا جذب پوست شده یا اصطلاحا روی پوست بنشینند. باتوجه‌به بافتِ چربی که کر‌م‌پودرهای روغنی دارند، بهترین انتخاب برای پوست‌های خشک بوده و نباید از آن برای پوست‌های چرب استفاده کرد.

کرم پودر بر پایۀ آب

 در کرم‌پودرهای بر پایۀ آب، آب اصلی‌ترین ترکیب است، بنابراین این محصولات بافت سبکی داشته و پس از استفاده از آن‌ها احساس سنگینی یا چسبندگی روی پوست نخواهید داشت. این محصول باعث بستن منافذ پوستی نشده و بنابراین بهترین انتخاب برای پوست‌های چرب و مختلط خواهد بود. البته به‌دلیل اینکه بر پایۀ آب هستند می‌توانند انتخابی خوب برای پوست‌های خشک نیز باشند چون خاصیت آبرسانی دارند.

کرم پودر استیکی یا جامد

کرم‌پودرهای استیکی ظاهری شبیه رژلب دارند یعنی باید بخش انتهایی آن‌ها را بچرخانید تا کرم‌پودر جامد از بالای محفظه خارج شود. کرم‌پودرهای استیکی غلظت بسیار بالاتری در مقایسه با انواع دیگر کرم‌پودرها داشته و پوشش متوسط تا کامل را ایجاد می‌کنند. بنابراین از این محصول بیشتر برای پوشاندن لک، جای جوش و زخم و دیگر عیوب صورت استفاده می‌شود. از رنگ‌های تیره کرم‌پودرهای استیکی می‌توان به‌عنوان کانتور نیز استفاده کرد. نحوۀ استفاده از این محصول کمی متفاوت است، باید کرم‌پودر را به‌صورت نقطه‌ای و ضربه‌ای روی پوست صورت اعمال کنید. این محصول معمولا چرب است و برای پوست‌های مختلط و چرب انتخاب مناسبی نیست چون احتمال بسته شدن منافذ صورت وجود دارد.

کرم پودر، پایه ثابت آرایش صورت

کرم پودر موس یا فشرده

یکی دیگر از انواع کرم پودر، موس‌ها هستند که در واقع حدواسط میان کرم‌پودرهای پودری و مایع بوده اما غلظت آن‌ها از مدل مایع بیشتر و از مدل پودر کمتر است. موس محصول سبکی است اما قدرت پوشش یا کاور بالایی داشته و می‌تواند جایگزینی برای کرم‌های گریم باشد. پوشش کامل و نیمه‌مات آن باعث محبوبیت موس شده است. باتوجه‌به اینکه ترکیبات موس سنگین‌تر از کرم‌پودرهای معمولی است بنابراین باید مقدار کمی از آن را استفاده کنید.

کرم پودرهای نسل جدید

بی‌بی کرم‌ها از جمله انواع کرم پودرهای نسل جدید هستند. BB کرم مخفف Beauty Balm یا Blemish Balm است که به‌ترتیب به‌مفهوم بالم زیبایی و بالم ضدلک است. بافت کرمی و ترکیبات موثر، این کرم‌پودرها را به محصولی جذاب بین خانم‌ها در هر سنی تبدیل کرده است. بی‌بی‌کرم‌‌ها علاوه‌بر خاصیت مرطوب‌کنندگی دارای خاصیت آبرسانی، ضدپیری و محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید نیز هستند. به‌صورت‌کلی می‌توان گفت که این کرم‌پودرهای نسل جدید محصولی چندمنظوره یا تقریبا کامل هستند که برای انواع مختلف پوست و در تناژ رنگی متنوع تولید می‌شوند.

مزایا و معایب کرم پودر

مانند هر محصول آرایشی و بهداشتی، کرم‌پودرها نیز دارای مزایا و معایبی هستند که باید قبل از خرید به آن‌ها دقت کرد.

مزایای کرم پودر

  • کرم‌‌پودرهای حاوی مرطوب‌کننده و آبرسان باعث آبرسانی پوست‌های دهیدراته می‌شوند.
  • اگر رنگ پوست شما منحصربه‌فرد است بهترین انتخاب کرم‌پودر مایع خواهد بود.
  • کرم‌پودرها میزان پوشانندگی سبک، متوسط تا کامل دارند و انواع لک، کک‌ومک و جای جوش را می‌پوشانند.
  • کرم‌پودرها با تناژ رنگی بالایی تولید می‌شوند پس حق انتخاب زیادی دارید.
  • کرم‌پودر مایع برای افراد مبتدی بهترین انتخاب است زیرا بسیار راحت‌تر روی پوست می‌نشیند.

معایب کرم پودر

  •  برخی از انواع کرم‌پودرها مانند کرم‌پودرهای کرمی یا روغنی برای پوست چرب مناسب نیستند چون باعث بسته شدن منافذ خواهند شد.
  • کرم‌پودرهای پودری باعث بیشتر نمایان شدن چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پوست می‌شوند.
  • کرم‌پودرهای فاقد مرطوب‌کننده می‌توانند باعث خشکی پوست شوند.

برندهای معروف کرم پودر

تقریبا همه برندهای مشهور و معتبر تولیدکننده کرم پودر اعم از ایرانی و خارجی انواع مختلفی از کرم پودرها را تولید می کنند که می تواند در خرید کرم پودر به شما کمک کند.

برندهای داخلی یا ایرانی تولیدکننده کرم پودر که کیفیت محصول آن ها بالا است عبارتند از کرم پودر مای، کرم پودر کالیستا، کرم پودر سینره، کرم پودر لاکچری کوین، کرم پودر مدیسان، کرم پودر سانی اسکین، کرم پودر این لی، کرم پودر میستار و ... .

همچنین برخی از برندهای خارجی سازنده کرم پودر عبارتند از کرم پورد درماتییک، کرم پودر لورآل، کرم پودر گارنیه، کرم پودر بورژوآ، کرم پودر دوسه doucce، کرم پودر مک، کرم پودر اسنس essence ، کرم پودر پرستیژ و ... .

کرم پودر و صورتی بدون لک

یکی از بهترین لوازم آرایشی برای پوشاندن عیوب صورت مانند لک‌، کک‌ومک و جای جوش و حتی زخم‌ها، کرم‌ پودر است. کرم‌پودرها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که بافت‌های سبک تا سنگین داشته و تناژ رنگی متنوعی دارند. برای انتخاب بهترین کرم پودر متناسب با نوع پوست و رنگ پوست باید محصولات معتبر را بررسی کنید. مدیسه در فروشگاه آنلاین خود برترین و معتبرترین برندهای کرم پودر را ارائه کرده که با قیمت‌هایی مناسب می‌توانند بهترین انتخاب برای داشتن پوستی صاف و یک‌دست باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج